اديب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت ایجاد دفاتر الکترونیک قضایی در جهت افزایش سرعت رسیدگی به امور دادرسی

يک حقوقدان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پیشرفت و سرعت رسیدگی به امور قضایی مردم، مؤثر بوده و مانع صرف وقت و انرژی زیاد در امور دادرسی می‌شود.

"محمد ادیب" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با دفتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: به موجب خدمات الکترونیک قضایی، ثبت و آغاز برخی دعاوی با هدف تسهیل امور قضایی مردم، به دفاتر قضایی سپرده شده است.
 
وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای جهان بیشتر از 20 سال است که با تکنولوژی الکترونیک قضایی کار می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از مردم کشور ما از این سیستم اطلاعی ندارند.
 
ادیب با اشاره به ناآشنایی شهروندان با دفاتر الکترونیک خدمات قضایی تصریح کرد: دلیل بخش مهمی از تجمعات و شلوغی‌های دادگاه‌ها، بی‌اطلاعی مردم از وجود و نحوه کارکرد دفاتر خدمات الکترونيک قضایی است.
 
وی تاکید کرد: دفتر خدمات الکترونیک قضایی در پیشرفت و سرعت رسیدگی به امور قضایی مردم، مؤثر و مانع از صرف وقت و انرژی زیاد در امور دادرسی می‌شود.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: آموزش مسائل قضایی، موجب آشنایی بیشتر مردم با موضوعات حقوقی شده و همین امر سبب تردد کمتر آنها به مراکز دادگستری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.