رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:

عوامل زیادی در کشور در مقابل "اخلاق پزشکی" قرار دارند

رعایت اخلاق در پزشکی جز جدا نشدنی "علم پزشکی" است اما متاسفانه چند سالی است که به دلایل مختلف در، کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر جعفر اصلانی رئیس دانشگاه بقیه الله گفت: تقسیم ناعادلانه خدمات سلامت، کمبود بودجه سلامت و واقعی نبود تعرفه ها، کمبود تجهیزات، سیاسی کاری در "سلامت"، افت کیفیت نظام آموزش و عدم کفایت کافی سیاستمداران در سلامت از اصلی ترین عواملی هستند که باعث شده است اخلاق پزشکی در کشور نادیده گرفته شود.

وی گفت: ظرفیت‌های بخش دولتی و غیر دولتی نظام سلامت بسیار فراتر از چیزی است که امروز می بینیم کارکرد نظام سلامت ایجاد رضایت‌مندی از ارائه خدمات است و برای تحقق آن به امکانات و بودجه کافی، برنامه‌ریزی دقیقی و عملی و نیروی انسانی عالم و عامل نیاز داریم.

اصلانی صفات اخلاقی پزشک در مواجه با بیمار را اینگونه بر شمرد: رعایت حسن خلق و آداب معاشرت، حفظ شان و وقار بیمار، امانت و درستکاری، تواضع و فروتی، عفت و پاکدامنی، توجه به اعتقادات بیمار است.

وی در پایان با بیان اینکه پزشک باشد صلاحیت علمی و عملی داشته باشد، افزود: اصلاح این حوزه به دست ما پزشکان است و ما باید اخلاق پزشکی را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پزشکی ، اخلاق ، سلامت ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار