به زودی محقق می‌شود؛

تسهیلات 4 میلیون دلاری "دانشجویان بورس ایرانی"

با توجه به مذاکرات ژنو مسئولان وزارت علوم و امور خارجه پیگیر تحقق تسهیلات چهار میلیون دلاری "دانشجویان بورس ایرانی" هستند.

غلامی مدیرکل بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه بحث آموزش ایرانیان خارج از کشور در مذاکرات ژنو دیده شده است، بحث اصلی در این امر چهار میلیون دلار است که در واقع باید تحریم از آن برداشته شود و برای تحصیل دانشجویان ایرانی خارج از کشور هزینه شود.

وی افزود: در حال حاضر وزارت امور خارجه با هماهنگی وزارت علوم این امر را پیگیری می‌کند و عملیاتی شدن آن براساس آماری است که به دست ما قرار دارد.

غلامی تصریح کرد: در ابتدا کلیه دانشجویان بورسیه که آمار آنها نیز مشخص شده است در اختیار کار گروه قرار دارد و به لحاظ تحصیلی و کارنامه ارزی آنها پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بالغ بر 70 هزار دانشجوی ایرانی در مقاطع سه گانه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در تمام کشورهای خارجی مشغول تحصیل هستند که آمار این تعداد به زبان انگلیسی آماده است و این در حالی است که مکانیزم عملیاتی این امر به دست کارگروه مشخص در حال انجام است.

غلامی تصریح کرد: ما امیدواریم بتوانیم این چهار میلیون دلار را برای دانشجویان ایرانی هزینه کنیم این نکته را نیز باید بیان کنم که این هزینه چهار میلیون دلار بی‌حساب و کتاب نبوده و اگر برای دانشجوی بورسیه‌ای هزینه شود، هم هزینه و هم بیمه باید تصویب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار