نخستین شماره «گذر» منتشر شد

نخستین شماره مجله تخصصی «گذر» منتشر شد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نخستین شماره از دو ماهنامه «گذر» با پرونده‌هایی درباره زنده‌یاد «مرتضی ممیز» پدر هنر گرافیک ایران و «گوستاو مالر» آهنگساز شهیر آلمانی و مطالب‌ ویژه‌ای درباره شهر تهران منتشر شد.
 
«اسطوره داوری؛ درباره نقد هنر»، «غول زیبا؛ پرونده‌ای برای مرتضی ممیز»، «آهنگساز نوگرا؛ پرونده‌ای درباره گوستاو مالر»، «تهران گردی؛ پرونده‌ای درباره تهران»، «معماری»، «گالری گردی»، «تئاتر گردی»، «نقد هنرهای تجسمی» و «جوان ایرانی» به ترتیب نام بخش‌های مختلف این نشریه است.
 
در پرونده ویژه این شماره که به استاد «مرتضی ممیز» اختصاص دارد، مطالبی هم چون «زندگینامه ممیز» به قلم نورالدین زرین‌کلک، یاداشتی از بن‌باس، عضو انجمن جهانی گرافیک و از دوستان ممیز درباره فعالیت هنری ممیز، «به این باغ خوش آمدید؛ افتخار هم‌ دانشکده‌ای بودن با استاد مرتضی ممیز» اثر حمیدرضا صدر، «تضاد در هارمونی» نوشته فایزه طاهری، و گفت‌وگوهایی با «آلن لوکرنک»، «آرماندو میلانی»، «میشل بووه»، «کریم نصر» و «محسن احتشامی» به چشم می‌خورد.
 
در پرونده ویژه شهر تهران نیز کتاب‌های قدیمی که درباره شهر تهران و تصویر آن است، تنظیم و به رشته تحریر در آمده است.
 
نوشتارهایی از «محمدباقر ضیایی» گرافیست، «جمال رحمتی» گرافیست و در گزارش نشستی با موضوع «تاثیر ممیز بر نسل‌های بعد» با حضور «مازیار تهرانی»، «آرش تنهایی»، «مجید کاشانی» و «احسان رضوانی»، از دیگر مطالب این پرونده به شمار می‌آیند.
 
نشریه تخصصی «گذر» با صاحب امتیازی خانه هنرمندان ایران، و مدیر مسئولی «مجید سرسنگی» به صورت دوزبانه و با چاپی نفیس در 250 صفحه با قیمت 20 هزار تومان عرضه شده است.
 
گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای تهیه این نشریه می‌توانند به خانه هنرمندان ایران و سایر فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: تجسمی ، مجله تخصصی ، گذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.