توسط دانشجوی واحد علوم و تحقیقات صورت گرفت:

طراحی هدفگذاري توليد توان و حرارت براي کوپلينگ يک نيروگاه بخار به کمک روش سايت جامع

توسط دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی هدفگذاري توليد توان و حرارت براي کوپلينگ يک نيروگاه بخار با يک شبکه بخار فرآيندي به کمک روش سايت جامع طراحی شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره روابط عمومی سجاد خمیس آبادی دانشجوی کارشناسی ارشد محیط زیست و انرژی این واحد دانشگاهی  در رابطه با این پروژه تحقیقاتی خود گفت: تخمين توانايي توليد همزمان توان و حرارت و سوخت مورد نياز در سيستم جانبي مرکزي پيش از طراحي و ساخت امري ضروري است .
 
وی گفت: در اين پروژه يک روش جديد هدفگذاري توليد توان و حرارت و هزينه هاي کلي ساليانه در شبکه بخار با دقت بسيار بالا ارائه شده که علاوه بر پوشش نقاط ضعف روش هدفگذاري ارائه شده در گذشته ، توانايي مشخص نمودن دبي سوخت مورد نياز، دبي بخار توليدي توسط بويلر، ميزان انتشار آلاينده ها و ميزان درجه سوپرهيت بخار توليدي توسط بويلر را دارا است.
 
خمیس آبادی ادامه داد: با توجه به اهميت مسائل اقتصادي و نياز به تخمين هزينه هاي سرمايه گذاري و هزينه هاي عملکردي توانايي تعيين هزينه هاي کلي ساليانه شبکه بخار را دارد و از جهتي با توجه به دقت بالاي اين روش در تخمين توانايي توليد توان و حرارت، نياز به شبيه سازي شبکه توربين هاي بخار حذف مي شود.
 
خمیس آبادی با بیان این مطلب که قسمت بعدي پژوهش مربوط به تحليل اگزرژتيک و ترمواکونوميک نيروگاه و شبکه بخار است، تصریح کرد: در انتها کوپلينگ بهينه يک شبکه بخار فرآيندي با يک نيروگاه بخار با هدف توليد بهينه توان و حرارت و حداقل نمودن هزينه هاي سرمايه گذاري و هزينه هاي عملکردي براي نخستين بار مورد بررسي قرار مي گيرد که در آن از نيروگاه بعنوان منبع انرژي براي شبکه بخار استفاده مي شود و با استخراج مقداري بهينه بخار در دما و فشار مناسب از نيروگاه و انتقال به قسمت هايي از شبکه بخار درآمدهاي سيستم کوپل شده شبکه بخار و نيروگاه بخار را به حداکثر مي رسانيم.
 
وی افزود: در حقيقت هدفگذاري توليد توان و حرارت با استفاده از روش سايت جامع انجام خواهد گرفت و با استفاده از رسم گراف هاي سايت جامع به تحليل کوپلينگ يک شبکه بخار فرآيندي با يک نيروگاه بخار پرداخته و به کمک این گراف هاي سايت جامع به هدفگذاري توليد توان و حرارت خواهيم پرداخت و طراحي بهينه اي از سيستم از جنبه توليد توان و حرارت ارائه مي شود.
 
به منظور تاييد و اثبات کاربردي بودن متدولوژي هاي پيشنهادي و قسمت هايي از اين تحقيق که مربوط به قسمت شبکه بخار و سيستم تاسيسات جانبي است چند مورد مطالعاتي به عنوان نمونه، مورد بررسي قرار گرفته اند.
برچسب ها: توان ، نیروگاه ، بخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار