گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

"احمدی‌نژاد" سبد کالا می‌گیرد‌/ روایت "هادی غفاری" از شوخی با هویدا/ افراد در حصر آزاد می‌شوند

تیراندازی تروریست 4 ساله در سوریه، خوش‌آمدگویی رئیس مجلس شاه به امام، ماجرای علامه قاضی طباطبایی و فحش‌های همسرش، دفن پیرمرد آمریکایی در یک وضعیت عجیب، زکریا: روحانی به من گفت که در آینده افراد در حصر آزاد می‌شوند، مهم‌ترین درسی که "سریع‌القلم" از داوس امسال آموخت، "احمدی‌نژاد" سبد کالا می‌گیرد‌، روایت "هادی غفاری" از شوخی با هویدا، سایت آیت‌الله بهجت هک شد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز شنبه 12 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

حضور احمدی‌نژاد در جبهه کردستان

افکار/ این عکس مربوط به سال 65 است، زمانی که "محمود احمدی‌نژاد" در جبهه کردستان حضور داشت.



فقر ۲۵ درصدی مردم در ثروتمندترین کشور نفتی جهان

"عربستان سعودی" رتبه نخست را در تولید نفت در سطح جهان در اختیار دارد و درآمدهای سرشار و هنگفتی را از دهه هفتاد قرن گذشته با تولید نفت کسب کرده است. میانگین تولید نفت عربستان در سال 2013 میلادی به 9 میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز رسیده است، اما این امر باعث نشده است که فقر در بین میلیون‌ها شهروند عربستانی گسترش پیدا نکند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره العربیه، آمارهای رسمی در عربستان که به مشکل فقر در این کشور بپردازد، نادر است اما برخی منابع و ارزیابی‌های غیررسمی نشان می‌دهد که 25 درصد از جمعیت کل20  میلیون نفری عربستان یعنی پنج میلیون نفر با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه ریاض عربستان به نقل از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا نوشته بود که میزان فقر در عربستان در سال 2003 میلادی یعنی بیش از 10 سال پیش، 12.5 درصد بوده است. بیانیه‌ها و آمارهای موثق غیرمستقیم بخشی از شواهد وجود فقر در عربستان است به گونه‌ای که در بودجه کل سال 2014 میلادی عربستان مبلغ هفت میلیارد و هفتصد میلیون دلار برای برنامه مبارزه با فقر و بودجه سالیانه مربوط به ایتام و نیازمندان و تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

هر یک ساعت یک کودک آمریکایی هدف گلوله قرار می‌گیرد

اخیرا تحقیقاتی توسط "دانشگاه ییل" آمریکا انجام گرفته‌ که نشان می‌دهند بیش از 10 هزار فرد زیر 18 سال در سال 2009 هدف گلوله قرار گرفته‌اند و یک سوم از این افراد کشته شده‌اند. در حالیکه کودکان اغلب به صورت اتفاقی هدف تیراندازی قرار می‌گیرند، نوجوانان قربانی حملات جنایی با تسلیحات گرم می‌شوند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی؛ تحقیقاتی که توسط محققین دانشکده پزشکی دانشگاه ییل آمریکا صورت گرفته و در ژورنال علمی معتبر "بیماری‌های کودکان" به چاپ رسیده این آمار را بر اساس گزارش‌های بیمارستانی درباره کودکانی که در سال 2009 به دلیل حملات با سلاح سرد بستری شده بودند، ارائه کرده است.

یافته‌های این تحقیقات بسیار هشدار دهنده بودند. در سال 2009، 7391 کودک و فرد بالغ (89 درصد از آنها مذکر بودند) بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان بستری شدند. در سال 2008، این رقم بالغ بر 6496 مورد بستری بود. از این میان 453 نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند و در سال 2009، در حدود 3 هزار کودک دیگر آمریکایی در محل وقوع حادثه کشته شده و یا قبل از اینکه به بیمارستان برسند جان خود را از دست داده‌اند.

روایت "هادی غفاری" از شوخی با هویدا

"هادی غفاری" از روحانیون فعال در جریان انقلاب با بیان شوخی خود با هویدا این ادعا که هویدا را پیش از پایان جلسات دادگاه و اعلام حکم از پشت با تیرزده، رد کرد و گفت که قطعا این موضوع دروغ است.



به گزارش ایرنا، وی در گفتگو با نسیم بیداری افزود: هر کس که ادعا کند، می‌داند هویدا را چه کسی کشته است، دروغ می‌گوید، چون این را فقط آقای خلخالی می‌دانست و با خودش به گور برد.  من در دادگاه هویدا به عنوان تماشاچی نشسته بودم و در پرونده محاکمه وی نقشی نداشته‌ام.

وی با بیان اینکه یک شوخی بین من و هویدا رد و بدل شد، گفت: از آنجا که هویدا مدتی را در لبنان گذرانده بود، در دفاعیاتش گفت که آقای رییس دادگاه من حتی حاضرم به عربی از خودم دفاع کنم. "توکُلتُ علی الله"، من هم به او گفتم حوصله کن که کُلتُ علی‌الله از راه می‌رسد.

غفاری افزود: هویدا خنده اش گرفت و به آقای خلخالی گفت که ایشان من را تهدید می‌کند، خلخالی گفت که تو سیزده سال این مردم را تهدید کردی حالا یک دقیقه تحمل تهدید این مردم را نداری. من هم بعد از دادگاه به ایشان گفتم، من کاره‌ای نیستم و فقط با شما شوخی کردم. او هم گفت من فهمیدم که شوخی کردی. صحیح این عبارت چه بود؟ گفتم توکلت علی‌الله نه توکُلتُ علی‌الله.

مجسمه‌هایی برفی با جذب هزاران گردشگر

به گزارش مهر، هفتمین شهرآورد برفی کشور در شهرستان بروجن و در نزدیکی تالاب بین‌المللی چغاخور روز گذشته توانست هزاران گردشگر را به سمت خود جلب کند. گردشگرانی که از استانهای هم جوار چهارمحال و بختیاری از اصفهان، تهران، اهواز و حتی کرمان سختی سفر را به جان خود خریده بودند تا از نزدیک هنر هنرمندانی که تنها ملات کارشان برف بود را ببینند.







رسوایی جنسی افسران عالی رتبه آمریكا

براساس قانون آزادی اطلاعات، "واشنگتن پست" اخیرا به پرونده‌‌های نظامی دست پیدا كرده است كه بر قطر "پرونده فساد افسران ارتش كه در 15 ماه گذشته همواره پنتاگون را درگیر ساخته و باعث بدنامی رهبران نظامی آمریكا شده است" می-‌افزاید. براساس این گزارش سوءرفتارهای جنسی در میان افسران ارتش ایالات متحده در سال‌های اخیر رشد فزاینده¬ای داشته است.

به گزارش شفاف، در یكی از این موارد افشا شده است كه ژنرال "برایان تی رابرتز" كه بسیاری او را با نطق عمومی¬اش درمورد هشدار به افسران و زیردستان خود مبنی بر دوری از سوءرفتارهای جنسی به یاد می¬آورند خود به دلیل آزار جنسی مكرر یك زن مورد بازجویی نظامی قرار گرفته است و از نوامبر 2012 و پس از استعفای ژنرال پترائوس به دنبال افشای روابط جنسی نامشروع، ارتش آمریكا نگران تكرار و رسانه¬ای شدن این رسوایی¬ها توسط دیگر افسران عالی رتبه خود بوده است.

برآوردهای وزارت دفاع آمریكا نشان می¬دهد كه موارد (افشاء شده) سوءاستفاده جنسی در ارتش در سال 2012 نسبت به سال قبل از آن 40 درصد افزایش داشته است.

ساعت دقیق ورود امام (ره) به وطن

زمان دقیق ورود امام خمینی (ره) در روز دوازدهم بهمن سال 57 به ایران اسلامی بر خلاف زمان‌های مطرح شده در سال‌های اخیر، ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه است و این در حالی است که چند سالی است برخی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی لحظه ورود امام امت را 9 و 33 دقیقه اعلام می‌کنند.

اسناد مختلفی برای این ادعا وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تک شماره روزنامه اطلاعات 12 بهمن سال 57 به شماره 15774 اشاره کرد که در زیر تیتر به یاد ماندنی "امام آمد" ساعت ورود امام به کشور اینگونه مطرح شده است: "پس از 15 سال در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه صبح امروز پای امام خمینی بخاک وطن رسید".

در این ارتباط تفسیرهای مختلفی بیان شده که برخی از آنان این تغییر را به حرکات گروه‌های فراماسونری مربوط می‌داند. فارغ از اینکه آیا این تغییر زمانی به این گروه‌ها مربوط می‌شود یا نه و اینکه آیا تغییر چند دقیقه‌ای زمان ورود امام تا چه حد اهمیت دارد مورد بحث در این مجال نیست و هدف فقط تاکید بر حفظ تاریخ انقلاب اسلامی است.
از پذیرفتن بانوان با چادر معذوریم!



جهاد نکاح زنان فرانسوی در سوریه

رسانه‌های فرانسوی از پدیده حضور زنان فرانسوی در سوریه برای شرکت در آنچه جهاد نامیده می شود پرده برداشتند و بیان کردند: تعداد بسیار زیادی از دختران فرانسوی زیر سن قانونی به ترکیه رفته‌اند تا از آنجا برای شرکت در جنگ به سوریه بروند و به گروه‌های به اصطلاح جهادی بپیوندند.

به گزارش تسنیم، پایگاه النهرین نوشت: رسانه‌های فرانسوی علل افزایش تعداد حضور زنان و دختران فرانسوی در سوریه را گروه‌های افراطی که آن را تشویق به حضور در سوریه می‌کنند تا از آنها استفاده ابزاری کنند، دانستند. این رسانه‌ها به ناپدید شدن یک دختر پانزده ساله و اظهار بی‌اطلاعی خانواده وی از سرنوشت این دختر و احتمال پیوستن آن به آنچه جهاد نکاح در سوریه نامیده می‌شود، اشاره کردند.

استقبال از طرح "سینما سلام"

بهار نوشت: مردم در سراسر کشور با مشارکت در طرح "سینما سلام" بدون بلیت و به صورت رایگان به سینما رفتند که همین امر باعث شد، صف‌های طولانی مقابل گیشه‌ سینماها تشکیل شود که به نوعی یادآور دهه 60 و 70 و استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده بود.



"احمدی‌نژاد" سبد کالا می‌گیرد

بر اساس اعلام مسئولان، توزیع سبد کالا از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود اما بسیاری از اقشار کم‌درآمد که مستحق دریافت این سبد هستند از جمله کشاورزان، رانندگان تاکسی و خودروهای سنگین، قالیبافان، دستفروشان و کارگران فصلی و ... در لیست نهایی جایی ندارند.

به گزارش البرزنیوز، این در حالی است که برخی دیگر از دهک‌های بالای جامعه - که ظاهرا از اقشار فوق برخوردارترند - می‌توانند این سبد را دریافت کنند. از جمله بررسی‌ها نشان داد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین کشورمان مشمول دریافت سبد کالا می‌شود.

این در حالی است که معاون اول و تعدادی از وزرای کابینه احمدی‌نژاد در حرکتی نمادین از دریافت یارانه انصراف دادند تا بتوانند دیگر شهروندان را به این کار ترغیب کنند اما هرگز خبری از انصراف خود احمدی‌نژاد از دریافت یارانه منتشر نشد. تصویر زیر، سامانه اعلام مشمولان دریافت سبد کالا را به همراه بخشی از کد ملی احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که با وارد کردن آن در سامانه مربوطه مشخص شده وی مشمول دریافت سبد کالا شناخته شده است.



مهم‌ترین درسی که "سریع‌القلم" از داوس امسال آموخت

"محمود سریع‌القم" استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی امسال نیز در مجمع جهانی اقتصاد در داوس سوئیس حاضر بوده و در این باره یادداشتی به قرار زیر نوشته است: امسال، برای پانزدهمین بار به سلسله کنفرانس‌های داوس یا مجمع جهانی اقتصاد، دعوت شده بودم. 265 میزگرد در داوس امسال برگزار شد که طی پنج روز موفق شدم در 24 مورد که به حوزه پژوهشی من مربوط می‌شد، شرکت کنم تا از زاویای مختلف نظام بین‌الملل در حال ظهور را بهتر درک کنم.

به گزارش عصر ایران، در 12 مورد از این میزگردها خود نیز مشارکت داشتم. می‌توان گفت سطح یادگیری از تحولات سیاسی، ژنوپلیتیکی و اقتصادی جهان در داوس بی‌نظیر است. طی یک هفته در داوس، فرصت کردم تا با ده‌ها کارآفرین، محقق و مدیر صحبت کنم و به عنوان یک دانشگاهی، نمایی مثبت از ایران عزیز به جا گذارم. اما آنچه که مهم‌ترین درس من از داوس امسال بود در لابه لای جلسات و گفت و شنودها به دست نیامد، بلکه زمانی بود که داوس را ترک کردم. در فرودگاه زوریخ در صف تحویل چمدان ایستاده بودم که ناگهان، کسی مرا صدا کرد.

هنگامی که برگشتم؛ پشت سر خود، وزیر خارجه سوئد را دیدم. این بار سوم بود که او را طی یک هفته می‌دیدم. ضمن اینکه با هم صحبت می‌کردیم ده درصد از توجه من به این مسئله بود که ببینم کسی او را همراهی می‌کند یا خیر. او هم مانند دیگران در صف ایستاده بود تا چمدان خود را تحویل داده و کارت سوار شدن به هواپیما ر ا بگیرد.

باورم نمی‌شد. سال‌ها در رسانه‌ها خوانده بودم که مسئولین دولتی کشورهای اسکاندیناوی، مانند شهروندان دیگر رفتار می‌کنند و هیچ مزیتی نسبت به دیگران ندارند و حال، به چشم خودم این واقعیت را تجربه می‌کردم. من و او، چمدان خود را تحویل دادیم و مانند افراد عادی، کارت پرواز گرفتیم و چون به مقصدهای مختلفی می‌رفتیم از هم خداحافظی کردیم.

از آن لحظه مرتب به این موضوع فکر می‌کردم که کدام ساختار، قواعد و قوانینی باعث می‌شود تا به این حد، مسئول مهم یک کشور کم هزینه باشد. سوئد با 9.5 میلیون جمعیت، 550 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و حدود 44000 دلار درآمد سرانه، از منظر شاخص های توسعه یافتگی، جزء پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. این کشور، میزبان حدود صد وسی هزار نفر مهاجر ایرانی نیز می‌باشد.

چرا سوئد امکانات وسیعی در اختیار مدیران خود نمی‌گذارد؟ اینجاست که نظریه‌ها و تجربۀ کشورهای دیگر به کمک ما می‌آیند تا بهتر رفتار مسئول سوئدی را بفهمیم. خاطرم هست هنوز ده سالم نشده بود که پدر بزرگم که فردی کارآفرین و بسیار متدین بود، مرتب تذکر می‌داد: تا می‌توانید درآمدتان در زندگی نتیجه زحمات شخصی شما باشد. هم فکرتان مال خودتان می‌شود و هم تدین شما واقعی.

وقتی ابطحی به جای خاتمی اشتباهی گرفته شد

"حجت‌الاسلام محمد علی ابطحی" رئیس دفتر رئیس جمهور اسبق شب گذشته جمعه 11 بهمن، در مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی فهرست در سخنانی اظهار داشت: زندگی همه ما به نوعی به قبل و بعد از سال 88 تقسیم می‌شود. من هم در سال‌های قبل از 88 مجموعه‌ای از قصه‌های کوتاه زیر 200 کلمه‌ا‌ی خودم را که همگی به صورت طنز نوشته بود، جمع‌آوری و برای کسب مجوز نشر به ارشاد فرستادم.

به گزارش مهر، ابطحی ادامه داد: داستان‌های این کتاب روایت‌های به هم پیوسته‌ای است از خاطراتم که قبل از این در وبلاگ من نیز برخی از آنها منتشر شده بود. موضوع آنها نیز گاهی شامل طنزهای آخوندی می‌شود که برای خیلی از مخاطبان نو و تازه است.

ابطحی در پایان به شرح یکی از داستان‌های کوتاه این کتاب پرداخت و گفت: در سفری رسمی با آقای خاتمی به فرانسه رفته بودیم و در فرودگاه در انتظار مراسم تشریفات برای خروج از فرانسه بودیم. من نیز در همان حال در حال صحبت با تلفن بودم و پس از اینکه دیدم سالن شلوغ است از سالن خارج شدم، اما ناگهان دیدم که در جلوی خروجی پاویون هستم و گروه موزیک نیز بنده را با رئیس جمهور اشتباه گرفته و شروع به نواختن مارش کردند. در همین حال من آرام آرام و عقب عقب از محل خارج شدم و این حرکت باعث شد کل برنامه تیم تشریفات به هم بخورد.
 
یک گورستان در رومانی



ادامه ناآرامی ها در شهر کی یف اوکراین



تکفیری‌ها ۳ سرباز ارتش سوریه را ذبح کردند+عکس (18+)

ابنا نوشت: منابع خبری روز جمعه از حمله عناصر تروریستی وابسته به گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش"  به دو روستای مرزی "البهلونیه" و"الغیضه" در استان حمص خبر دادند. در تصاویر که از سوی پایگاه‌های وابسته به مخالفان نظام سوریه منتشر شده تروریست‌های مسلح پس از حمله به این دو روستای مرزی ابتدا سه سرباز ارتش را شکنجه داده و سپس ذبح کردند.

تروریست‌های تکفیری پس از انتشار این تصاویر اعلام کرده‌اند: جوانان وادی خالد (یک منطقه مرزی لبنان) پاسخ بمباران نیروهای اسد را با سر بریدن سه تن از مزدوران نظام اسد می‌دهند. مرکز هلال احمر سوریه نیز اعلام کرد که گروه‌های تروریستی تکفیری با ده‌ها خمپاره دو شهرک شیعه‌نشین "نبل" و"الزهراء" در حومه شهر حلب را هدف قرار دادند که در این حمله یک جوان شیعه به نام "احمد علی البابا" به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.



آشتی مشکوک مردم با سینما

قانون در مطلبی طنز نوشت: طرح "سینما سلام" روز پنجشنبه در سینماهای کشور اجرا شد و مردم به صورت رایگان به سینماها رفتند و به این ترتیب دل مسئولان را شاد کردند. رئیس کمیته سینما سلام گفت: استقبال از طرح سینما سلام غافلگیر کننده بود. به طوری که در شهرستان‌های مختلف از اول وقت، صف‌های طولانی در مقابل سینماها تشکیل شد. وی ادامه داد: از قم خبر می‌رسد که مردم صفی به طول 500 متر مقابل سینماها تشکیل داده‌اند. وی در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: خبرهای خوبی هم از شهرهای دیگر می‌رسد.

خبرنگار: چه خبرهایی؟

مسئول (با لبخند): ما از اونایی نیستیم که هی از خودمون تعریف کنیم.

خبرنگار: حالا ناز نکنید دیگه. بگویید.

مسئول: حمل بر خودستایی نباشد، ولی در شهرهای مختلف ازدحام و هجوم مردم به سینماهای کشور تا الان (همچنان لبخند و نگاهی به کاغذ) عرض شود که... یازده کشته و صدها زخمی‌برجای گذاشته.

خبرنگار: تبریک می‌گم این موفقیت بزرگ رو.

مسئول: خواهش می‌کنم.

خبرنگار ما به گوشه دیگری می‌رود و آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور را پیدا می‌کند. آقای ایوبی با لحنی حماسی می‌گوید: "مردم نشان دادند که سینما را دوست دارند!" در همین لحظه پنج نفر از دوستداران سینما از روی خبرنگار ما رد شدند. آقای ایوبی خنده ملیحی کرد و گفت: همانطور که دیدید عبور از فرش قرمز هم یکی از فانتزی‌های مردم ماست. در همین راستا خبرنگار ما بعد از این که توانست از حالت مسطحه خارج شود، با جمعی از این دوستداران سینما که در صفی طولانی ایستاده بودند گفت‌وگویی انجام داد.

خبرنگار: آقا سلام علیکم. بفرمایید آخرین باری که سینما اومدید کی بود؟

مرد مسن: 60 سال پیش!

خبرنگار: الان مگه چند سالتونه؟

مرد مسن: 65 سال.

خبرنگار: برای دیدن چه فیلمی‌اومده بودید؟

مرد مسن: برای فیلم نبود. مادرم خدابیامرز منو آورده بود سینما دست به آب.

خبرنگار چند ثانیه به دوربین نگاه می‌کند و به سراغ مورد بعدی می‌رود.

خبرنگار: آقا شما به سینما علاقه دارید؟

مرد میانسال: نخیر.

خبرنگار: تا حالا فیلم دیدید؟

مرد میانسال: نخیر.

خبرنگار: هدفتون از اومدن به سینما چی بود امروز؟

مرد میانسال لبخند می‌زند.

خبرنگار: پاسخی ندارید؟

مرد میانسال (با حفظ لبخند): شام نمی‌دن؟

خبرنگار چند ثانیه به صورت مرد میانسال زل می‌زند، با کظم غیظ به سراغ مورد بعدی می‌رود.

خبرنگار: هدف شما از اومدن به سینما در روز اجرای طرح سینما سلام چیه؟

خانم میانسال (مبادی آداب): من کلا به چیزهای رایگان علاقه‌مندم. مثلا چند وقت پیش ما رفتیم بستنی رایگان بخوریم که خدا لعنتشون کنه، ندادن آخر سر... موقع تبليغات انتخابات هم من واقعا در پوست خودم نمی‌گنجم چون یک عالمه خودکار و مچ‌بند و تقویم رایگان می‌تونم داشته باشم. الان هم که سینماها رو رایگان کردن دستشون درد نکنه، واقعا فضا معنوی شده.

خبرنگار: چه فیلمی‌رو برای دیدن انتخاب کردین؟

خانم میانسال: فیلم آقای مسعود رایگان!

خبرنگار :|

مورد بعدی

خبرنگار: آقای محترم بفرمایید شما برای چی اینجا ایستادید؟

مرد جوان (با شور و حرارت): ما اینجا ایستاده‌ایم تا به آمریکا بگوییم که ما تا آخر ایستاده‌ایم.

خبرنگار: عجب جمله‌ای.

مرد جوان: مخلصیم.

خبرنگار: خب چه فیلمی‌رو برای دیدن انتخاب کردید؟

مرد جوان: ما فیلم نمی‌بینیم. ما ایستاده‌ایم.

خبرنگار: خب اگر نمی‌خواستید فیلم ببینید چرا اومدید توی صف سینما ایستادید؟

مرد جوان: چون ما اعتقاد داریم باید از راه‌های فرهنگی با دشمن مبارزه کرد.

خبرنگار چند لحظه به صورت مرد جوان خیره می‌شود و بعد از مدتی با مشاهده ورود پیرمردها و پیرزنان در وضعیت اغما، زنانِ در آستانه وضع حمل، خانواده بیلبوردی با دوچرخه همراه با حاج خانم و موارد عجیب دیگر به سالن سینما، وضعیت برایش به صورت عادی درمی‌آید و با آقای ایوبی هم‌نظر می‌شود که "مردم سینما را دوست دارند"!

سایت آیت الله بهجت هک شد

پایگاه اطلاع رسانی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت "آیت‌الله العظمی بهجت(نسخه فارسی) توسط یک گروه به نام "MR.H4NZ " که خود را از اندونزی معرفی کرده هک گردید. بنا بر یادداشتی که این هکر برروی صفحه نخست این پایگاه درج کرده؛ نوشته است: "امنیت سایت شما پایین است، لطفا امنیت خود را ارتقا دهید..." همچنین در ادعای این هکر آمده است که "ما فقط تست کننده امنیت سایت‌ها می‌باشیم و اینکه هک کردن جرم نیست بلکه یک هنر است"


تصویر هک شده پایگاه اطلاع رسانی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت

حضور"کلینتون" برای تماشای بازی NBA


"بیل کلینتون" رئیس جمهور اسبق آمریکا در حالی که یک بسته "پاپ کورن" در دست داشت وارد سالن "بارکلیز سنتر" محله بروکلین شهر نیویورک شد و جدال دو تیم را در NBA تماشا کرد. حضور "کلینتون" در سالن برای دقایقی توجهات همه حاضران را به خود جلب کرد. این دیدار که در حضور  17هزار و 732 تماشاگر برگزار شد با پیروزی 120 بر 95 تیم اوکلاهما سیتی ثاندرز به پایان رسید.



زکریا: روحانی به من گفت که در آینده، افراد در حصر آزاد می‌شوند

"فرید زکریا" در واشنگتن پست نوشت: سخنانی که از سوی ایرانی‌ها توجهات زیادی را جلب کرده از سوی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه بیان شده است. محمد جواد ظریف به سی ان ان گفت که برخلاف آنچه واشنگتن ادعا می‌کند ایران توافق نکرده است که همه چیز را از بین ببرد. پس از آن، پرزیدنت روحانی طی گفتگویی با سی ان ان بیان داشت که ایران هیچ یک از سانترفیوژهای خود را از بین نمی‌برد. او همچنین به من اشاره کرد که ایران راکتور آب سنگین اراک را تعطیل نمی کند که از مسائل مورد مشاجره طرفین است.

به گزارش انتخاب، ایران و امریکا دیدگاه های اساسا متفاوتی در مورد توافق نهایی دارند. براساس مصاحبه من با روحانی و گفتگو با دیگر مقامات ایرانی، نظر من این است که اندیشه ایران اینگونه است: ایران برای دنیا شواهد و تضمین هایی ارائه می کند که براساس آن، برنامه هسته ای اش صلح امیز است، نه نظامی. این بدین معناست که این کشور بازرسی های سرزده را در سطحی بی سابقه می پذیرد. این پروسه هم اکنون آغاز شده است.اما مقامات ایرانی مصمم به عدم پذیرش هرگونه محدودیت بر برنامه هسته‌ای خود هستند.

من پس از دیدار با روحانی و ظریف متقاعد شدم که آنها میانه‌رو هستند و به دنبال تعامل گسترده‌تر ایران با جهان هستند. روحانی به من اشاره کرد که در چندین ماه آینده افراد در حصر آزاد می‌شوند و در پایان نوشت که بهتر است که طرفین فضا را در داخل کشورهایشان برای توافقی نهایی آماده کنند.

تیراندازی تروریست 4 ساله در سوریه

به گزارش جام، سایت دیلی میل نوشت: این کودک 4 ساله به جای اینکه کم کم خود را برای رفتن به مدرسه آماده کند اما او در حال تیراندازی و آموزش‌های بیشتر توسط گروه القاعده است. القاعده اکنون برای براندازی "بشار اسد" در سوریه دست به آموزش نوجوانان و حتی کودکان زیادی شده است و به آنها اسلحه هم می‌دهد.
این کودک 4 ساله که عضو القاعده است در سوریه به راحتی تیراندازی می‌کند و به نوعی مشغول جنگ با نیروهای بشار اسد است.





مستند صداوسیما در مقایسه سفر استانی احمدی‌نژاد و روحانی
 
رسانه ملی به اعتراض دولتی‌ها به آنچه کم کاری صدا و سیما در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان عنوان شد، واکنش نشان داده است.

به گزارش مشرق،‌ پس از اعتراض برخی دولتی‌ها به نحوه انعکاس سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان، "عزت‌الله ضرغامی" مستندی را تهیه کرده که در آن نشان می‌دهد میزان پوشش و پخش مستقیم و تعداد دوربین‌های صدا و سیما از سفر آقای روحانی و هیئت همراه به استان خوزستان، بسیار بیشتر و فراگیرتر از سفرهای استانی دولت "احمدی‌نژاد" بوده است.

در این مستند، نشان داده که برخی تصاویر کلوزآپ به دلیل محدودیت جمعیت بوده است.

تجمع برای حمایت از حجاب، قبل از انقلاب
    
 جهان نوشت: تصویر ذیل مربوط به تجمع مردم انقلابی ایران در حمایت از حجاب در اواخر دهه 1350 است.



خوش‌آمدگویی رئیس مجلس شاه به امام

نامه جواد سعید آخرین رئیس مجلس شورای ملی به امام خمینی در 12 فروردین سال 57 به تازگی از میان اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی پیدا شده است.

بهمن سال 1357 که امام خمینی (ره) بعد از 14 سال به وطن بازگشتند آخرین رئیس مجلس شورای ملی در نامه‌ای ورود حضرت امام خمینی (ره) را به کشور تبریک و تهنیت گفت. "جواد سعید" در دوره بیست و یکم مجلس به نمایندگی از مردم ساری به مجلس شورای ملی راه یافت و به مدت چهار دوره نماینده و ده سال نیز نایب رئیس بود. او در تشکیل کانون مترقی و حزب ایران نوین مشارکت داشت و معاون اجرایی حزب ایران نوین و عنصر فراکسیون پارلمانی این حزب بود که پس از انحلال حزب ایران نوین به عضویت حزب رستاخیز درآمد و مدت کوتاهی نیز دبیرکل این حزب بود.

به گزاش مهر، در تاریخ 15 مهر 1357 در دوره بیست و چهارم مجلس شورای ملی که آخرین دوره این مجلس هم بود "جواد سعید" در رقابت با "عبدالله ریاضی" با 144 رأی به ریاست مجلس انتخاب شد و عبدالله ریاضی پس از پانزده سال از ریاست مجلس کنار گذاشته شد.



حضور مبارک آیت الله العظمی امام خمینی رهبر انقلاب و مرجع عالیقدر شیعیان

در این موقع که قلوب مشتاق قاطبه ملت ایران با تشریف قدوم محترم به خاک وطن، پس از سال ها دوری سرشار از شادی است از درگاه قادر متعال خالصانه مسئلت می نماید. مقدم محترم را برای ملت و مملکت قرین خیر و برکت فرماید و بر طول عمر آنحضرت همراه با صحت و سلامت بیفزاید، والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
ارادتمند  جواد سعید

گزارش گاردین از سر تراشیدن معلم مریوانی

اقدام معلم مریوانی در تراشیدن سر خود برای اعلام همبستگی با دانش‌آموز بیمارش، با بازتاب‌های گسترده‌ای در میان رسانه‌های خارجی روبه رو شده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه پرتیراژ انگلیسی گاردین در گزارشی درباره معلم مریوانی نوشت: "تراشیدن سر، یک معلم ایرانی را به قهرمان ملی تبدیل کرده است." گاردین اضافه کرد که "علی محمدیان" معلم منطقه مریوان پس از تراشیدن موهای سرش در اعلام همبستگی با یکی از دانش‌آموزان بیمارش به یک قهرمان ملی تبدیل شده است. علی محمدیان معلم مدرسه شیخ شلتوت در شهر کردنشین مریوان در غرب ایران است. این دانش‌آموزبه دلیل بیماری سختی، موهایش ریخته بود و به همین دلیل از سوی سایر دانش‌آموزان در مدرسه، مورد آزار قرار می‌گرفت.

روزنامه‌های عربی "الاهرام" چاپ لندن و سایت‌های خبری "الرای الیوم" در لندن و "العراق نت" در بغداد نیز با ترجمه خبر گاردین، آن را به همراه عکس‌هایش منتشر کرده‌اند. این خبر در روزنامه‌های غربی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است.





هنلین یهودی مدعی دعوت از او در منزل ظریف

موندویس نوشت: "مالکوم هنلین" رئیس "کنفرانس روسای سازمانهای عمده یهودی آمریکایی" مدعی دعوت ظریف از او در خانه‌اش در نیویورک شد. من غذایی که مطابق با قوانین یهودیت پخته شده باشد را می‌خورم، ‌برای همین غذا نخوردم، اما خیلی صحبت کردیم.

به گزارش انتخاب، هنلین اضافه کرد: ظریف انسانی دوست داشتنی است و باهوش و زیرک است. در این مسئله هیچ شکی نیست. پرزیدنت روخانی نیز باهوش است. اما فراموش نکنیم، ایرانی‌ها 2 هزار سال است که بازاری هستند درح الیکه ما تازه کار و بی‌تجربه هستیم. آنها از پس ما برمی‌آیند و می‌دانند چگونه مذاکره کنند.

پشت‌پرده دیدار جهانگیری و انصاری با آقای صانعی

اسحاق جهانگیری پنجشنبه شب با حضور در منزل آقای صانعی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در غیاب خبرنگاران برگزار شد علاوه بر جهانگیری، "مجید انصاری" و استاندار قم نیز حضور داشتند.



به گزارش جهان، این دیدار در حالی برگزار شد که گفته می‌شد، آقای صانعی از عملکرد دولت یازدهم ناراحت بوده و چندین جا نیز این گلایه خود را بیان کرده است و پیش از این دیدار نیز حاضر به پذیرش نزدیکان دولت نشده بود. منابع خبری گفتند، دلیل اصلی این نارضایتی نرفتن رئیس جمهور به دیدار صانعی در جریان سفر اخیر روحانی به قم بوده و این دیدار با هدف دلجویی از آقای صانعی صورت گرفته است.

ماجرای علامه قاضی طباطبایی و فحش‌های همسرش
 
چه کنیم تا عصبانی نشویم؟ بخصوص برای زندگی خانوادگی بسیار مهم است. بسیاری مبتلا به همسری بدزبان و فحاش هستند و من داستان‌های زیادی در این مورد شنیده‌ایم .مشهور است که کسی دنبال "شیخ ابوالحسن خرقانی" می‌گشت و از زنی سؤال کرد و او با تعابیر زشت به محل شیخ راهنماییش کرد.



به گزارش عقیق، وقتی رسید دید شیخ با ددان انس دارد و آنها را رام کرده است و فهمید آن زن، همسر شیخ بوده و رام اخلاق الهی او نشده و شیخ ازین صبوری به مقامات رسیده ....گاه صبوری و تحمل نتایج عالی دارد. یا در همین زمان خودمان، شنیدم همسر مرحوم دولابی (پس از مرگ همسراول) در محل جلسات و درسهای اخلاقی به ایشان اهانت می‌کرد و مرحوم می‌خندید و واکنش نشان نمی‌داد، امروزه توبه کرده و ادامه دهنده همان جلسات در خیابان دولت است و ...

شیطان در سه جا حضور پیدا می‌کند، یکی جایی که انسان عصبانی شود، برای اینکه کمتر عصبانی شویم باید با وضو باشیم، سکوت کنیم، ذکر یا حلیم یا صبور بگوییم و موقعیت و فضایی که در آن حضور داریم را تغییر بدهیم. همسرآقا "سید علی قاضی" به او فحش می‌داد و ایشان عکس‌العملی نشان نمی‌داد، به ایشان گفتند: شما سخت‌تان نیست اینقدر فحش می‌شنوید، آیت‌الله العظمی قاضی فرمود: "این شنیدن فحش‌ها من را به این مقام رساند که شما به من می‌گویید آقا سیدعلی قاضی" و پس از آن محصول نفس زدن آقای قاضی شد، "آیت‌الله بهجت" و "شیخ مرتضی طالقانی".

اوضاع نابسامان جنوب آمریکا







دفن پیرمرد آمریکایی در یک وضعیت عجیب

"بیلی استندلی"، پیرمرد 82 ساله آمریکایی وقتی وصیت کرد بعد از مرگ او را با موتورسیکلت محبوبش دفن کنند، فکر نمی‌کرد تصویر جسدش به رسانه‌های دنیا کشیده شود.

به گزارش مشرق، بیلی هفته گذشته به دلیل سرطان ریه از دنیا رفت و فرزندانش با ساخت یک تابوت شیشه‌ای، سعی کردند وصیت پدرشان را عملی کنند. وصیت دشوار نشسته دفن شدن! رویای بیلی استندلی این بود و فرزندانش با پر و بال دادن به این رویا، او را در یک تابوت شیشه‌ای با کتی چرمی و کلاه کاسکت دفن کردند. کاری که برای انجام گرفتنش پنج موسسه تشریفات خاکسپاری به مدت 5 روز همکاری کردند تا در نهایت بیلی به وسیله صفحه‌ای فلزی که پشت او قرار گرفته بود، در جای خود ثابت شود و در قبرستان اوهایو جا بگیرد.

قبر بیلی البته بزرگتر از حد معمول طراحی شده بود و این در کنار آرزوی پردردسر او، هزینه زیادی را به خانواده‌اش تحمیل می‌کرد. با این حال دو پسر بیلی گفته‌اند که پدرشان همیشه برای آنها از جان مایه گذاشته و آنها خود را موظف می‌دانند به آخرین آرزوی پدرشان عمل کنند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
من یه کارگر با حقوق 400 تومن در ماه بدون بیمه سبد کالا بهم تعلق نگرفته .چرا هیچ کس جوابگو نیست؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۰۹:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
احمدی نژاد
مردی از جنس مردم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
با دادن سبد کالایی چه مشکلی از مردم حل می شه؟؟؟
خواهشاً فکر حل کردن مشکل گرونی باشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
درود بر احمدی نژاد، مردحامی مستضعفان
آخرین اخبار