گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

با شیطان مذاکره می‌کنیم اما با احمدی‌نژاد نه/ جدال لفظی داود‌ اوغلو و ظریف/ وقتی نیروی انتظامی ۱۸۵ میلیون دلار پول نفت را پس نداد

اسناد استقبال خودجوش از رئیس‌جمهور در خوزستان، پاپ: اینترنت هدیه‌ای از جانب خداست، پیدا شدن جعبه سیاه آتش‌سوزی خیابان جمهوری، وقتی نیروی انتظامی ۱۸۵ میلیون دلار پول نفت را پس نداد، جدال لفظی داود اوغلو و ظریف، با شیطان مذاکره می‌کنیم اما با احمدی‌نژاد نه، یارانه نقدی در مالزی چقدر است؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز شنبه 5 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

پاپ: اینترنت هدیه‌ای از جانب خداست

به گزارش آسوشیتدپرس "پاپ فرانسیس" در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه، سوم بهمن ماه، منتشر شد اینترنت را "هدیه‌ای از جانب خدا" دانست که ارتباط میان انسان‌ها را تسهیل می‌کند، در عین حال هشدار داد که میل شدید به ماندن مداوم بر روی اینترنت و "ارتباط دیجیتال" می‌تواند به انزوای آدم‌ها از دوستان و خویشان بینجامد، همچنین تصریح کرد که اینترنت "فرصت‌های فوق‌العاده‌ای" را برای مواجه شدن با مردمان دارای فرهنگ‌های مختلف و زمینه‌های سنتی گوناگون فراهم می‌آورد و نمایانگر همدلی انسان‌ها است.

 به گزارش آینده، فرانسیس اظهارات جدید خود را در قالب پیامی درباره ارتباطاتِ کلیسا طرح کرد. همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود با ذکر اینکه کاتولیک‌ها نباید متکبرانه بر این نکته پای فشارند که حقیقت تنها نزد آنان است، اظهارنظری از جانب رهبر کاتولیک‌‌های جهان که احتمالاً به مذاق جناح محافظه‌کار کلیسا خوش نخواهد آمد.
 
پاپ در متن خود نوشت: گفتگو داشتن به معنای باورداشتن به این اصل است که؛ دیگری نیز چیزی ارزشمند برای بیان دارد و دارای نقطه نظر و دیدگاهی است که در خور توجه است و دخیل شدن در گفتگو به معنای ترک باورها و سنت‌های خویش نیست، بلکه ادعای مطلقیت و اعتبارِ صِرف آنها منتج به آن است. پاپ فرانسیس زمانی در یکی از اظهارنظرهای معروفش گفت که حتی "بی‌خدایان" هم می‌توانند مورد رحمت الهی قرار گیرند و رستگار شوند، همچنین با شستن نمادین پای دو مسلمان در جریان مراسم مذهبی پاشویی پنجشنبه مقدس خشم برخی از محافظه‌کاران کاتولیک را برانگیخت.
 
پیدا شدن جعبه سیاه آتش‌سوزی خیابان جمهوری!

عصر ایران در مطلبی طنز نوشت: متاسفانه دو نفر از شهروندان در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری کشته شدند. در همین رابطه نظر چند به اصطلاح مسئول(!) را جویا شدیم، که به این شرح می‌باشد:

 نفر اول: این یک حادثه نبود؟! از شما هم می‌خوام که دیگه لفظ حادثه رو برای این موضوع بکار نبرید! این یک اقدام از پیش طراحی شده بود برای تخریب آتش‌نشانی! آیا ذوق‌زدگی بی بی سی و صدای آمریکا رو بعد از این جریان ندیدید؟! آیا ندیدید در شبکه‌های اجتماعی چطور بصورت هماهنگ عکس‌های این حادثه به اشتراک گذاشته شد؟! اسنادش موجوده! می‌تونید فیلم‌هاش رو ببینید! همکارهای ما هی می‌گفتن نپر! و اونها پریدن! همه این‌ها چه معنی‌ای می‌تونه داشته باشه؟!

نفر دوم: آتش‌سوزی؟! کدوم آتش‌سوزی؟! این حرف‌ها همه هجمه‌هایی هست که این روزها علیه شهرداری و آتش‌نشانی صورت گرفته! من خودم اونجا بودم! بعله! یکم دود بود! اما آتش‌سوزی نبود! یکی دو نفری داشتن سیگار می‌کشیدن! همین! اون دو نفر هم از بالا به پایین خودشون رو ننداختن! بلکه یک نفر اون‌ها رو از پایین به بالا پرت کرد! ما در حال حاضر دنبال جعبه سیاه حادثه هستیم و داریم پیگیری می‌کنیم و از اونجا که دانستن حق مردم است و مسئولین باید پاسخگو باشند، مقصرین حادثه رو پیدا می‌کنیم و بعد لپشون رو می‌کشیم!

البته مطمئن باشید هر چند می‌دونیم مقصر خلبان هست، اما باز هم زوایای پنهان این حادثه رو بررسی می‌کنیم ... آقای خبرنگار! ببخشید! فکر کنم اشتباهی چند جمله آخر رو از روی برگه "توجیه سقوط هواپیما" خوندم! واستا برگه "توجیه سقوط از ساختمان" رو پیدا کنم!

نفر سوم: اینها همه تقصیر آمریکاست! اگر تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه مردم عزیزمون نبود که این اتفاق نمی‌افتاد! وقتی اجازه واردات نردبون به ما نمی‌دن همین میشه دیگه! این نردبونمون رو هم یک خواهر و برادر در آشپزخانه منزلشان اختراع کردند! وگرنه همین رو هم نداشتیم! چی؟! تشک؟! چرا تشک پهن نکردیم؟! ... شما واقعا خبرنگاری؟! وای به حال "عصرایران" با خبرنگارهای بی‌سوادی همچون شما! آخه با تشک چطوری میشه آدم‌ها رو نجات داد؟! تشک واسه خوابیدنه! نکنه توقع داشتین آتش‌نشان‌های ما بی‌خیال بگیرند در خیابان بخوابند!

نفر چهارم: ما این نردبون رو چندصد میلیون دفعه تست زده بودیم! هر دفعه داشت درست عمل می‌کرد! اصلا ما یک نفر رو استخدام کردیم مخصوص تست کردن این نردبون! کارش این هست که از 8 صبح میاد تا ساعت 4 بعدازظهر، هر 10 ثانیه یکبار این دکمه نردبون رو میزنه! بنده خدا خیلی زحمت می‌کشه! انگشتش زخمی شده اینقدر دکمه این نردبون رو زده! باور کنین هر دفعه هم دکمه‌اش رو می‌زد نردبون عمل می‌کرد! اصلا فکر کنم ما اینقدر این نردبون رو تست کردیم که خراب شد! تست زیادی این چیزها رو هم داره دیگه!

نفر پنجم: چی؟! معذرت‌خواهی؟! من معذرت‌خواهی کنم؟! همه جای کهکشان راه شیری از این اتفاق‌ها می‌افته! حتی توی کهکشان راه دوغی(!) هم توی آتیش افراد جون خودشون رو از دست میدن! بالاخره مشیت الهی بوده دیگه، ما بی‌تقصیریم!

وقتی دختر صدام ادای پدر را در می‌آورد!

"رغد صدام"، دختر صدام دیکتاتور مخلوع عراق اخیرا در دیدارهای خود با لباس عربی مردانه حاضر می‌شود تا شاید خاطر پدر را زنده کند.



وقتی نیروی انتظامی ۱۸۵ میلیون دلار پول نفت را پس نداد!

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ حاکی است یک شرکت وابسته به نیروی انتظامی به دلیل عدم تکافوی مبالغ تخصیص اعتبارات پرداخت نشده نیروی انتظامی پول شرکت نفت را پرداخت نکرد و بدهی شرکت وابسته به بابک زنجانی به دلیل قرار گرفتن در لیست تحریم ۱.۴ میلیارد دلار است.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش تفریغ بودجه 91، از مبلغ 11 میلیارد و 943 میلیون و 900 هزار (11.943.900.000) دلار مانده بدهی مشتریان نفتی این جزء، مبلغ یک میلیارد و یکصد و هشتاد و نه میلیون و هشتصد هزار (1.189.800.000) دلار مربوط به موارد زیر است:

1) شرکت ملی نفت ایران در تاریخ 4/8/1391 مقدار یک میلیون و ششصد و سی و نه هزار و سیصد و چهل و دو (1.639.342) بشکه نفت خام به ارزش یکصد و هشتاد و پنج میلیون و دویست و چهل هزار و چهل و دو (185.240.042) دلار و به سررسید 3/9/1391 با تضمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  به یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی تحویل نموده است. شرکت مزبور علی‌رغم فروش نفت خام مذکور و دریافت بهای آن، از پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران خودداری نموده است.

معاون نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور در پاسخ به درخواست کتبی شرکت ملی نفت ایران مبنی بر اجرای تضمین مذکور، اعلام نموده به دلیل عدم تکافوی مبالغ تخصیص اعتبارات پرداخت نشده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امکان پرداخت بهای نفت خام تحویلی به شرکت یاد‌شده، وجود ندارد.

2) شرکت ملی نفت ایران از طریق یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران طی سال 1391 اقدام به فروش چند محموله نفت خام و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و چهار میلیون و ششصد و نه هزار و یکصد و شصت و هفت (1.004.609.167) دلار با سررسید قبل از دی‌ماه سال 1391 به شرکت ISO (International Safe Oil) می‌نماید. شرکت مذکور، در تاریخ سررسید، بهای نفت خام و میعانات گازی مذکور را وصول نمی‌نماید. متعاقباً شرکت ISO در تاریخ 4/10/1391  از جانب اتحادیه اروپا تحریم شده و بهای نفت‌خام و میعانات گازی مذکور وصول نگردیده است. شرکت ISO یکی از شرکت‌های متعلق به بابک زنجانی است.

اسناد استقبال خودجوش از رئیس‌جمهور در خوزستان!

اولین سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان و استقبال مردم از این سفر حواشی متعددی به همراه داشت. با وجود اعلام قبلي دولت مبني بر تغيير شكل و برنامه‌هاي سفرهاي استاني دكتر روحاني و حفظ كرامت مردم، متاسفانه همچنان روش دواندن مردم به دنبال ماشين رئيس‌جمهور و آوردن دانش‌آموزان به خيابان‌هاي مسير استقبال، رسانه‌های دولتی و حامی دولت که نشر اخبار متعدد از این سفر و سعی بر القای "مردمی بودن" و خودجوش بودن استقبال از روحانی را در دستور کار خود داشتند آنقدر هم موفق نبودند.

به گزارش فرهنگ، پس از انتشار تصاویری از حضور سربازان و دانش‌آموزان در استقبال از دکتر روحانی در رسانه‌ها، مردمی بودن این استقبال با تأمل بیشتری قابل پذیرش قرار گرفت. اما این بار یکی از کاربران فرهنگ نیوز با ارسال نسخه‌ای از یک نامه با موضوع حضور کارکنان و کارمندان در استقبال از رئیس‌جمهور ابعاد بیشتری از این موضوع را آشکار ساخت.

در این نامه نشان می‌دهد که قبل از سفر رئیس‌جمهور به خوزستان جلسه‌ای برای استقبال از ایشان برگزار شده است و طبق دستور مهندس فدعمي فرماندار اهواز، سازمان‌ها و نهادها موظف شده‌اند، نسبت به اعزام پرسنل خود به مصلی اهواز و استقرار آنها تا قبل از ساعت 8 صبح اقدام نمایند!



بابک زنجانی ویترین چه کسانی است؟

با گذشت حدود یک ماه از بازداشت "بابک زنجانی" و موکول شدن آزادی وی به بازگرداندن 2 میلیارد یورو از پول نفت این سئوال برای افکارعمومی مطرح است که چرا وی پول را به بیت‌المال باز نمی‌گرداند.

به گزارش انتخاب، بابک زنجانی که به گفته خود وی بیش از 25 هزار میلیارد تومان ثروت دارد برای دومیلیارد یورو یعنی کمتر از نه هزار میلیارد تومان بیش از سه هفته است که در زندان به سر می‌برد. شاید یکی از پاسخ‌های که بتوان به این معما داد این است که پول نفت در اختیار بابک زنجانی نبوده و اساسا بابک زنجانی تنها ویترین کسانی است که پول نفت را بوسیله بابک زنجانی در اختیار گرفته‌اند.

یاداشت کوتاه بابک زنجانی چندی قبل از بازداشت وی که در صفحه فیسبوک او منتشر شد به رمزگشایی این معما کمک می‌کند. وی در این یاداشت از پرداخت 900 میلیون یورو برای پروژه  ایران زمین خبر می‌دهد، پول هنگفتی که طبیعتا بابک زنجانی محلی برای تامین آن غیر از پول نفت در اختیار نداشته است و اگر آن 900 میلیون یورو را نپرداخته بود، امروز می‌توانست نیمی از بدهی خود را تسویه کند.



اما این 900 میلیون یورو به دست چه کسانی رسیده است، بررسی‌های "انتخاب" نشان می‌دهد که مالک قبلی پروژه ایران زمین، شرکتی به نام "اطلس ایرانیان" است شرکتی که متعلق به بانک وابسته به یکی از نهادها است و با تاسیس شرکت‌های تو در تو هلدینگی پیچیده را پدید آورده است که همه راه‌ها در این هلدینگ به یک نام ختم می‌شود و آن "فرهاد روز خوش" است.

فرهاد روز خوش فردی است خود را در سایت شرکتش فوق لیسانس مهندسی صنایع معرفی می‌کند، وی تا قبل از سال 1388، در مدیریت شرکت‌های کوچک خصوصی حضور داشته است اما به یکباره به مرکز تقاطع شرکت‌ها وپروژه‌های هزاران میلیارد تومانی از مشهد گرفته تا تهران تبدیل می‌شود. اینکه آیا تنها بابک زنجانی مورد بازخواست قرا می‌گیرد یا آنکه چهره‌های دانه درشتی که در پشت ویترین وی قرار داشته‌اند و با او تبادلات مالی سنگین داشته‌اند نیز مورد تحقیق قرار خواهند گرفت، موضوعی است که مقامات ذیربط باید در مورد آن تصممی بگیرند.

جدال لفظی داود اوغلو و ظریف!

یک خبرگزاری ترک گزارش داد، "محمد جواد ظریف"، وزیر امورخارجه کشورمان، به همراه احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و مسعود بارزانی، رییس منطقه کردستان عراق در نشست "پایان بازی در خاورمیانه" در اجلاس داووس با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند که در این میان درباره فعالیت‌های نیروهای حزب‌الله در سوریه بحث‌ها اوج گرفت.

به گزارش افکار، ظریف در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه گفت: تمام نیروهای خارجی باید از سوریه خارج شوند. ما برای جنگ سوریه کسی را نفرستادیم. نیروهای حزب‌الله خودشان تصمیم به حضور در سوریه گرفته‌اند؛ البته افرادی (تروریست‌ها) به سوریه فرستاده می‌شوند که به مقدسات شیعیان توهین می‌کنند. نباید انتظار داشته باشیم در این صورت شیعیان در برابر این اقدامات سکوت کند.

"داود اوغلو" در برابر این اظهارات گفت: بارگاه حضرت زینب (س) تنها به شیعیان اختصاص ندارد و متعلق به همه مسلمانان است و همه این مقدسات میراث فرهنگی مسلمانان است. در سوریه حفاظت از مکان‌های مقدس مسلمانان شیعی و سنی و حتی مسیحیان وظیفه اصلی است.

اما ظریف با بیان بی‌احترامی برخی از افراد در سوریه نسبت به بارگاه‌های اهل بیت (ع) گفت: این اظهارات به گوش خوش می‌آید. من هم خواستار حفاظت از هر مکان مقدس در سوریه هستیم، اما زمانی که این گونه بی‌احترامی‌ها را بشنویم نمی‌توانیم انتظار چنین چیزی داشته باشیم و در ادامه با اشاره به حضور نیروهای خارجی در سوریه و تشابه آن با نیروهای طالبان در افغانستان گفت که کسانی که طالبان را به و جود آوردند اکنون پیامدهای آن را با خون خود می‌پردازند. به نظر می‌رسد که تجربه افغانستان را فراموش می‌کنیم؛ برخی افراد تلاش می‌کنند که در منطقه گروه‌هایی را به وجود آورند اما بعدها عواقب آن را می پردازند.

داود اوغلو نیز در ادامه با تاکید بر این که همه نیروهای خارجی هر چه سریع‌تر سوریه را ترک کنند، گفت: ترکیه به هیچ وجه اجازه نداده است نیروهای رادیکال از مرز ترکیه برای ورود به سوریه استفاده کنند؛ در سوریه یک عنصر ترک وجود ندارد.

لبخند حسن روحانی سوژه رویترز

جمهوریت نوشت: سایت خبری رویترز، عکسی از روحانی را در اجلاس داووس منتشر کرده و از آن به عنوان لبخند روحانی، رئیس جمهور ایران یاد کرده است.



 
برنامه مافیای ایتالیا برای انفجار برج "پیزا"

"جواکینو لا باربرا" یکی از گانگسترهای سابق که در حال حاضر با دستگاه قضایی همکاری می‌کند، در دادگاه اعلام کرده است که دار و دسته "کوزا نوسترا" قصد داشته حمله تروریستی را در سال هزار و نهصد و نود و دو انجام دهد و "نینو جوئه" رئیس سابق آن از تصور این که مردم ایتالیا یک روز صبح از خواب بیدار و متوجه نبود برج پیزا شوند احساس خوشی داشته است چون تصور می‌کرده این اقدام مقامات کشور را شوکه می‌کند و آنها را وا می‌دارد به مافیا امتیاز بدهند.

به گزارش دانا به نوشته پایگاه اینترنتی روسی لنتا، وی از جمله سایر اهداف مافیا به صومعه سنت جان و کلیسای سن جورجیوی رم و نیز ساختمان آکادمی کشاورزی فلورانس هم اشاره کرده است. این عملیات با وجود تهیه کردن مواد منفجره به خاطر دستگیری چند تن از سرکردگان مافیا متوقف شده است.

گفتنی است طی بررسی پرونده کوزا نوسترا که لا باربرا با آن همکاری می‌کند، عده‌ای از وزرا و مقامات سابق پلیس به انجام معامله محرمانه با مافیای سیسیل به منظور جلوگیری از حملات تروریستی دهه نود متهم شده‌اند.

چرا اردوغان به تهران می‌آید؟

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در روزهای 28 و 29 ماه جاری میلادی (سه‌شنبه و چهارشنبه) هفته جاری به عنوان نخستین سفر رسمی خود به ایران پس از استقرار دولت یازدهم خواهد داشت و این در حالی صورت می‌گیرد که دولت اردوغان از حدود 40 روز پیش بدین سو با بزرگ‌ترین بحران سیاسی 11 سال گذشته خود دست و پنجه نرم می‌کند. بحرانی که اتفاقا بخش بزرگی از آن مربوط به ایران است.

به گزارش آینده، پیش‌بینی می‌شود دو موضوع عمده مورد نظر اردوغان و روحانی در گفتگوی این هفته‌شان در تهران، مساله سوریه و پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه باشد و این دو موضوع علاوه بر سایر موضوعات دوجانبه (مراودات اقتصادی و مرزی)، منطقه‌ای و بین‌المللی است که نخست‌وزیر ترکیه می‌خواهد درباره آنها با رییس دولت تدبیر و امید در ایران رایزنی کند. به نظر می‌رسد اردوغان برای عبور از بحران کنونی دولت خود به نزدیکی به ایران و رایزنی با دولت جدید در کشورمان نیاز دارد.

اردوغان و روحانی علاوه بر برخی اختلاف نظرها، اهداف و دستورکارهای مشترکی نیز دارند. به نظر می‌رسد در ماه‌های گذشته دولت ترکیه از سیاست سابق خود در همراهی با عربستان به ویژه در زمینه سوریه کمی فاصله گرفته است؛ تضمین ادامه این مشی در سیاست خارجی ترکیه برای ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است. ترکیه شریک، رقیب و همسایه‌ای تاریخی برای ایران است و دو کشور از منظر توسعه اقتصادی و سیاسی تقریبا در سطحی مشابه قرار دارند و به طور طبیعی ایران می‌خواهد همراهی و هماهنگی ترکیه را در سیاست‌های منطقه‌ای داشته باشد.

عکس یادگاری ارتش عراق با جنازه‌های افراد داعش



تصویری دیده نشده از "میرزا تقی خان امیرکبیر" در جوانی

به گزارش مشرق، این عکس دیده نشده مربوط به دورانی است که "میرزا تقی خان امیرکبیر" (سمت راست عکس) و "میرزا حسین خان" با یکدیگر در روسیه جهت ماموریت از جانب شاه قاجار به سر می‌بردند. گفتنی است این عکس که برای اولین بار منتشر میشود هم اکنون در موزه بروکلین نگهداری می‌شود.



تحقیق از بازداشت‌شدگان حادثه آتش‌سوزی توسط پلیس آگاهی

به گزارش تسنیم، روز پنج‌شنبه گذشته مدیر یکی از ایستگاه‌های اعزامی به محل آتش‌سوزی در خیابان جمهوری به همراه اپراتور پله نجات، از سوی بازپرس پرونده و برای انجام تحقیقات بازداشت شدند.

این در حالی است که با دستور بازپرس پرونده، پرونده آتش‌سوزی خیابان جمهوری که به مرگ 2 زن انجامید، این افراد برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

آیین سنتی تایپوسام در مالزی

این آیین که از شهرت جهانی برخوردار است سالانه توریست‌های زیادی را از نقاط مختلف دنیا به معبد باتوکیو در کشور مالزی می‌کشاند. در این مراسم که مربوط به آیین هندو می‌باشد نزدیک به یک میلیون نفر از سراسر مالزی و کشورهای اطراف نذورات خود را برای خدایگان خود در باتوکیو می‌برند. از شگفت‌انگیز ترین صحنه‌های این آیین سنتی دیدن زائرانی است که نذورات را با قلاب های فلزی به بدن آویزان کرده‌اند.







یک ساعت فاصله با تهران و این همه تفاوت؟


روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با اینکه فاصله هوائی تهران تا مشهد فقط یک ساعت و ربع است، نگاه امام جمعه این دو شهر به بعضی مسائل 180 درجه با همدیگر تفاوت دارد. "حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی" دیروز در نماز جمعه مشهد گفت: "سه، چهار روز است که فناوری هسته‌ای در مرحله سقوط قرار گرفته و آقای صالحی در گفتگوی خبری مسائلی را بیان کرد که نتیجه این شد، فناوری هسته‌ای متوقف شده است. آیا واقعاً تعطیلی فن‌آوری هسته‌ای به چهار میلیارد دلار می‌ارزد؟"

درست در همان ساعت و همان روز، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب جمعه این هفته تهران با حمایت از مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل هسته‌ای و مذاکرات با 1+5، گفت: "مواضعی که وزارت خارجه اکنون در رابطه با مسائل هسته‌ای و در مقابل 1+5 می‌گیرد، مواضعی محکم است که ملت و مقام معظم رهبری بر آن ایستاده‌اند."

چرا احمدی‌نژاد به مرکز اسناد انقلاب رفت؟

"روح‌الله حسینیان" رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مشاور سیاسی احمدی‌نژاد در دولت نهم درباره حضور احمدی‌نژاد در مرکز اسناد اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده حدود یک ماه قبل در ساختمان ولنجک به دیدن احمدی‌نژاد رفته بودم، او نیز با حضور در مرکز اسناد، به بازدید ما آمد.

به گزارش فارس، حسینیان درباره مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: بحث ما سیاسی نبود بلکه درباره چگونگی، زمان گرفتن و دریافت خاطرات رئیس‌جمهور سابق‌ کشورمان برنامه‌‌ریزی شد و مرکز اسناد، این کار را انجام ‌خواهد داد. رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره اینکه برخی به دلیل دیدار شما و احمد‌ی‌نژاد، جبهه پایداری را متهم به ارتباط با احمد‌ی‌نژاد می‌کنند،‌ توضیح داد: ربطی بین جبهه پایداری و آقای احمدی‌نژاد نبوده است و من شخصاً به خاطر رفاقت با وی، به دیدن او رفتم.

پرواز اولین جت بوئینگ در ایران در نیمه دهه 40 شمسی

5 بهمن 1358/ برگزاری اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران



پرواز اولین جت بوئینگ در ایران در نیمه دهه 40 شمسی



دردسر جدید "زندان‌های سیاه" برای آمریکا

به گزارش صدای روسیه، موضوع وجود زندان‌های مخفی آمریکا در کشورهای مختلف معروف به زندان‌های سیاه، بار دیگر دردسرساز شده و این‌بار سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) متهم است که در سال 2003 میلادی با پرداخت 15 میلیون دلار به لهستان موافقت ورشو را برای دایر کردن چنین بازداشتگاهی دریافت کرده است.

مهر نوشت: در ماه دسامبر دادگاه حقوق بشر اروپا جلسه‌ای را برای استماع استدلال‌های مربوط به این پرونده برگزار کرد و صدور حکم به سال میلادی جاری موکول شد. در این جلسه استدلال شد که لهستان با گذاشتن این مکان در اختیار سیا برای شکنجه بازداشت‌شدگان، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و دادگاهی در لهستان نیز سال گذشته دستور بازداشت افسران سیا که به این بازداشتگاه مخفی رفت وآمد کرده‌اند، را صادر کرد.

آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001، برای تسهیل امر بازداشت افراد مظنون به فعالیت‌های تروریستی اقدام به دایر کردن زندان‌های مخفی در کشورهای مختلف کرد که این زندان‌ها به "زندان‌های سیاه" معروف شدند. بر اساس گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان سیا علاوه بر گوانتانامو و دیگر زندان‌های مخوف در افغانستان و عراق دارای زندان‌های مخفی در 66 کشور دیگر در سراسر جهان است که از آن جمله می‌توان به مصر، الجزایر، اردن، مغرب، لیبی، تونس، هند، پاکستان، ازبکستان، سودان، زیمبابوه، اتیوپی، کنیا، لهستان، رومانی، بوسنی، کوزوو، تایلند، لیتوانی و دیگر کشورها اشاره کرد.

توجیه لهستانی برای آتش‌سوزی جمهوری

ایسنا در مطلبی طنز نوشت: در همه جای دنیا وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد و افکار عمومی از آن متأثر می‌شود، مسؤولان کاری می‌کنند که نمک بر زخم مردم نپاشند و آن‌ها را متأثرتر نکنند. اما در کشور ما مسؤولان به جای این که بر درد مردم مرهم بگذارند، به آن‌ها سیخونک می‌زنند و سنگ نمک بر زخم‌شان می‌مالند. مثلا خانم "معصومه آباد"، عضو شورای شهر تهران، با اعتراض به انتقادها از شهرداری و سازمان آتش‌نشانی گفته‌اند: این اتفاق ممکن است برای هر سیستم کامپیوتری رخ بدهد و حتا هواپیماهای غول‌پیکر هم دچار مشکل می‌شوند!

اما خانم آباد گرامی ماشین آتش‌نشانی و سیستم کامپیوتری‌اش هر سیستمی نیست و نباید حتا یک‌بار دچار مشکل شود و حتی هواپیماهای غول‌پیکر. شما خودتان اگر یک بار فریزر خانه‌تان خراب شود و همه محتویاتش آب بشود، همین را می‌گویید؟ و حتا هواپیماهای غول‌پیکر. به قول دوستی بر این اساس می‌توانیم بگوییم فلان شخص که زد فلانی را کشت هم تقصیری ندارد، چون مغز آدم‌ها هم بعضی وقت‌ها خوب کار نمی‌کند! و حتا هواپیماهای غول‌پیکر.

خانم آباد در ادامه گفته‌اند: یکی از خانم‌ها قبل از ورود آتش‌نشانی خود را به پایین پرتاب می‌کند و یکی از آن‌ها نیز بعد از آمدن آتش‌نشانی خود را به پایین پرتاب می‌کند. بد نیست بدانید خانم آباد مسؤول پی‌گیری این آتش‌سوزی در شورای شهر تهران هستند و هنوز نمی‌دانند آن دو زنده‌یاد خودشان را به پایین پرتاب نکرده‌اند! و حتا هواپیماهای غول‌پیکر.

اما از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بشنویم: ما مستنداتی داریم که در کشورهایی همچون آلمان، انگلیس و لهستان نیز در صحنه عملیات نردبام باز نشده است! الآن لهستان را کجای دل‌مان بگذاریم؟ البته ما مستندات ‌پیداکن‌های خوبی در کشور داریم، اما شما مستندات لهستان را از کجا پیدا کرده‌اید، خدا می‌داند. یعنی چون آن‌جا باز نشده است این‌جا هم عیب ندارد باز نشده است؟ شما هم مثل برخی اصولگرایان حرف زده‌اید که می‌گویند مگر خرم، وزیر راه خاتمی، برای حادثه قطار نیشابور استعفا کرد که اصلاح‌طلبان حالا طالب استعفا هستند؟

خب خرم هم اشتباه کرد استعفا نکرد، بهبهانی، وزیر منحصربه‌فرد احمدی‌نژاد، هم اشتباه کرد استعفا نکرد و تازه مصداق همین سنگ نمک‌ها، پس از سانحه‌ هوایی و کشته شدن جمعی از هموطنان، اولین اظهارنظرش این بود که میزان کشته‌های سوانح هوایی ما از استاندارد جهانی کمتر است! همه‌ این‌ها خیلی بد کردند اما آن به این چه ربطی دارد؟ در همه جای دنیا برای احترام به افکار عمومی مردم که از حادثه‌ای متأثر شده‌اند، مسؤولان استعفا می‌کنند، جز ایران که برای بقا می‌جنگند.

حالا می‌گویم شما اگر مستنداتی درباره چیزهای دیگری مثل پنجر شدن ماشین آتش‌نشانی، تمام شدن بنزین یا عمل نکردن سیستم آب‌پاش بویژه در لهستان دارید مردم را آگاه کنید تا بدانند و الکی برخی مسائل را بزرگ نکنند. راستی شما مستنداتی درباره گاردریل‌ها در لهستان دارید؟ می‌خواهم بدانم آیا گاردریل‌های لهستان هم مثل این‌جا تزیینی هستند و از مقوا ساخته شده‌اند؟

حالا مسؤولان به کنار، خبر تلویزیون، روز بعد از حادثه از همان ماشینی که نردبامش باز نشد گزارشی تهیه کرده بود و نشان می‌داد نردبامش کار می‌کند و آن باز نشدن اتفاقی بوده است! یعنی فقط می‌توانم بگویم و حتی هواپیماهای غول‌پیکر! باقی بقای‌تان!

حجاب زن ایرانی 5 هزار ساله شد

"ملک محمد سنجرانی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، با اشاره به جایگاه حجاب در میان زنان ایران عصر باستان اظهار داشت: پوشش زنان کشف شده از شهر باستانی سوخته به روز و نسبتا کامل بوده به طوری که این پوشش در عصر حاضر و در جامعه اسلامی کنونی نیز قابل استفاده است.

وی در گفتگو با ایرنا، با تاکید براینکه تاکنون هشت دست از لباس‌های بانوان شهر سوخته بازسازی و به نمایش گذاشته شده است، گفت: رنگ این لباس‌ها برگرفته از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای مورد استفاده در آن زمان است و بقایای پیکرک‌ها و مجسمه‌های زنان شهرسوخته از جمله پیکرک سنگی زن ساری‌پوش، پیکرک مسرقی زن شهرسوخته و همچنین پیکرک گِلی که بر روی آن نگین‌هایی از گِل و همچنین کمربند به کار رفته، کمک بزرگی برای بازسازی لباس‌های آن دوران بود.

با شیطان مذاکره می‌کنیم، اما با احمدی‌نژاد نه!

روزنامه عرب زبان "السفیر" نوشت: "حسن روحانی" رئیس‌جمهور منتخب ایران پس از نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری، دعوت پادشاه عربستان را برای شرکت در مراسم حج عمره نپذیرفت و در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: پیش از شروع بحران سوریه تجربه تلخی به وجود آمد. در دوران احمدی‌نژاد روابط ایران و عربستان بحرانی شد.



به گزارش انتخاب، "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی"، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با کسب اجازه از رهبر عالی ایران به ریاض سفر کرد. "ملک عبدالله" پادشاه عربستان در این سفر از او استقبال بی‌نظیری کرد که شبیه به استقبال از روسای جمهور کشورها بود. این دو نفر به بررسی موضوعات منطقه‌ای و دو جانبه پرداختند. گفتگو در جایی خاتمه یافت که ملک عبدالله حاضر نشد کوتاه بیاید و گفت: "با شیطان مذاکره می‌کنیم، اما با احمدی‌نژاد نه".

تحلیلگران بر این باورند که ملک عبدالله به وعده خود عمل کرد و دست در دست اسرائیل، شیطان منطقه علیه ایران، سوریه و حزب‌الله وارد عمل شد که نتایج آن در اوضاع آشفته منطقه قابل مشاهده است.

دانا/ اولین لباس عروس سفید



فیگور رییس‌جمهور آرژانتین در مقابل هوادارانش

"کریستینا فرناندز کرچنر" رییس‌جمهور آرژانتین پس از عمل جراحی و بهبود نسبی برای نخستین بار در 40 روز گذشته در جمع مردم حاضر شد. به گزارش عصر ایران، کرچنر 60 ساله دقایقی را در بالکن خانه‌اش در "بوینس آیرس" به ابراز احساسات هوادارانش از بهبود نسبی او پس از عمل جراحی، پاسخ داد.



یارانه نقدی در مالزی چقدر است؟


دولت مالزی روز شنبه اعلام کرد هفت و میلیون و 900 هزار نفر از جمعیت 29 میلیون نفری این کشور در سال جدید یارانه نقدی دریافت می‌کنند. یارانه نقدی پرداختی از سوی دولت مالزی در سال گذشته به ازای هر خانوار 500 رینگیت (167 دلار) بود که این میزان امسال با افزایش 30 درصدی به 217 دلار افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، دولت مالزی در بودجه سال جاری چهار میلیارد و 600 میلیون رینگیت (حدود یک میلیارد و 530 میلیون دلار) برای پراخت نقدی یارانه به مردم تخصیص داده است. بر اساس برنامه دولت مالزی خانوارهایی که درآمد ماهیانه آنها کمتر از سه هزار رینگیت (حدود یکهزار دلار) است مبلغ 650 رینگیت نیز از سوی دولت کمک مالی دریافت می‌کنند.

افراد مجرد زیر 21 سال نیز که حقوق آنها تا دو هزار رینگیت (حدود 667 دلار) است 300 رینگیت (یکصد دلار) دریافت نقدی خواهند داشت. افزایش بهای سوخت، تعرفه برق و برخی خدمات از جمله اقدامات دولت در سال جدید میلادی است.

سیاست های اقتصادی دولت مالزی اعتراض های مردمی در پی داشته است که دولت نیز برای کاستن فشارهای اقتصادی به برخی از مردم این کشور یارانه نقدی پرداخت می‌کند. مالزی بدنبال ساماندهی و قطع تدریجی پرداخت یارانه‌ها به برخی قشرهای جامعه است. صندوق بین‌المللی پول از این اقدام مالزی حمایت کرده است اما سیاست‌های اقتصادی دولت نجیب تون رزاق نخست وزیر باعث خشم برخی از مردم شده است.

دولت مالزی در راستای اجرای این برنامه ابتدا سوخت و سپس شکر را گران کرد و اکنون نیز مالیات کالا و خدمات در دستور کار دولت قرار دارد.

بهانه عجیب جمهوری‌خواهان؛ توافق هسته‌ای امضا نشده است
 
"سی ان ان" آمریکا (CNN) نوشت: توافق هسته‌ای موقت بین ایران و شش قدرت دیگر جهانی، هرگز توسط نمایندگانی که نوامبر گذشته آن را تنظیم کرده‌اند، امضاء نشده. این امر باعث اعتراض یکی از رهبران ارشد جمهوری‌خواه در کنگره شده است و وی می‌گوید که این موضوع به رهبران ایران اجازه خواهد داد، بخش‌هایی از توافق را نادیده بگیرند. گرچه دولت اوباما گفته، این نگرانی بی‌اساس است.
 
 به گزارش جام، در ادامه این گزارش آمده است: یکی از اعضای کنگره که نخواست نامش فاش شود گفت، فقدان امضاهای واقعی می‌تواند به عنوان راهی برای ایران در نظرگرفته شود که برخی مفاد قرار داد هسته‌ای را نادیده بگیرد؛ قراردادی که شامل کاهش محدود تحریم‌های بین‌المللی در ازای توقف و کاهش برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌باشد.
 
 وی به سی ان ان گفته: من صادقانه فکر می‌کنم که دولت اوباما فریب خورده است. به نظر من آن‌ها فقط می‌خواستند به یک توافق برسند. یک مقام برجسته دولت اوباما در گفتگو با سی ان ان، نبود امضا در توافق را تایید کرده اما گفته این موضوع مهمی نیست. وی افزوده با توجه به اینکه توافق موقت، تنها یک قرارداد اولیه است، نبود امضا در آن امری غیرعادی نیست و با بیان اینکه "این یک معاهده بین‌المللی نیست" اشاره کرده که مقامات ایران از 20 ژانویه، در راستای اجرای توافق هسته‌ای گام‌های محسوسی برداشته‌اند.

انتقادات "هاشمی رفسنجانی" به مجلس

"محمد هاشمی" ریاست دفتر آیت‌الله هاشمی با مد نظر قرار دادن برخی رفتارهای اخیر نمایندگان در مواجهه با دولت یازدهم به گفتار نیوز، اعلام کرد: گلایه‌هایی از نمایندگان به وجود آمده که نشات گرفته از رفتار آنها است. بغل کردن‌های رئیس جمهور دولت دهم با کارت‌های زرد دولت کنونی قابل مقایسه نیست و این نشان از افراط و تفریط دارد. برخی از نمایندگان توانستند از دولت قبلی رانت‌ها و مبالغی را بگیرند؛ اما این اتفاقات تاکنون در دولت یازدهم برایشان رخ نداده از این رو شاید می‌خواهند با سنگ‌اندازی منافع قبلی خود را احیا و یا کسب کنند.

هاشمی رفسنجانی مجلس را یکی از دستگاه‌های نظارتی بر عملکردهای دولت برشمرد و یادآور شد: قرار نیست که مجلس با دولت مقابله و یا رقابت کند. از این رو است که نبود تعامل کم کم به مچ‌گیری تبدیل می‌شود. همسویی با دولت باید جایگزین این نوع نگرش نمایندگان بشود.

وی قانون را برای همه یکسان و لازم اجرا دانست و افزود: اگر مجلس احساس کرد شرایط و امکانات برای دولت به منظور اجرای قانون مناسب نیست؛ می‌تواند به تغییر قانون روی آورد و تعامل خود را با دولت نشان بدهد. بیشترین قانون‌گریزی و قانون‌شکنی توسط دولت دهم صورت گرفت اما کمترین کارت زرد، کمترین استیضاح، کمترین سوال را مجلس از دولتمردان احمدی‌نژاد داشت. این یادآوری‌ها به منظور حمایت از دولت روحانی نیست بلکه نقد نظارت در کشور است و ادامه این روند آسیب‌هایی دارد که تنها به بدنه ملت ضربه می‌زند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، اینترنت ، پاپ ، فرانسیس ، خدا ، کلیسا ، مذهبی ، کاتولیک ، جمهوری ، جعبه ، سیاه ، عصر ایران ، آمریکا ، بی بی سی ، شهرداری ، هواپیما ، صدام ، رغد ، دیکتاتور ، عراق ، عربی ، انتظامی ، نفت ، دلار ، بابک زنجانی ، اسلامی ، ایران ، iso ، خوزستان ، روحانی ، استقبال ، دولت ، فدعمی ، فرماندار ، اهواز ، یورو ، اطلس ، ایرانیان ، انتخاب ، روز خوش ، داود اوغلو ، ظریف ، ترکیه ، بارزانی ، کردستان ، خاورمیانه ، تروریست ، شیعیان ، حضرت ، زینب ، سنی ، مسیحیان ، افغانستان ، رویترز ، بذرباش ، وطن امروز ، جبهه ، پایداری ، اشتون ، استراو ، انگلیسی ، طالبان ، العربیه ، احمدی نژاد ، حزب الله ، کاخ سفید ، آرمیتا ، اوباما ، اسرائیل ، باربر ، نوسترا ، جوئه ، برج ، پیزا ، مافیا ، لنتا ، روسی ، صومعه ، اردوغان ، عربستان ، داعش ، امیر کبیر ، تسنیم ، مالزی ، مشهد ، علم الهدی ، امامی ، کاشانی ، حسینیان ، ولنجک ، فارس ، جت ، بوئینگ ، احمدی ، روشن ، سیا ، لهستان ، حقوق بشر ، مصر ، الجزایر ، اردن ، مغرب ، لیبی ، تونس ، هند ، پاکستان ، ازبکستان ، سودان ، زیمبابوه ، اتیوپی ، کنیا ، رومانی ، بوسنی ، کوزوو ، تایلند ، لیتوانی ، شیطان ، السفیر ، حج ، عمره ، رفسنجانی ، مجمع ، تشخیص ، ریاض ، عبدالله ، آرژانتین ، کرچنر ، بوینس ، آیرس ، رینگیت ، سی ان ان ، مجلس ، محمد هاشمی ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
سید حفیظ احمدی از افغانستان
۱۶:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
شیطان و شیطان پرستان همیشه از خداپرستان در هراسند و میل ندارند با آنان روبرو شوند. ملک عبدالله (در واقع عبدالشیطان) نیز که از جمله شاگردان زرنگ شیطان است، و ثابت کرد که برادر ناتنی نتانیاهو و اوباماست.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
سلام درود خدا بر احمدی نژاد
دولت عربستان حامی تروریست ها منطقه
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۳:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
کبوتر با کبوتر باز با باز.
شما خودتان اصل شیطانید باید هم با جناب دکتر احمدی نژاد مذاکره نکنید،بروید با رفیق شیطانتان (آمریکا) مذاکره کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
شیطان بزرگ خود ملک عبداله و جیره خواران سلفی و تکفیری هستند با اسرائیل نجس. نه احمدی نژاد.
Iran (Islamic Republic of)
jamshid
۰۰:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
یکی نیست به این سردمدار وهابی بگه خودش دست راست شیطانه !
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
با سلام جمشید آقا حرف دل ملت ایران را زدی احسنت
آخرین اخبار