گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

فتوای رهبر معظم انقلاب در مورد فیس‌بوک/ واکنش "فرناندا لیما" به اعتراض فیس‌بوکی ایرانیان/ انتقاد هاشمی رفسنجانی از غیبت روحانی

فتوای رهبر معظم انقلاب برای فیس‌بوک، دولت ساختمان‌هایش را ۹۷ میلیارد تومان اجاره می‌دهد، انتقاد هاشمی رفسنجانی از غیبت روحانی، کارکنان تابناک اعتصاب کردند، واکنش "فرناندا لیما" به اعتراض فیس‌بوکی ایرانیان، اعتراض نماینده پارلمان مکزیک با با برهنه شدن! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

دولت ساختمان‌هایش را ۹۷ میلیارد تومان اجاره می‌دهد

در لایحه بودجه سال 93 کل کشور آمده است، دولت می‌تواند امکانات، اماکن و فضاهای آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی کلیه دستگاه‌های اجرایی را در سال آینده اجاره بدهد و تا 97 میلیارد و 400 میلیون تومان از این محل درآمد کسب کند.

به گزارش تسنیم، البته اجاره ساختمان‌ها و اراضی دولتی موضوع جدیدی نیست و دولت‌های گذشته نیز از این محل کسب درآمد می‌کردند، درآمد دولت از محل اجاره ساختمان‌ها و اراضی دولتی در بودجه سال 92 بیش از 60 میلیارد تومان بوده است که این رقم برای سال 93 بیش از 61 درصد رشد خواهد داشت.

فتوای رهبر معظم انقلاب برای فیس‌بوک

ایرنا/این روزها بحث بر سر رفع فیلتر از شبکه اجتماعی فیسبوک و یا ممنوعیت آن زبانزد مردم و محافل ایران است. عده‌ای استفاده از آن را جرم می‌دانند و عده‌ای دیگر می‌گویند قانون مشخصی درباره آن وجود ندارد. اینک شایسته است در این زمینه به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید رجوعی دوباره داشته باشیم. متن پرسش از حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب و پاسخ معظم له را همراه با توضیح بخش اسلامی سایت در ذیل آمده است:

"بسم‌الله الرحمن الرحیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با سلام و احترام، با توجه به اینکه وب‌سایت فیس‌بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟ با تشکر"

متن جواب: "باسمه تعالی، سلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته، به طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعی ندارد. موفق و مؤید باشید."

توضیح بخش احکام اسلامی: حکم بالا در شکل فتوا بیان شده است یعنی تشخیص مصداق به عهده مکلف گذاشته شده است و تنها به بیان حکم کلی بیان شده است؛ تشخیص اینکه آیا این شرایط در مورد فعالیت در فیس‌بوک صادق می‌باشد یا خیر به عهده مکلفین گذاشته شده است.

آیة‌الله صافی گلپایگانی(دام‌ظله) نیز در پاسخ به این سوال که شبکه‌های مجازی، مثل فیس‌بوک چه حکمی دارد؟ اظهار داشتند که به طورکلی استفاده از فضاهای مجازی برای جهات مشروع و صحیح که موجب فساد عقیده و اخلاق نشود بلکه بتوان از آن در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی استفاده کرد مانعی ندارد بلکه مطلوب است، اما رفتن در سایت‌هایی که باعث سست شدن عقیده و فساد اخلاق و یا ترویج باطل باشد، حرام است.

مۆمنین باید در چنین فضاهایی که افراد با اهداف متعددی فعالیت می‌کنند و اندیشه‌های گمراه‌کننده خود را تبلیغ و ترویج می‌نمایند، با همین وسائل و همین فضا، به شبهات آن‌ها پاسخ دهند و احکام اسلام و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام را به همگان، ابلاغ نمایند و در این خصوص از علماء اعلام و اهل تخصص در کلام کمک بگیرند.

عکسی که جرقه انقلاب مشروطه را زد


"موسیو نوز بلژیکی" در لباسی شبیه به لباس روحانیت در تهران در وسط تصویر مشاهده می‌شود، انتشار این عکس در تهران یکی از جرقه‌های انقلاب مشروطه بود که نهایتا در سال 1285 شمسی به پیروزی رسید.



این آرزوی امام خمینی (ره) محقق شد یا نشد؟


به گزارش آینده، امام خمینی در صحیفه نور جلد5 صفحه 532 نوشته‌اند: ما امیدواریم که ایران اولین کشوری باشد که کوچکترین فرد ایرانی بتواند آزادانه وبدون وجود کمترین خطر به بالاترین مقام حکومتی انتقاد کند و از او در مورد اعمالش توضیح بخواهد.


ممنوعیت حجاب در مدارس کشور اسلامی کوزوو

عاطفه جاهجاگا رئیس‌جمهوری لیبرال کوزوو در اقدامی عجیب حجاب در مدارس این کشور مسلمان‌نشین را ممنوع اعلام کرد. پس از آنکه "عاطفه جاهجاگا (ATIFETE JAHJAGA)" رئیس‌جمهور کشور تازه ‌استقلال‌ یافته کوزوو اعلام کرد ادامه تحصیل دختران مسلمان با حجاب اسلامی در دبیرستان‌های دولتی این کشور ممنوع است، تعداد زیادی از خانواده‌های مسلمان این کشور نسبت به این دستورالعمل اعتراض کردند.

به گزارش ابنا، در این میان،‌ دانش‌آموزان دختر مسلمان کوزوویی که بیشترین ضرر را از این دستور‌العمل می‌برند،‌ با تعطیل کردن کلاس‌های درس و تجمع در برابر وزارت آموزش و پرورش،‌ خواهان آزادی حجاب برای دختران مسلمان شدند و در این تجمع که دختران دانشجو نیز به کمک دانش‌آموزان آمده بودند، معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن خطاب به مسئولان آموزش و پرورش نوشته شده بود: "آنچه در سر می‌رود مهم است؛ نه آنچه بر سر قرار می‌گیرد" که نشان‌دهنده اعراض این دانش‌آموزان به محتوای ضعیف کتب درسی نیز بود.

کمپین انتخاباتی دکتر عارف در جمع عکس‌های برتر تایم

مجله آمریکایی تایم در آلبومی منتخب از بهترین عکس‌های سال 2013 خود عکسی را نیز از ایام انتخابات خرداد ماه سال جاری در ایران انتخاب کرده است.

به گزارش عصرایران، این عکس در روز  10 ژوئن 2013 (20 خرداد 1392) و در جریان کمپین انتخاباتی دکتر عارف یکی از هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال1392  در تهران گرفته شده است.(سالن حجاب)



دیدار هیئت اعزامی از اتحادیه اروپا با متهمین فتنه 88 در تهران

هیئتی چند نفره از اتحادیه اروپا در اولین روز ورود خود به ایران با "نسرین ستوده" وکیل مدافع عناصر ضد انقلاب و "جعفر پناهی" از متهمین در فتنه سال 88 دیداری به صورت کاملا آزاد کردند.

به گزارش انقلاب، هیئتی بلند پایه از اتحادیه اروپا که برای دیدارهای چند روزه با مقامات ایرانی به ایران سفر کرده‌اند در بدو ورودشان به دیدار این دو رفته و وضعیت حقوق بشر در ایران را از این دو جویا شدند! نسرین ستوده و جعفر پناهی هم در این دیدار به سیاه‌نمایی اوضاع ایران پرداخته و شرایط کشور را بحرانی اعلام کرده‌اند.
 
این هیئت بلند پایه اروپایی قرار است در تهران با مسئولین و مقامات ایرانی به رایزنی و تبادل نظر بپردازند، اما ظاهرا ماموریتی پنهانی را از طرف شیرین عبادی که ارتباط نزدیکی با آنها دارد را پیگیری می‌کنند. پس از این دیدار این دو با خوشحالی و سرور این خبر را منتشر کرده‌اند.
 
تصویری از گواهی پزشکی اعدام صدام



انتقاد آیت‌الله هاشمی از غیبت روحانی؟

یک سایت خبری مدعی شد که در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت به غیبت حسن روحانی در جلسات مجمع اظهار ناراحتی کرده است.

سایت مشرق نوشت: "زمانی که مجید انصاری خواستار نگهداری بندی از اقتصاد مقاومتی برای دریافت نظر رئیس‌جمهور شد، هاشمی در پاسخ وی گفت: ما دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم. چرا آقای روحانی دو هفته نیامده‌اند و امروز بیرون جلسه می‌گذارند؟ چرا جلسه مجمع را نمی‌آیند؟

روحانی شنبه هفته گذشته در مراسم 16 آذر دانشگاه شهید بهشتی شرکت کرده بود".

دیدار مهدی خزعلی با پدر



کارکنان تابناک اعتصاب کردند

سایت روزنامه تابناک به دلیلی پاره معوقات مالی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

به گزارش پیام نو، بنا بر برخی شنیده‌ها کارکنان وبسایت تابناک به دلیل پاره‌ای معوقات مالی اقدام به مسدود نمودن وبسایت روزنامه تابناک وابسته به محسن رضایی کردند. کاربران با رفتن به آدرس https://www.tabnakdaily.ir با این نگاشته روبرو می‌شوند: "این پایگاه به دلیل اعتصاب کارمندان بخش وبسایت روزنامه تابناک تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد".



"آینه خیال" به دلیل انعکاس مطلوب اقدامات

به گزارش روز نو، این تصویر به دلیل "انعکاس مطلوب" اقدامات منتشر شده است.



کدام عضو دولت می‌تواند برای مردم وصیتنامه بنویسد؟

یکی از اعضای دولت یازدهم که ریاست یک دفتر ثبت و اسناد را برعهده دارد، هر روز هنگام ظهر مجبور است یکی دو ساعت دولت را ترک و به دفترخانه خود برود و اسناد موجود را امضا و مجددا به دولت برگردد.

به گزارش پارسینه، طبق قانون، اسناد دفترخانه‌ها تنها با امضای رئیس دفترخانه اعتبار قانونی دارد؛ دفاتر اسناد رسمی ملزم به تنظیم تمام عقود و ایقاعات شرعی و قانونی از جمله وصیتنامه هستند.

بازی پدر- فرزندی در ساحل غزه

عصرایران منتشر کرد، سختی زندگی در سرمای زمستانی برای آورگان سوری در اردوگاهی در مرز لبنان



بازی پدر- فرزندی در ساحل غزه



واکنش "فرناندا لیما" به اعتراض فیس‌بوکی ایرانیان


فرناندا لیما مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی 2014 که صفحه فیسبوکش مورد حمله شدید ایرانیان قرار گرفته بود در گفتگو با فرانس24 عنوان کرد: هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند. او افزود که در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین‌آمیز نسبت به آن‌ها تغییر نکرده است. من هم‌چنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم.



به گزارش انتخاب، این مدل و مجری معروف بزریلی تصریح کرد: من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری هستم و 15 سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم، در نتیجه معتقدم آماده مجری‌گری چنین برنامه‌هایی هستم. من بسیار خوشحال بودم که مجری‌گری برنامه بین‌المللی دیگری را بر عهده داشتم. برنامه‌ای که در سرتاسر جهان به نمایش در می‌آید و کار من بیشتر دیده می‌شود. این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود و البته فرصتی برای به چالش کشیدن خودم.

وی اضافه کرد: زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای "باهیا" هم بود و من لباسی را پوشیدم که از من خواسته شد. من یک حرفه‌ای هستم و آنچه را که عرف است دنبال می‌کنم. نه من و نه هیچ کس دیگری در این برنامه فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد و گرنه، معتقدم می‌شد تیپ و ظاهر دیگری نیز انتخاب شود.

مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی برزیل افزود: من در مورد حملات و عذرخواهی‌ها شنیدم، البته شبکه‌های اجتماعی را خیلی دنبال نکردم. هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند در نتیجه من همانگونه که یک زن غربی در یک برنامه عظیم بین‌المللی لباس می‌پوشد، لباس پوشیدم. باهیا هم جایی است که دمای هوای آن غالبا بالا است.

وی گفت: من انتظار ندارم مورد عشق و علاقه همه قرار بگیرم، اما تلاش می‌کنم عاشق همه باشم و هر روز انسان بهتری نسبت به گذشته شوم. فرهنگ‌های مختلف و نقطه نظرات متفاوت همیشه زمینه‌ای برای گفتگو بین انسان‌هاست، گفتگو و مناظره پدیده‌ای "سلامت" است اما خشونت هیچ‌گاه اینگونه نخواهد بود. من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم.

وی گفت: من اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه "توپ طلا" آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.

"فرگام" نام میمون فضانورد ایرانی به چه معناست؟

دومین میمون فضانورد با نام فرگام که توسط کاوشگر ایرانی به فضا پرتاپ شده بود سالم به زمین بازگشت .

به گزارش جهان، فرگام یک نام ایرانی است که از دو کلمه فرگام تشکیل شده و به معنای فرخنده پی، دارای قدم نیک و خوش قدم آمده است.

من مسلمانم، به وطنم تجاوز کن و مرا بکش!

جهان حقوق و آ‍زادی هر دختری ایجاب می‌کند که به دانشگاه برود و هر چه را دلش می‌خواهد می‌تواند بپوشد اما دختر با حجاب مسلمان از ورود به دانشگاه منع می‌شود.



اگر شخصی جان خود را بخاطر نجات دیگران به خطر اندازد شجاع و دلیر خوانده می‌شود و همه جامعه او را محترم می‌شمارند اما اگر فلسطینی باشد و سعی کند فرزندش یا برادرش را نجات دهد تا مبادا دستش بشکند یا از مادرش دفاع کند تا که مورد تجاوز قرار نگیرد یا از منزلش دفاع کند تا که ویران نشود به او تروریست می‌گویند.



وقتی کسی ماشین خوبی را به شیوه نادرستی براند کسی ماشین را مقصر نمی‌داند اما اگر مسلمانی خطا کند یا درست برخورد نکند مردم ما می‌گویند اسلام مقصر است!!



هر مشکلی که پیش آید ما انواع راه‌حل‌ها را می‌پذیریم اما اگر اسلام راه‌حل نشان دهد حتی حاضر نیستیم به آن نگاه کنیم.
من مسلمانم مرا بکش وآن را هزینه های تحمیلی (اضافی) نام بگذار



دارائیم را غارت کن، به وطنم تجاوز کن، راهبرم را تو تعیین کن ونام آن را دمکراسی بگذار.



کری از ایران خواست جاسوس سیا را آزاد کند

الف نوشت: جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا در سفارت این کشور در اراضی اشغالی در اظهارنظری کوتاه دربارۀ رابرت لوینسون از ایران خواست وی را آزاد کند.

روز جمعه جان کری در سفارت آمریکا در اراضی اشغالی از مقامات ایران درخواست کرد که لوینسون را آزاد کنند. وی در فیلم کوتاهی که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده می‌گوید: دربارۀ شرایط و یا موقعیت لوینسون و یا هر موضوع دیگری در این رابطه اظهارنظری ندارم، اما دربارۀ رفت و آمدهای وی این مسئله را تا اندازه‌ای پیگیری کردیم. من شخصاً در مذاکرات‌مان با ایرانی‌ها این مسئله را دنبال کردم و تلاش می‌کنیم در مذاکرات آینده مسئلۀ آزادی و بازگشت وی به آمریکا را دنبال کنیم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

اعتراض عجیب به گران شدن بلیت مترو

شهروندان شهر مکزیکو سیتی روز گذشته در اقدامی هماهنگ با هم به جای خرید بلیت مترو از روی "گیت‌های بلیت ایستگاه‌های قطار شهری" رد شدند تا این گونه اعتراض خود به افزایش قیمت بلیت‌ها را نشان دهند و عکس زیر ایستگاه مترو "گواترو کامینوس" در شهر مکزیکوسیتی را نشان می‌دهد.

به گزارش عصرایران، افزایش قیمت بلیت قطار شهری مکزیکو سیتی از روز گذشته اعمال شد و طی آن قیمت بلیت از 3 "پزو" به 5 پزو افزایش یافت. این رقم افزایش حدود 450 تومان می‌شود. از این رو شهروندان مخالف افزایش قیمت بلیت مترو روز گذشته برای نشان دادن اعتراض خود به این افزایش قیمت، تصمیم گرفتند به جای خرید بلیت با قیمت جدید، از روی گیت‌های ورودی به شکل تصویر زیر عبور کنند.



حمایت مالی منافقین از برخی رسانه‌های عراقی


یک مقام آگاه دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی از حمایت مالی گروهک تروریستی منافقین از برخی رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری عراق خبر داد.

این مقام آگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با ایرنا گفت: گروهک تروریستی منافقین برای انعکاس اخبار سراسر فریب خود در منطقه از برخی شبکه‌های تلویزیونی عراقی حمایت مالی می‌کنند.

وی توضیح داد: همچنین این گروهک تروریستی در اقدام هماهنگ به منظور جذب و سازماندهی نیروهای جدید و خوراک‌‌دهی تبلیغاتی به هواداران خود در عراق و برخی کشورهای عربی از رسانه‌های مکتوب و نوشتاری عراقی نیز با پرداخت مبالغ قابل توجه حمایت مالی می‌کند. این مقام امنیتی اضافه کرد که در این خصوص اداره ارتباطات و رسانه‌های عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده است حق لغو این مجوزها را دارد زیرا این رسانه‌ها ناقض امنیت ملی عراق هستند.

اعدام جاسوس رژیم صهیونیستی در لبنان

یک دادگاه نظامی در بیروت روز جمعه با صدور حکمی یک پزشک لبنانی را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به 10 سال زندان و برادر وی را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش بولتن، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، بر اساس حکم دادگاه، "فاروق شقیر" به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به 10 سال زندان و برادرش "زهیر" نیز به اتهام مشابه به طور غیابی به اعدام محکوم شدند.

براساس این گزارش، حکم صادره علیه فاروق در دادگاه استنیاف نظامی قابل تجدیدنظر است اما درباره حکم صادره علیه برادرش زهیر، در صورتی که او خود را به دادگاه نظامی معرفی کند می‌تواند اعاده دادرسی داشته باشد.

جمهوریت/ روز بارانی باراک اوباما و همسرش



اعتراض نماینده پارلمان مکزیک با با برهنه شدن!


آنتونیو گارسیا نماینده حزب چپگرای "انقلاب دموکراتیک" مکزیک در جلسه پارلمان و به هنگام سخنرانی علیه لایحه خصوصی‌سازی صنایع نفت لباس‌های خود را از تن در آورد.



به گزارش عصر‌ ایران، این اقدام در مخالفت با لایحه خصوصی‌سازی صنعت نفت و تصمیم دولت مکزیک به عقد قرارداد با شرکت‌های نفتی خارجی انجام شد. نمایندگان حزب انقلاب دموکراتیک، تصویب
این لایحه را به معنای غارت ملت مکزیک در برابر هجوم شرکت‌های نفتی خارجی می‌دانند.

دولت مکزیک تصمیم گرفته است با این لایحه صنایع نفت مکزیک را پس از 70 سال خصوصی کند.

اینجا محل زندان کروبی است

 سایت‌های معاند در اقدامی هماهنگ تصاویری از یک خانه ویلایی و اشرافی منتشر کرده‌اند و مدعی‌ شده‌اند که مهدی کروبی از سران فتنه 88 در این محل زندانی است!

به گزارش انقلاب، خانه‌ای که بسیار مجلل و بزرگ است و هر نوع وسایل نیاز فراهم است واقعا هم زندان است، محلی که برای کسی که امنیت یک ملت را به خطر انداخت و قصد وطن‌فروشی داشت و خیانت اما با رافت اسلامی مورد بخشش قرار گرفت و اکنون در این خانه مجلل و اشرافی زندانی است.


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، لایحه بودجه ، اراضی دولتی ، رهبر انقلاب ، فیس بوک ، مراجع تقلید ، رئیس جمهور ، ایستگاه مترو ، مکزیکو سیتی ، گواترو کامینوس ، پزو ، مهدی کروبی ، سران فتنه ، حزب چپ ، دمو کراتیک ، آنتونیو گارسیا ، صنعت نفت ، پارلمان مکزیک ، بولتن ، فارس ، ایرنا ، آینده ، تسنیم ، مهر ، جمهوریت ، عصر ایران ، میمون ایرانی ، فرگام ، روزنامه نگار ، برزیل ، قرعه کشی ، جام جهانی ، فرناندا لیما ، توپ طلا ، آورگان سوری ، لبنان ، ساحل غزه ، دولت یازدهم ، وبسایت تابناک ، مهدی خزعلی ، دانشگاه ، شهید بهشتی ، هاشمی رفسنجانی ، حسن روحانی ، اقتصاد مقاومتی ، مجید انصاری ، مقامات ایرانی ، اتحادیه اروپا ، متهمین فتنه ، سالن حجاب ، کمپین انتخاباتی ، دکتر عارف ، مجله تایم ، وزارت آموزش ، لیبرال کوزوو ، امام خمینی ، عاطفه جاهجاگا ، صحیفه نور ، فعالیت سوء ، انقلاب مشروطه ، منافع ملی ، موسیو نوز ، بلژیکی ، جمهوری اسلامی ، نشر اکاذیب ، صافی گلپایگانی ، آیت الله ، ضد انقلاب ، جعفر پناهی ، نسرین ستوده ، وکیل مدافع ، گواهی پزشکی ، اعدام صدام ، مجمع تشخیص ، محسن رضایی ، جان کری ، وزیر خارجۀ ، آمریکا ، رابرت لوینسون ، فاروق شقیر ، یونا یتد پرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار