گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

علت سخنرانی علنی سید حسن نصرالله در 17 دقیقه‌/ تدریس احمدی‌نژاد در دانشگاه ایرانیان/ حرام اعلام شدن غذای "حلال" در مدارس فرانسه

علت سخنرانی علنی سید حسن نصرالله در 17 دقیقه‌، مقایسه میانگین سنی کابینه یازدهم با دولت‌های پیشین، ساختمان "لادن" در حال تخلیه، اجرای ابراهیم تاتلیسس در حضور اردوغان، تمام فتواهای خبیثانه مفتی اعظم وهابیت، تدریس احمدی‌نژاد در دانشگاه ایرانیان، حرام اعلام شدن غذای "حلال" در مدارس فرانسه، عاشورا روز خوشحالي برای وهابیت و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

مقایسه میانگین سنی کابینه یازدهم با دولت‌های پیشین

با بررسی آمار سنی وزرای دولت یازدهم (بدون احتساب سن شهیدی محلاتی و سورنا ستاری) مشخص می شود که روحانی هم‌اکنون با میانگین سنی 57 سال پیرترین دولت پس از انقلاب را تشکیل داده است و نکته دیگر قابل توجه، جهش و رشد میزان سن اعضای کابینه نسبت به دولت‌های قبلی است.

به گزارش فارس، در دولت اول هاشمی رفسنجانی میانگین سنی وزرا حدود 41 سال بود و در دولت دوم وی این میزان 3 سال افزایش پیدا کرد، در دولت اول سیدمحمد خاتمی میانگین سنی اعضای کابینه 45 سال بود که این میزان نسبت به دولت دوم هاشمی تنها یک سال رشد کرده بود و میانگین سنی دولت دوم خاتمی نیز با افزایش 2 ساله نسبت به دولت اول وی تشکیل شد.

کابینه اول محمود احمدی‌نژاد نیز با رشد 2 ساله در میانگین سنی نسبت به دولت دوم خاتمی و با میانگین سنی 49 سال آغاز به کار کرد. میانگین سنی اعضای کابینه در دولت دوم احمدی‌نژاد نیز تغییر محسوسی نداشت و با یک سال رشد به 50 سال رسید، اما با بررسی میانگین سنی وزرای دولت تدبیر و امید مشخص می‌شود که این دولت توانسته رکورد افزایش ناگهانی میانگین سنی کابینه را از آن خود کند و کابینه روحانی 7 سال پیرتر از کابینه محمود احمدی‌نژاد است.

اتحاد اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران


ساندی تایمز در گزارشی می‌نویسد: موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی عربستان سعودی در حال همکاری بر روی نقشه‌های احتمالی علیه ایران از جمله حمله به تاسیسات هسته‌ای این کشور هستند، این نقشه‌ها در صورتی که مذاکرات پیش روی کشورهای 1+5 و ایران، نتواند برنامه هسته‌ای ایران را آنگونه که باید محدود کند به اجرا گذاشته می‌شوند.

به گزارش مهر، ساندی تایمز به نقل از دیپلمات‌ها می‌نویسد که عربستان سعودی توافق کرده که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران بتوانند از حریم هوایی این کشور عبور کنند و علاوه‌  بر این مورد در صورت حمله احتمالی، عربستان با در اختیار گذاشتن هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای نجات و همچنین هواپیماهای سوخت‌رسان، رژیم صهیونیستی را در اجرای این حمله یاری می‌دهد.

ساندی تایمز به نقل از یک منبع ناشناس می‌نویسد: به محض اینکه توافقنامه هسته‌ای امضا شود گزینه نظامی به روی میز بازمی‌گردد، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از این توافق خشمگین بوده و عربستان قصد دارد که به اسرائیل هر گونه کمکی را ارائه بدهد.

قراردادهای اقتصادی، پاداش خوش خدمتی فرانسه

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در آستانه ملاقات خود با رئیس‌جمهوری فرانسه از موضع این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران قدردانی کرد و در مصاحبه خود با هفته‌نامه "لو ژورنال دو دیمانش" گفته است، اعتقاد راسخ داریم که اگر ایران بمب هسته‌ای تولید کند تمام کشورهای خاورمیانه به دنبال این کار خواهند رفت.

به گزارش ایرنا، شیمون پرز افزود: هیچ وقفه‌ای در سخت‌گیری جامعه جهانی بر ایران نباید واقع شود، اما در چارچوب انتقادهای گسترده از مواضع فرانسه در مذاکرات ژنو، خبرگزاری آلمان نیز نوشت که اولاند برای گرفتن پاداش به تل‌آویو می‌رود و این روزها کمتر دیده شده که مقام‌های اسرائیلی از مواضع اروپایی‌ها تعریف و تمجید کنند، اما به نظر می‌رسد فرانسه با مواضعش در مذاکرات ژنو رضایت اسرائیل را جلب کرده و به همین خاطر برای دریافت پاداش خود که گفته می‌شود انعقاد قراردادهای اقتصادی است، به دیدار نتانیاهو می‌رود.

ساختمان "لادن" در حال تخلیه

حمید بقایی معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان از تخلیه ساختمان لادن خبر داد و گفت: علی‌رغم نامه‌هایی که به رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از تخلیه ساختمان لادن نوشته‌ایم هنوز هیچ پاسخی به نامه‌هایمان داده نشده است.

 بقایی در گفتگو با تسنیم با اشاره به درخواست وزارت دادگستری مبنی بر تخلیه ساختمان لادن اظهار داشت: هم‌اکنون در حال تخلیه ساختمان لادن هستیم و بدون اشاره به محل جدید استقرار محمود احمدی‌نژاد و محل جدید دفتر دانشگاه ایرانیان گفت که 3 مکان مدنظر ماست که در نهایت مشخص خواهیم کرد که دفتر دانشگاه را در کجا مستقر کنیم.



بقایی خاطرنشان کرد: ساختمان لادن بر اساس مصوبه دولت به صدا و سیما واگذار شده بود ولی به محض روی کار آمدن دولت جدید انگار لغو این مصوبه از مشکلات اساسی مردم بوده که دولت به طور جد به دنبال تخلیه این ساختمان بود.

اجرای ابراهیم تاتلیسس در حضور اردوغان

رجب‌طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در شهر دیاربکر برای نخستین‌بار میزبان مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق بود، در بخشی از مراسم دیدارهای دو رهبر در دیاربکر، مراسم ازدواج دسته جمعی زوج‌های جوان برگزار شد که در این مراسم دو چهره معروف موسیقی کردهای ترکیه یعنی ابراهیم تاتلیسس و شوان پرور حضور پیدا کردند و آواز خواندند.

به گزارش عصر ایران، ابراهیم تاتلیسس پس از ترور دو سال و نیم پیش کمتر در عرصه عمومی ظاهر می‌شود. وی سرمایه گذاری‌های عظیمی در کردستان عراق در بخش‌هایی چون ساختمان‌سازی کرده است.





تدریس احمدی‌نژاد در دانشگاه ایرانیان  

یک منبع آگاه به صلح‌نیوز گفت: یکی از برنامه‌های اصلی آقای احمدی‌نژاد در مورد دانشگاه ایرانیان؛ توسعه و گسترش آن و همچنین راه‌اندازی شعبه در کشورهای مختلف و علی‌الخصوص ونزوئلا خواهد بود و کارهای بنیادی و لجستیکی این دانشگاه در حال انجام است و اگر کار به همین روال پیش برود از اول بهمن فعالیت دانشگاه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس اطلاعی که من دارم قرار است شخص آقای احمدی‌نژاد هم به عنوان رئیس‌ دانشگاه ایرانیان و هم به عنوان استاد دانشگاه در این دانشگاه به تدریس و فعالیت بپردازد.

ادعای جدید عربستان، جنگ نرمی علیه ایران است

شبکه خبری العربیه (alarabiya)، متعلق به عربستان سعودی به نقل از "منابع آگاه" که نامی از آن‌ها نبرده، مدعی شد: حوثی‌های یمن به دستور تهران شعار "مرگ برآمریکا" را کنار گذاشته‌اند. رهبران گروه حوثی یمن، که تهران از آن‌ها حمایت می‌کند، به طرفداران خود دستور داده‌اند دیگر از شعارهایی  مانند مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهودیان و پیروزی برای اسلام استفاده نکنند!
 


به گزارش جام‌نیوز، وب‌سایت صدای آمریکا (VOA) با استقبال از خبرسازی العربیه نوشت: منابع گفتند این اقدام درپی علامت‌هایی که حوثی‌ها از ایران دریافت کرده‌اند صورت می‌گیرد. آن‌ها همچنین یادآور شدند گروه حوثی‌ها اخیراً برگزاری گردهمایی‌های ضدآمریکایی و راه‌پیمایی‌های اعتراضی  در محکوم کردن سیاست‌های واشنگتن را متوقف ساخته است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در مراسم 13 آبان سال جاری، شعار مرگ بر آمریکا به صورت گسترده در شهرهای مختلف ایران سرداده شد و در حال حاضر حوثی‌های یمن مشغول نبرد با سلفی‌ها در شهر دماچ هستند. حوثی‌ها، که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ شش بار با ارتش یمن جنگیده‌اند، کنترل فرمانداری سعاده در شمال یمن و نیز بخش‌هایی از نواحی اطراف آن را در دست دارند.
 
غذای "حلال" در مدارس فرانسه "حرام" اعلام شد

با طرح جدید ممنوعیت سرو غذای حلال، دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی در فرانسه با مشکلات جدی روبرو شدند که بر این اساس خبرگزاری فرانسه نوشت: وزیر آموزش و پرورش این کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی2014-2013  اعلام کرد، عرضه غذای حلال و یا مطابق با سنت‌های ادیان مختلف در رستوران‌های مدارس ممنوع است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو، در همین حال بسیاری از شهرداری‌های فرانسه استفاده از گوشت‌های حرام در غذای دانش‌آموزان را به مدارس تحمیل کرده‌اند و از سوی دیگر والدین اقلیت‌های دینی در اعتراض به حذف غذای مربوط به ادیان مختلف در مدارس فرانسه و باب شدن غذای حرام به خصوص گوشت خوک در میان دانش‌آموزان، قرار شد تا دیروز (شنبه 25 آبان) تجمع اعتراض‌آمیزی در "ایل دو فرانس" برگزار کنند.

عاشورا روز خوشحالي برای وهابیت

الف نوشت: اعتقاد نداشتن يك چيز است و لجاجت چيز ديگري. وقتي به عاشورا اعتقادي نيست مي‌توان سكوت كرد ولي اگر مي‌خواهي برعكس عمل كني و آن را تبليغ كني لابد از چيزي مي‌ترسي و این عكس يك تابلوي تبليغاتي در عربستان را نشان مي‌دهد.



رد درخواست تماس تلفنی نتانیاهو توسط اوباما

به گزارش خبرگزاری الجریده کویت و به نقل از مقامات کاخ سفید، درخواست‌های مکرر نتانیاهو برای مذاکره تلفنی با اوباما باعث شد که او این تماس‌های تلفنی را به جان کری وزیر امورخارجه آمریکا انتقال دهد و به نتانیاهو گفته شده است که با جان کری تماس بگیرد.



به گزارش بولتن، این در حالیست که لابی‌های قدرتمند اسرائیلی و صهیونیستی با نفوذی که در کاخ سفید دارند تلاش زیادی کرده‌اند تا بتوانند روابط اوباما و نتانیاهو را در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران به هم نزدیک کنند روابطی که صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند که بتوانند از قدرت آمریکا برای اجرای اهداف خود در مذکرات هسته‌ای با ایران استفاده نمایند.

یکی از این اقدامات لابی صهیونیستی تقاضای همراهی کردن آمریکا با فرانسه را در طرح پیشنهادات به ایران در زمینه حل و فصل موضوع هسته‌ای می‌باشد.

عكسی كه هیتلر نمی‌خواست منتشر شود

افکارنیوز منتشر کرد، این تصویر یكی از شش تصویری است كه آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی نمی‌خواست هیچکس ببیند. عكس‌هایی كه هنریك هافمن در سال 1925 از او گرفت، اما بعد از آن كه آن‌ها را چاپ كرد به 9 ماه زندان محكوم شد. حركات دست و بدن و صورتش برای سخنرانی‌های بعدی تمرین كند.



علت سخنرانی علنی 17 دقیقه‌ای سید حسن نصرالله

سخنرانی‌های حضوری سید حسن نصرالله در جمع مردم همیشه به عنوان خبر مهم در صدر توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد و همزمان حاشیه های آن نیز اهمیت قابل توجهی دارد که این بار راز 17 سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا مورد توجه یک روزنامه صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت أحرونوت" دلیل حضور علنی ˈسیدحسن نصرللهˈ دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم عاشورای حسینی و سخنرانی برای جمع عزاداران را از نگاه خود بررسی کرده است و این روزنامه نوشته است: سیدحسن نصرالله پشت یک تریبون معمولی و بدون شیشه محافظ سخنرانی کرد و فقط تیم حفاظتی دور او را گرفته بودند. وی روز عاشورا 17 دقیقه سخنرانی کرد و از سوی دیگر، هواپیماهای اسراییل برای رسیدن به ضاحیه جنوبی نزدیک بیروت 21 دقیقه وقت نیاز دارند که این موضوع دربرگیرنده پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو بود.

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد: سید حسن نصرالله این پیام را به اسراییل داد که همه چیز را می‌داند و قادر به انجام هر کاری است. همزمان با این سخنرانی پارازیت بسیاری بویژه مرزهای لبنان و بیروت را فرا گرفت که این امر بر پرواز هواپیماها تأثیر می‌گذارد و همچنین شبکه اینترنت و خطوط تلفن در برخی مناطق لبنان قطع شد.

پیشنهاد غافلگیرکننده اسلامگرایان در مصر

پس از ماه‌ها ناآرامی سیاسی در مصر، اسلام‌گرایان به گونه‌ای غافلگیرکننده پیشنهاد کردند مذاکراتی برای چیرگی بر بحران انجام گیرد. در این پیشنهاد برای نخستین‌بار از بازگشت محمد مرسی به قدرت سخنی در میان نیست.

به گزارش جام‌نیوز، ائتلاف اسلامگرایان مصر تحت رهبری اخوان‌المسلمین، روز شنبه (۱۶ نوامبر/۲۵ آبان) در بیانیه‌ای "همه نیروهای انقلابی، احزاب سیاسی و شخصیت‌های میهن‌دوست" مصر را به گفت‌وگو فراخواند. این نخستین موضع‌گیری آشتی‌جویانه اسلام‌گرایان در ماه‌های گذشته است.

به گزارش دویچه وله (DW) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف یاد شده پیش‌شرط چنین مذاکراتی برای چیرگی بر بحران مصر را آزادی اسلام‌گرایان بازداشت‌شده، راه‌اندازی دوباره فرستنده تلویزیونی آنان و بازگشت نیروهای نظامی مصر به پادگان‌های این کشور ذکر کرده است. آنان بر خلاف پیشنهادهایی که تاکنون ارائه کرده بودند، برای نخستین‌بار صریحا خواستار بازگشت محمد مرسی به مقام ریاست‌جمهوری به عنوان پیش‌شرطی برای آغاز گفت‌وگوها نشده‌اند.
 
تمام فتواهای خبیثانه مفتی اعظم وهابیت

عبدالعزيز بن‌ عبدالله‌ بن محمد بن عبداللطيف آل‌الشيخ مفتی اعظم وهابیت و وزیر فتوا که خصومت عجیبی با امام حسین علیه‌السلام، شیعیان و ایران دارد. وی که از نسل محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت است، پس از بن‌باز متصدی این منصب شده، وی  در تاریخ سوم ذیحجه 1362 ق در شهر مکه به دنیا آمد و در سن هشت سالگی پدرش را از دست داد، به طور مادرزادی از ضعف چشم آزار می‌برد تا اینکه در جوانی به سال 1381هـ بینایی‌اش را از دست داد.

به گزارش مشرق، آموختن را نزد بعضی از علما در الحلق آغاز کرد و در سال 1375هـ به معهد إمام الدعوة ملحق شد و تحصیلاتش را در دانشکده فقه در سال 1383هـ/ 1384 هـ با مدرک دکترا تمام کرد. وی مدرس معهد إمام‌الدعوة العلمي تا سال 1392هـ بود و پس از آن مدرس دانشکده فقه رياض از 1392.



آل شیخ در سال 1412 و با دستور مستقيم پادشاه عربستان سمت رياست اداره مطالعات علمي و صدور فتاوا منصوب شده است، در سال 1417 نیز به مقام نیابت و قائم مقامی مفتی اعظم عربستان در آمد. با مرگ شيخ عبدالعزيز بن‌باز مفتی اعظم وقت عربستان در تاریخ 29/محرم1420 به مقام مفتي عام و اعظم وهابیون عربستان سعودي و رئيس هيئة كبار علما عربستان منصوب شد و در حال حاضر در حكومت عربستان از جايگاه وزارت برخوردار است.

عمربن عبدالعزیز آل شیخ، فرزند مفتی اعظم عربستان در عاشورای حسینی مراسم ازدواج خویش را برگزار کرد. در این مراسم بسیاری از مفتی‌های وهابی سعودی شرکت نموده و این ننگ را به مفتی اعظم و فرزندش تبریک گفتند. وی یکی از کسانی است که فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت علیهم‌السلام در عراق را صادر کرده‌اند.



وی فتاوهای مسخره‌ای دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

• جشن میلاد برای رسول خدا صلی‌الله علیه و آله حرام

• قیام حسين (علیه‌السلام) علیه یزید حرام!

• همه کلیساها را خراب کنید!

• برپایی جشن عروسی پسر شیخ در روز عاشورا!!!!

• راهپیمایی برای دفاع از پیامبر صلی‌الله علیه و آله حرام!

• شعار علیه آمریکا حرام!

• راهپیمایی برای همبستگی با مردم غزه و فلسطین ممنوع!

• حمله به شیعیان!

• بیداری اسلامی و اخراج دیکتاتورها حرام

• وجود امام زمان دروغ است.

• ایرانی‌ها مجوس و آتش‌پرست هستند.

• دفاع از مردم بحرین حرام!

• حمله به مسئولان سوریه واجب!

• جواز اجبار ازدواج دختران ده ساله بدون رضایت خود آن‌ها!
اتنهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
خداوند لعنت کنه هرچی وهابیه. وهرکس که باامام حسین واهل بیتش دشمن هست
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۱:۴۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
زنده باد سید حسن نصرالله و مقاومت ما ملت ایران در کنار شما هستیم.
آخرین اخبار