گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

گاف‌های رئیس‌جمهور فرانسه + فیلم/ تغییر نام وزارتخانه‌های دولت/ مدارک موجود علیه ب.‌ز/ محصول جدید طراحان "صداقت آمریکایی" آماده نصب

وزارتخانه‌های دولت تغییر نام می‌دهند!، حضور معاون رئیس‌جمهور در هیئت‌الرضا‌، گاف‌های رئیس‌جمهور فرانسه، فیس‌بوکی‌ها برای ظریف چه نوشتند؟، مدارکی که تاکنون علیه ب.‌ز به دست آمده است، عکاس ژاپنی مسلمان شده چرا از تکفیری‌ها برید؟ محصول جدید طراحان "صداقت آمریکایی" آماده نصب و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

اختلافات مذاکرات را زمان‌بر خواهد کرد

آلن ایر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نقش فرانسه در ممانعت از به توافق رسیدن ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو، مدعی شد: اصلا؛ همان‌طور که وزیر خارجه آمریکا گفتند نباید به هر شایعه و حرفی گوش داد. البته اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما باید با دیپلماسی مساله حل شود و در این دور از مذاکرات پیشرفت خوبی داشتیم.

وی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که نظر آمریکا درباره دیدگاه فرانسه چیست؟ اظهار داشت: به طور کلی هر کشور و ملتی دیدگاه خود را دارد و منافع خود را دنبال می‌کند. 1+5 یک ملت نیستند بلکه شش کشور هستند و هر کدام بر اساس منافع ملی خود اقدام می‌کنند؛ بنابراین درباره این مساله هم با دیپلماسی پیش رفیتم و می‌رویم.

ایر درباره سفر جان کری به اسراییل پیش از سفر به ژنو گفت: ما با تمام متحدان خود مشورت می‌کنیم و همان‌طور که وزیر خارجه آمریکا گفتند هم اسراییل و هم آمریکا و جامعه جهانی این هدف را دارند که ایران به سلاح هسته‌ا‌یی دست پیدا نکند، اما ممکن است درباره وسایل رسیدن به این هدف اختلاف‌نظر باشد که امری طبیعی است و در ارتباط با عدم توافق بر روی متن توافق‌نامه مشترک افزود که ما سعی کردیم به توافق برسیم، اما نشد ولی مایوس نشدیم. مذاکراتی زمان‌بر را پیش رو داریم. چون اختلافات میان ما زیاد و عمیق است.

محصول جدید طراحان "صداقت آمریکایی" آماده نصب شد

طرح گرافیکی "شمر زمانه‌ات را بشناس" کاری از خانه طراحان انقلاب اسلامی و براساس پرده‌های نقالی طراحی شده است، در این طرح صحنه‌ای از حماسه کربلا به تصویر کشیده شده که در آن امام حسین(ع) در حال به هلاکت رساندن یکی از اشقیا است که در سطح شهر تهران و برخی از شهرستان‌ها نصب می‌شود.



به گزارش مهر، در سایت خانه طراحان انقلاب اسلامی برای توضیح این طرح نوشته‌اند که اگر هر روز عاشورا و هر زمان کربلاست، هنوز هم صحنه نبرد پا برجاست و ندای "هل من ناصراً ینصرنی" به گوش می‌رسد و هنوز هم شمر رجز می‌خواند و هنوز هم چهره‌اش عیان است. شاید اگر یاران حق اندکند، با حسین ماندن را توان ندارند. اگر با حسین بمانی، فردا بهشت از آن توست؛ و گرنه همان تاریکی شب تو را بس که بهترین راه گریز است.



خانه طراحان انقلاب پیش از این طرح "صداقت آمریکایی" را اجرا کرده بودند که نصب آن در تهران با حاشیه‌های زیادی همراه شد.

عکاس ژاپنی مسلمان شده چرا از تکفیری‌ها برید؟

توشیفومی فوجی‌موتو، عکاس ژاپنی که چند ماه قبل برای عکاسی به سوریه رفته و سپس مسلمان شده و به تکفیری‌ها پیوسته بود، هفته گذشته از تکفیری‌ها جدا شد. این عکاس ژاپنی که با "البغدادی" سرکرده گروه تروریستی "داعش" بیعت کرده بود و در صفوف سلفی‌ها علیه ارتش سوریه می‌جنگید، با مشاهده رفتارهای خلاف اخلاق آن‌ها به اشتباه خود پی‌برد و به بهانه مرخصی از این گروه تروریستی جدا شد.

آینده‌آنلاین به نقل از جمهوری اسلامی نوشت: توجیموتو، به عنوان اولین ژاپنی که شرایط دشوار جنگ در سوریه را تجربه کرده می‌گوید تکفیری‌ها پیوندهائی با آمریکا و صهیونیست‌ها دارند و به هیچیک از اصول اخلاقی پای‌بند نیستند.

ائتلاف ضدایرانی فرانسوی، اسرائیلی و عربی

رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که ائتلافی مهم متشکل از فرانسه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در همراهی با اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شده است، کانال 10 تلویزیون اسرائیل با بیان اینکه این توافق سری است به جزئیات بیشتری از توافق چند جانبه ضدایرانی اشاره نکرد.

به گزارش فارس، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه مواضع پاریس و تل‌آویو در ژنو 5 به یکدیگر نزدیک بود، تصریح کرد که تماس‌های مکرری بین ائتلاف اسرائیلی، فرانسوی و عربی در جریان است، همچنین کارشناسان این شبکه صهیونیستی تأکید کردند که مذاکرات 1+5 با ایران در ژنو نشان‌دهنده شکست سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

فیس‌بوکی‌ها برای ظریف چه نوشتند؟

به گزارش پارسینه؛ تعدادی از کامنت‌ها و نظرات کاربران ایرانی برای محمدجواد ظریف پس از اتمام دور دوم مذاکرات بدین شرح است:

-پروین: نامش ظریف است .........جهان را حریف است!

-رسول: دکتر دوست داشتنی ما سوغاتی می‌خواییم..........امروز فقط جای یک پوستر تمام قد رنگی از رئیس‌جمهور فرانسه در روزنامه‌های اسرائیل و روزنامه‌های مشابه‌های ایرانی‌اش خالی است… !!

-مهیب: گرچه من یک افغانم سیاست ایران به من ارتباط نمی‌گیرد، ولی به من هم زبان، و هم فرهنگ و هم‌مذهب، به شما و به تمام ملت ایران موفقیت فراوان از درگاه خداوند متعال استدعا می‌کنم، به امید پیروزی شما در تمام عرصه‌ها

-ایمان: دکتر خسته نباشی. عابدزاده وقتی دروازه‌بان تیم ملی بود یه ایران خیالش راحت بود. وقتی هم شما مذاکره می‌کنی همه ما خیالمون راحته. دوستت داریم دکتر ظریف

-حسین: فرانسه هم به دلیل مشکلات اقتصادی به فکر تعریف یک دشمن برای مردمش هست تا جهت مردمش از مسائل اقتصادی کشور منحرف کنه. در این فرصت باید فضای مجازی دست به دست هم بده و یک جهت‌گیری هماهنگ علیه اقدام ضدایرانی فرانسه از خودش نشون بده شاید بتونیم تاثیر بگذاریم تا ده روز دیگر به امید خدا فضای رو به سمت توافق سوق بدیم.

-جواد: درود بر کاپیتان با غیرت تیم ملی هسته‌ای ایران که با ضربه‌ها و تکنیک‌های فوق‌العاده‌اش تیم ما را در مسابقات جهانی ژنو در صدر جدول گروه 5+1 نگهداشته است.

تاکنون مدرکی علیه ب. ز به دست نیامده است/ انتخابات دلیل عدم رسیدگی سریعتر به پرونده ب.ز بود

برخی نمایندگان عضو در "کمیسیون انرژی" مجلس این ‌روزها به فکر دفاع از آن‌چه حقوق شهروندی ب.ز و جو روانی شکل‌گرفته علیه این میلیاردر جوان می‌نامند، هستند، سید سعید حیدری‌طیب، نماینده عضو این کمیسیون، یکی از این افراد است که در گفتگو با شرق تاکید دارد که سخنانش به‌معنای حمایت از زنجانی نیست.

به گزارش انتخاب، حیدری‌طیب در پاسخ به این پرسش که پیگیری‌های شما در "کمیسیون انرژی" درباره ب.ز به کجا رسیده، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده وی فرآیند خاصی از نظر قانونی دارد و تا حالا مدرکی له یا علیه ایشان به‌دست نیامده و طبیعتا، اصل بر "برائت" است.

_ برای شما به‌عنوان نماینده مجلس سوال نیست که ب.ز چگونه توانسته اعتماد نهادهای مختلف را جلب کند و 13‌ هزار میلیارد تومان پول نفت را در حساب‌های خارجی خود داشته باشد؟ باید اثبات شود که آیا این مبلغ از سوی وی تصاحب شده یا نه. دلیل متقنی وجود ندارد.

 _البته نوع واکنش‌ها و صحبت‌ها از داخل کمیسیون انرژی قدری متناقض است، یک عضو به شبکه مافیایی پیرامون "ز" اشاره دارد اما عضو دیگری، نگران هجمه‌های روانی علیه او است، ریشه این تناقض‌ها چیست؟ من قاضی بودم و از دیدگاه حقوقی مساله را برای شما توضیح دادم. به‌هرحال فعلا مدرکی علیه ایشان به دست نیامده. معاون اطلاعات- وقت- هم گفته که ایشان برای این مبلغ در "بانک مسکن" تضمین سپرده و خود وزارت اطلاعات هم ایشان را تایید کرده است.

_ خب معنای اینکه وزارت اطلاعات در یک دوره ایشان را تایید کرده، این است که ب.ز هیچ‌گاه مرتکب خطا نمی‌شود؟ اصل بر صحت و "برائت" است. بنابراین باید خلاف این‌ها ثابت شود تا بتوانیم علیه او حرف بزنیم.


گاف‌های رئیس‌جمهور فرانسه

جهان منتشر کرد، در کلیپ پیش‌رو گاف‌های فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه را مشاهده خواهید کرد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید


هک سایت هیات "میثاق با شهدا" توسط سلفی‌ها

نیمه شب گذشته، شب ششم محرم 92، سایت هیات میثاق با شهدا توسط هکرهای جبهه النصره مورد حمله قرار گرفته و از دسترس کاربران خارج شد. جبهه النصره مهم‌ترین گروه از تکفیری‌های حاضر در سوریه هستند که در دو سال گذشته با قتل عام شیعیان و علویان سوری و نیز هتک حرمت به حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم جناب حجر ابن عدی، صحابی گرامی رسول الله (ص)، به جنایات خود ادامه می‌دهند.

رجا‌نیوز نوشت، هکرهای تکفیری در پیامی بر صفحه اصلی سایت هیات میثاق با شهدا، ضمن توهین به مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله و رئیس‌جمهور سابق ایران، آدرس سایت‌ها و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی را قرار داده‌اند و لازم به ذکر است در شب‌های اخیر، میثم مطیعی بارها و بارها هم در اشعار سینه‌زنی و هم به هنگام دعای پایانی مراسم، علیه تکفیری‌های سوری و عربستانی سخن گفته بود.


سایت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نیز توسط همین گروه هک شده اما با تلاش‌های مستمر برادران بسیجی، مشکل هر دو سایت برطرف شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وزارتخانه‌های دولت تغییر نام می‌دهند!

بولتن‌نیوز در متنی طنز نوشت، یکی از تغییراتی که در این روزها زمزمه‌هایش به گوش می‌رسد تغییر اسامی برخی مصوبات دولت قبل همچون سفرهای استانی و مسکن مهر است که قرار شد به" پایش و پویش استانی" و "مسکن اجتماعی" تغییر نام دهند، در صورتی که دولت یازدهم تصمیم گرفت اسامی برخی وزارتخانه ها– که اکثرا از حرف "واو" هم استفاده می‌کنند- و ارگان‌های مهم کشور را هم تغییر دهد از نام‌های ذیل که بر اثر تحقیقات علمی فراوان کشف شده‌اند! استفاده نماید:

 (وزارت آموزش و پرورش)----------------------------(وزارت تربیت و رشد بچه ها)

(وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)-----------------(وزارت روابط سیگنالی ، آگاهی و فیلترینگ)

(وزارت امور خارجه )-------------------------------(وزارت ظریف بیرونی)

(وزارت امور اقتصادی و دارایی)------------------------(وزارت آخرین تصمیات بی فایده و مهم مالی)

(وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)-------------(وزارت نسخه پیچان و نسخه گیران)

(وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)--------------------(وزارت، بیکاران و کم رفاهان)

(وزارت جهاد کشاورزی)------------------------------(وزرات زمین های سبز قابل کاشت ،داشت و برداشت)

(وزارت راه و شهرسازی)------------------------------(وزارت یادگارهای اجتماعی)

(وزارت صنعت، معدن و تجارت)-----------------------(وزارت معاملات کلان)

(وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)--------------------(وزارت دانشجویان دانا و توفیقات دانشگاهی)

(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)---------------------(وزارت روزنامه های قارچی، سینمای کم فروغ و سایر زیر مجموعه‌ها اعم از زیارتی، فرهنگی، هنری و تبلیغی)

(وزارت کشور)-------------------------------------(وزارت انتخابات و انتصابات فله‌ای)

(وزارت نفت)---------------------------------------(وزارت مایعات سیاه و پول رفته از سفره ی ملت)

(وزارت ورزش و جوانان)---------------------------(وزارت تندرستی برای سالمندان آینده)

(سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)-------------(سازمان اشیای عتیقه، قلیان و انواع تفریحات سالم!)

(سازمان حفاظت محیط زیست)---------------------------------(سازمان یوزپلنگ جهان)

(شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور )--------------------(شورای پولدارهای اون ور آبی)

حضور معاون رئیس‌جمهور در هیئت‌الرضا

حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌‌جمهور در مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت‌الرضا





هیات روسی بر روی میز به دنبال چه می‌گردند؟  



پیغام‌های اعتراضی فیس‌بوکی برای فرانسه

دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 تمام شد، اما تب و تاب کاربران شبکه‌های اجتماعی در هجو وزیر امور خارجه فرانسه تمام نشده است. بنابر گزارش‌های منتشره در این دور از مذاکرات رویکرد متفاوت فرانسه یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش سرعت نتیجه‌گیری مثبت مذاکرات بوده است.

به گزارش پارسینه، بخشی از پست‌های فیس‌بوکی و تویئت‌های کاربران ایرانی به این شرح است:

- این وزیر امور خارجه فرانسه الان اس‌ام‌اس می‌زنه به نتانیاهو که: "خوشت اومد عجقم"

- آدمو تو شرايط تسخير نذاريد

-حالا فرانسه هم آدم شده! تو نون باگتت رو بفروش!



- وزیر امور خارجه فرانسه مثل این بچه‌های هیجان‌زده که حرف تو دهنشون نمیمونه هنوز جلسه تموم نشده مصاحبه کرد که بگه من بردم من بردم... سیرداغ

- اگه هیتلر به جای سوزوندن 6 میلیون یهودی بدبخت جد نتانیاهو رو اخته می‌کرد کار مفیدتری انجام داده بود.

- فرانسه خیلی … بازی در بیاره شیرینی ناپلئونی هم می‌کنیم گل محمدی

-فرانسه‌ای که حتی نتونسته مستقیم بره جام جهانی اصن نباید راه داد تو مذاکره‌ای که یه سرش ایرانه و مستقیم رفته جام جهانی

-دو تا عطر فرانسوی دارم بیشرفا خیلی خوش بو هستن ولی برای اینکه بزنم تو دهن استکبار جهانی در مراسمی با شکوه میخوام بشکونمش

- من از همین تریبون فیلم اصغر فرهادی رو که به زبان فرانسه هست رو تحریم می‌کنم

- یکی به این فرانسه بگه ما از اون دیوار به اون بلندی سفارت انگلیس رفتیم بالا، شما که هیچی نیستن

- وعده ما امروز خیابان نوفل شاتو، سفارت فرانسه رو سیم خاردارا

-با این که قهوه فرانسه دوس دارم ولی از این به بعد برای کوری استکبار جهانی‌ام شده چایی گل‌محمدی میخورم والا . . .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Mhd
۲۰:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام خدمت شما
قصد معرفی یه کسبو کار خوب دارم که به راحتی با گوشی که تو دستتونه قابل انجامه بدون اینکه حتی یک ریال هزینه کنید
جدیدا یه برنامه ای به نام رسنو اومده که تبلیغ محوره ینی اینکه در برنامه تبلیغات قرار میگیره
دقت کنید که رسنو کاملا قانونیه و دارای نماد اعتماد الکترونیکیه
حالا ما چطور میتونیم ازش پول دربیاریم؟ خیلی راحته شما برنامه رو نصب میکنید و داخلش ثبت نام میکنید بعد به ازای دیدن فیلم ها و پوسترای تبلیغاتی به موجودیتون اضافه میشه(حجم تیزر و پوستر های تبلیغاتی که میبینید بسیار کمه شاید حدود ۲۰ مگابایت بشه کلا)
وقتی موجودی حساب به ده هزار تومن برسه میتونید درخواست تسویه بدید
همچنین اگه بخاید درامدتون زودتر رشد کنه میتونید دوستاتونو به برنامه دعوت کنید
بهتون نمیگم یه شبه میلیونر میشید ولی با تلاش میتونید به درآمد خیلی خوبی برسید اینکار بازاریابی نیست هیچگونه اغراق و دروغی هم در کار نیست کافیه 5 دقیقه وقت بزارید و در برنامه عضو بشید و شیوه درآمد زایی رو خودتون میبینید
یه کار ایده آل واسه همه افراده هرکس به میزان وقتی که واسه برنامه میزاره درآمد داره
آخرین اخبار