گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

باز شدن پای ظریف به سریال ضدایرانی "هوم‌لند"/ افشاگري وزیر اسبق نفت درباره احمدی‌نژاد‌/ تهيه فيلم مستهجن در دانشکده افسري پليس/ اعدام آیت‌الله "نمر" در هفته آینده

پای ظریف هم به سریال آمریکایی ضد‌ایرانی "هوم‌لند" باز شد‌، افشاگری وزیر اسبق نفت درباره احمدی‌نژاد‌، تهيه فيلم مستهجن در دانشکده افسري پليس، شنود مکالمات مسئولان اسرائیلی از سوی ایران، دست نوازش سید حسن بر سر احمدی‌نژاد، ما مردان هميشه شرمنده‌ زنانیم!، آیت‌الله نمر روز دوشنبه آینده اعدام می‌شود و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ظریف هم به سریال ضد ایرانی "هوم‌لند" اضافه شد

پس از مرحوم "ناصر حجازی" این بار نوبت به "جواد ظریف" رسید تا در سریال ضد ایرانی مورد علاقه باراک اوباما به او اشاره شود. بیلبوردهای "صداقت آمریکایی" در حالی برای دلخور نشدن طرف آمریکایی از خیابان‌های تهران جمع شد که موج اهانت به مسؤولان و نمادهای ایرانی در سریال آمریکایی محبوب "باراک اوباما" تداوم دارد.



به گزارش شیرازه، در تازه‌ترین این اقدامات، سریال آمریکایی "هوم‌لند" (Homeland) در قسمت پنجم از فصل سوم خود‌، یک ایرانی با نام مستعار زرین Zarin را وارد ماجرای این سریال کرد. نکته جالب اینکه این نام بسیار شبیه نام وزیر خارجه ایران دکتر ظریف است و تنها یک حرف با نام فامیلی ایشان تفاوت دارد و نکته جالب اینکه تیپ ظاهری فردی که زرین نامیده می‌شود بی‌شباهت به وزیر خارجه کنونی ایران (با عینک و ریش پروفسوری) نیست که البته مشابهت نام خانوادگی "جوادی" با "جواد" (نام کوچک وزیر امور خارجه کشورمان) نیز در القای این مشابهت بی‌تأثیر نیست.



در داستان سریال هوملند، زرین نام مستعار فردی به نام "مجید جوادی" است که یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون پیشین وزارت اطلاعات معرفی می‌شود  که در انفجار مقر سازمان سیا در آمریکا نقش اصلی را بر عهده دارد. انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین، ماجرای میکونوس در آلمان و انفجار برج‌های الخبر در عربستان سعودی، همه به آقای زرین نسبت داده می‌شوند. در ادامه متوجه می‌شویم که زرین پیش‌تر مأمور ساواک نیز بوده و با آمریکایی‌ها تعامل داشته است‌.

تلاش آمریکا برای اعتمادسازی در اروپا

"زابینه لویت‌هویزر اشنارنبرگر" وزیر دادگستری آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی "ژنرال آنسایگر" به مسئله جاسوسی‌های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا از آلمان و اروپا پرداخته و اظهار داشت که من جاسوسی از متحدان در این ابعاد گسترده را ممکن نمی‌دانستم. ما می‌دانیم که جاسوسی‌های اقتصادی بین کشورهای دوست و متحد اصلا چیز محالی نیست اما من انتظار‌ آنچه که ما حالا آن را تجربه می‌کنیم را اصلا نداشتم.

تسنیم نوشت، وی در پاسخ به این پرسش که دولت آلمان چه ابزاری برای دفاع از این اقدامات جاسوسی دارد، گفت: اول از همه ما باید با آمریکا همچنین در چهارچوب اروپایی درباره قوانین بسیار روشن به تفاهم برسیم، پیگردهای قانونی هم خوب و مناسب است اما این امر به تمایل آمریکا برای هماهنگی با اروپا نیاز دارد.

وی در ادامه از آمریکا درخواست کرد که کارمندان آژانس امنیت ملی خود را از سفارت آلمان خارج کند و در عین حال چنین اقدامی را سمبولیک عنوان کرده و تصریح کرد که هنوز آمریکا باید قدم‌های بیشتری را برای اعتمادسازی بردارد و شفاف‌سازی مسئله جاسوسی‌های آمریکا مدت‌ها طول می‌کشد، همچنین گفت که ما در بسیاری زمینه‌ها بار دیگر در نقطه صفر قرار گرفته‌ایم.


جهان/ پوستر جایزه بزرگ 'مرگ بر آمریکا' رونمایی شد




قطع پیامک‌‌های خبری سؤال‌برانگیز است

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، با اشاره به قطع پیامک‌های انبوه رسانه‌های خبری در زمان برگزاری مذاکرات ژنو 1، جلسه رای اعتماد و نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه‌ اظهار داشت: ایراد فنی در قطع پیامک‌ها تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی است و اینکه در زمان سه واقعه مهم که رسانه‌های خبری قصد اطلاع‌رسانی در خصوص این وقایع را دارند، سؤال برانگیز است و باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

وی در گفتگو با فارس، با تاکید بر اینکه در صورت ارائه مستندات تذکرات لازم به وزیر مربوطه داده می‌شود و در این زمینه نمایندگان از وزیر ارتباطات سؤال خواهند کرد، گفت: قطع مشکوک پیامک‌ رسانه‌های خبری در صورتی که عمدی بودنش ثابت شود با شعار‌های دولت و همچنین اصل روشنگری مغایرت دارد.

اگه یه روز رئیس‌جمهور بشم...

خبرآنلاین در شعر طنزی نوشت:

اگه یه روز رئیس‌جمهور بشم
یه آدم گُنده و مشهور بشم
به هر چی که بگم عمل می‌کنم
تموم مشکلاتو حل می‌کنم
اگه بگم که بنده توی 100 روز
معجزه می‌کنم به شکل مرموز
حتی اگه برم پیاده تا رُم
نمی‌ذارم رشد کنه تورم

میرم شبونه دیدن اوباما
نمی‌ذارم قطع شه یارانه‌ها
به نقدهای خوب میدم ارزش
چه توی سینما چه توی ورزش
نمی‌ذارم مجله‌ای بسته شه
خبرنگاری از خودش خسته شه
یه کاری می‌کنم که دیگه عمراً
کسی بمونه لنگ فیلترشکن

به کوری چشم نتانیاهو
همه به راحتی برن تو یاهو
وقتی که صحبت از قفل و کلید شه
نمی‌ذارم امیدا، ناامید شه
به هر چی که بگم عمل می‌کنم
تموم مشکلاتو حل می‌کنم!

علت برکناری من مقاومت در برابر برداشت غیرقانونی از وزارت نفت بود

مسعود میرکاظمی؛ رئیس كمیسیون انرژی مجلس ضمن تایید از برداشت غیرقانونی 27 هزار میلیارد تومانی از منابع مالی شرکت‌های ملی گاز و پالایش و پخش برای تأمین نقدینگی یارانه هدفمندی اظهار داشت: یکی از درگیری‌هایی که من در زمان تصدی وزارت نفت داشتم، دست‌اندازی غیرقانونی از منابع نفتی بود و همیشه با آقایان احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، حسینی وزیر اقتصاد و عزیزی معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور درگیری داشتم و حتی در مجمع شرکت نفت نیز تا درگیری لفظی این موضوع ادامه پیدا می‌کرد، علت اصلی برکناری من مقاومت در برابر همین موضوع بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، مشکل صنعت نفت را منابع مالی و مدیریت دانست و گفت: در حال حاضر آنچه که می‌تواند صنعت نفت را تهدید کند عدم مطالبات مالی صنعت نفت از دولت است چرا که از زمان دولت دهم تاکنون درآمد حاصل از فروش نفت به وزارت نفت داده نمی‌شود و سهم وزارت نفت از محل درآمد نفتی باید به این وزارتخانه داده شود تا آن‌ها بتوانند پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی را اجرایی کنند.

میرکاظمی اظهارات وزیر نفت در خصوص کمبود منابع مالی در حوزه گازی و نفتی را تکذیب کرد و افزود: با توجه به اینکه من وزیر نفت بودم و از جریانات اطلاعات دقیق دارم این موضوع را تکذیب می‌کنم و معتقدم آقایان سیاسی‌کاری می‌کنند و تنها موضوعی که دغدغه اصلی وزارت نفت خواهد بود دست‌اندازی غیرقانونی به منابع مالی این وزارتخانه است.

تهيه فيلم مستهجن در دانشکده افسري پليس

دو دانشجوي دانشکده افسري به صورت پنهاني از رابطه جنسي همکاران زن و مرد اين دانشکده فيلم تهيه کرده و در خوابگاه مردان اين دانشگاه منتشر کردند، دیلان دبلد کيوير و دانيل مک دونالد ۲۱ ساله دو دانشجوي دستگير شده توسط پليس به اتهام تهيه فيلم در شرايط غيرقانوني هستند که پس از تشکيل پرونده روانه زندان شدند.



به گزارش عصر امروز، دانشجوي سابق ديلان دبلاکيوير از (سمت چپ) و دانيل مک دونالد (سمت راست) در حال ترک دادگاه عالي در جايي که آن‌ها را به زندان به اتمام تهيه فيلم به صورت پنهاني و مخفيانه از کارمندان زن که با کارمندان مرد رابطه برقرار کرده بودند و اين دو دانشجو توانسته‌اند از طريق اسکايپ اين صحنه‌ها را ضبط کنند.

معاریو: شنود مکالمات مسئولان اسرائیلی از سوی ایران

روزنامه صهیونیستی عبری زبان "معاریو" (Maariv) مدعی شد رژیم اسرائیل دومین قدرت جهان از لحاظ قدرت و توان شنود مکالمات تلفنی بعد از آمریکا محسوب می‌شود که شامل تمام تماس‌های تلفنی بی‌سیم و اینترنتی نیز می‌شود، اما همین روزنامه اعتراف می‌کند که با وجود این توان و قدرت اسرائیل در زمینه شنود مکالمات و جاسوسی از راه دور، تماس‌های مسئولین نظامی و سیاسی این رژیم از سوی روسیه و آمریکا و حتی ایران و حزب‌الله شنود می‌شود که این خود حاکی از ضعف اسرائیل در زمینه اقدامات ضد جاسوسی و ضد اطلاعاتی است.

به گزارش جام‌نیوز، بنابر ادعای این روزنامه آمریکا و روسیه بی‌شک با آنکه به دلیل آگاهی از مفاد مذاکرات صهیونیست‌ها در قبال تصمیمات خود، مکالمات مسئولین عالی‌رتبه اسرائیلی را شنود می‌کنند اما علیه اسرائیل اقدامی انجام نمی‌دهند، اما حزب‌الله با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته‌ای که ایرانی‌ها در اختیار این گروه قرار داده‌اند و خود ایرانی‌ها امروز از کوچکترین تصمیمات اسرائیل پیش از اتخاذ آگاه می‌شوند اما آنان دشمن محسوب می‌شوند و باید به ضعف امنیتی اسرائیل و قدرت دشمنان سرسختش اعتراف کرد.

دست نوازش سید حسن بر سر احمدی‌نژاد

با توجه به اینکه احمدی‌نژاد و دولتی‌های سابق سعی دارند هرگونه که شده بستر لازم را برای کنار هم بودن فراهم آورند و ساخت تشکیلاتی خود را از دست ندهند، شنیده شده است احمدی‌نژاد در جلساتی با مسوولان مختلف تقاضای کمک مالی و تجهیزاتی به دانشگاه ایرانیان را داشته است، حتی وی در یک جلسه خواستار کمک ۵۰ میلیارد تومانی به تشکیلات خود بوده و استدلال کرده که این دانشگاه مانند دانشگاه آزاد باید گسترده و ملی شود گرچه مخالفت مسوولان باعث شده است که وی دست خالی از این جلسه بیرون بیاید.



به گزارش جهان، سید حسن خمینی که در پایان دولت خاتمی نیز به لیدر اصلاحات امکانات و تجهیزاتی برای ادامه نقش‌آفرینی و حضور سیاسی داده بود، در جلسه‌ای قول کمک و مساعدت به تشکیلات احمدی‌نژاد را داده است، گفتنی است احمدی‌نژاد در دولت دهم روابط حسنه‌ای را با سید حسن پایه‌ریزی کرد و حتی قبل از انتخابات چندین‌ بار برای جلب حمایت سید حسن از نامزدی مشایی با وی جلسه گذاشت که هیچکدام از این تلاش‌ها به ثمر ننشست. حالا جالب است که این بار سید حسن دست نوازشی بر سر احمدی‌نژاد کشیده است و قرار است کمک‌هایی را به او کند.

تروریست‌هایی که سرشان میلیون‌ها دلار می‌ارزد


رویداد نوشت، خطرناک‌ترین تروریست‌های دنیا که در حال حاضر بیشتر آنان در سوریه حضور دارند به شرح زیر است:

1. ایمن‌الظواهری: رهبر سازمان تروریستی القاعده که آمریکا برای کسی که در بازداشت وی کمک نماید، 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.



2- ناصر الوحیشی: رهبر سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان



3- ابراهیم العسیری: گفته می‌شود وی مغز متفکر ساخت بمب‌های مربوط به القاعده در شبه جزیره عربستان است



4- احمد عبدی جودان: وی با اسم مختار ابو الزبیر معروف است؛ او رهبر جنبش الشباب سومالی است و برای دستگیری وی تا 7 میلیون دلار جایزه تعیین شده است.



5- مختار بلمختار: یک چهره شاخص در سازمان القاعده در کشورهای مغرب اسلامی است، دولت آمریکا برای دستگیری وی تا 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.



6- ابومحمد جولانی: رهبر جبهه النصره از شاخه‌های القاعده در سوریه است.



7- ابوبکر البغدادی: رهبر سازمان تروریستی دولت اسلامی عراق است، آمریکا برای کسی که در دستگیری وی کمک کند مبلغ 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.



8- سراج الدین حقانی: رهبر شبکه حقانی در افغانستان است، جایزه کمک به دستگیری وی بالغ بر 5 میلیون دلار است.



9- ابوبکر شیخو: رهبر جنبش بوکوحرام در نیجریه است که برای دستگیری وی مبلغ 7 میلیون دلار جایزه تعیین شده است.



10- دوکو عمروف: رهبر امارت قفقاز است، این گروه یک گروه چچنی است که برای برپایی حاکمیت افراط‌گرای اسلامی در بخش‌های وسیعی از جنوب روسیه فعالیت می‌کند، برای دستگیری وی نیز 5 میلیون دلار جایزه تعیین شده است.



ما مردان هميشه شرمنده‌ زنانیم!


بهار در مطلب طنزی نوشت: ما مردان ایرانی در طول سال‌های گذشته فقط از زنانمان طلا گرفته‌ایم و مناسبت‌ها را هم یک جوری پیچانده‌ایم و با خرید شال و روسری و کیک خامه‌‌ای، سروته قضیه را هم آورده‌ایم و حسابی شرمنده زنان‌مان شده‌ایم. البته خانم‌ها همیشه چیزی برای روز مبادا یا روزمبادتر قایم می‌کنند. مثلا وقتی آخرین طلای همسرم را فروختم تا کرایه خانه را بدهم، گفتم: طلاها چقدر زود تمام شدند، همین‌ها بود؟ و زنم گفت: بله همین‌ها بود! ولی برقی توی چشم‌هایش بود که نشان می‌داد مقداری طلا در جایی قایم کرده است!

پس با پشتوانه‌ا‌ی طلاهای پنهان ‌شده‌ همسرم و بعد از خواندن سخنان خانم آلیا، گشتم قیمت بانک‌های آمریکا را پیدا کنم ببینم برای خرید هر بانک چه مقدار طلا و چه تعداد بانوی ایرانی نیاز است! با خودم فکر کردم اگر بشود مادر، مادرزن، زن، خواهر، خواهر زن، زن برادر، خواهرزن برادر، عمه، خاله، دخترخاله، دختردایی، دخترعمو، دخترعمه و دختر همسایه را توی یک تیم جمع کرد و با طلاهایشان توی آمریکا یک بانک خرید، خیلی به نفع است.

ولی راستش دارایی کل زن‌های فامیلمان چیزی بود در حد چهار سکه تمام ‌بهار آزادی، یک سکه نیم‌بهار، 12 سکه ربع، شش حلقه عروسی، چهار تا گوشواره، نه تا دستبند، هفت تا النگو و 90 کیلو طلای بدل! زنم هم برای نخستین‌ بار در طول زندگی به جای قایم کردن طلا، سرویس نقره قایم کرده بود که البته بلافاصله پس از رؤیت، آن را فروختم برای خریدن روغن ماشین که 9 هزار کلیومتر بود عوضش نکرده بودم.


الف
/ خانواده امام (ره) در جمعی صمیمی




آیت‌الله نمر روز دوشنبه آینده اعدام می‌شود!


نزدیک به دو سال از ربودن آیت‌الله شیخ "نمر باقر النمر" رهبر انقلاب شیعیان عربستان سعودی می‌گذرد و به نظر می‌رسد در صورت درستی خبر اعدام آیت‌الله نمر، عربستان سعودی می‌خواهد با این کار از شیعیان جهان به طور کلی و شیعیان عربستان به طور خصوصی‌تر، انتقام بگیرد، در همین راستا شبکه القطیف در صفحه اجتماعی خود با انتشار خبری در این‌باره نوشت: مقامات ارشد رژیم آل‌سعود دستور داده‌اند که حکم اعدام صادر شده در حق آیت‌الله شیخ "نمر باقر النمر" هفته آینده روز دوشنبه اجرا شود.



به گزارش تیتر یک، گفتنی است، بدون در نظر گرفتن درستی یا نادرستی این خبر، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه عربستان سعودی از بهبود نسبی رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا به شدت ناراحتی و ناراضی است، در یک ماه اخیر چندین اقدام و موضع‌گیری اتخاذ کرده که نشان‌دهنده خشم شدید آل‌سعود از این وضعیت است، لغو سخنرانی نماینده عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، و بعد از آن انتقاد شدید اللحن مقامات سعودی از آمریکا بخاطر تغییر موضعش در سوریه، سپس نپذیرفتن کرسی شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی عربستان و چندین موضع دیگر، اثبات کننده این خشم آل‌سعود است.

از سوی دیگر بعد از عملیات تروریستی چند روز گذشته گروهک تروریستی "جیش العدل" در سراوان در جنوب شرقی ایران، برخی رسانه‌های داخلی انگشت اتهام را به سوی دستگاه امنیتی آل‌سعود نشانه گرفتند و علت انجام این عملیات را انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند،. در حالی که او در زندان به سر می برد، چند ماه پیش همسرش درگذشت و نیروهای امنیتی سعودی حتی اجازه حضور وی در مراسم خاکسپاری همسرش را به او ندادند.

دولت نهم خزانه را با چه مبلغی تحویل گرفت؟ 

پس از آنکه حسن روحانی در جمع دانشجویان اظهار داشت که دولت را با "خزانه خالی" تحویل گرفتیم، مسئولان اقتصادی دولت دهم پس از مدت‌ها سکوت خود را شکستند و به این اظهارنظر پاسخ دادند؛ محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم و سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم از اشخاصی بودند که به این سخن اعتراض کردند.

به گزارش فردا، این در حالی است که با توجه به کسری بودجه همیشگی دولت‌ها در کشورمان، روال کار خزانه‌داری اینطور است که دولت در هر ماه هر مقدار درآمد از محل‌های مختلف (مالیات، سهم دولت از فروش نفت، واگذاری‌ها، فروش اوراق مشارکت و سایر درآمدها) کسب می‌کند تمامی آن را مصرف می‌کند. در این میان، اولویت با پرداخت‌های جاری یعنی حقوق کارمندان و بازنشستگان و خدمات رفاهی است و اگر رقم مازادی باقی بماند، دولت آن را صرف سایر امور همچون طرح‌های عمرانی، بازپرداخت سود اوراق مشارکت، بازپرداخت بدهی‌ها و .... می‌کند.

نگاهی به وضعیت بودجه عمومی دولت در چهار ماهه اول 1384 یعنی همزمان با آغاز به کار دولت نهم نیز نشان می‌دهد در آن مقطع هم خزانه دولت، پُر نبوده است. در پایان چهارماهه نخست سال 1384، درآمدهای مالیاتی محقق‌شده دولت با حدود 11 درصد کسری نسبت به رقم مصوب بودجه مواجه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار