گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

تعجب صدای آمریکا از روحیه عاطفی سردار سلیمانی/ ساخت گوشی حلال برای یهودیان/ فراخوان عجیب وزارت نفت برای انتخاب سخنگو

فراخوان عجیب وزارت نفت برای انتخاب سخنگو، تعجب صدای آمریکا از روحیه عاطفی سردار سلیمانی، آيا دختر شايسته ونزوئلا رئيس‌جمهور آينده خواهد بود؟، ساخت گوشی حلال برای یهودیان و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تعطیلی دولت، زمان خوبی برای ساختن جهانی غیرآمریکایی است

خبرگزاری 'شین‌هوآ' در گزارشی نوشت: حالي که پس از تعطیلی دولت آمریکا، سیاستمداران این کشور در برگرداندن آن به حالت عادی شکست خورده‌اند، زمان خوبی برای ساختن جهانی غیر آمریکایی است.



به گزارش نسيم، در این جهان جدید، منافع تمام ملت‌های کوچک و بزرگ باید به طور یکسان مورد احترام قرار گیرد.


طرح پيشنهادي ايران در نشست ژنو

يك منبع نزديك به تيم مذاكره‌كننده ايران، با اشاره به اينكه طرح پيشنهادي در نشست ايران با گروه ۱+۵ به صورت "پاور پوينت" ارائه مي‌شود، اظهار داشت: اين طرح داراي چارچوب زماني بوده و گام‌هاي اول و آخر نيز در آن مشخص شده است تا مسير مذاكرات روشن باشد.
 
اين منبع نزديك به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران در گفتگو با ايرنا، با تاكيد بر اينكه  گام‌هاي مياني در طول مذاكرات و پس از برداشته شدن گام اول تعيين مي‌شود، گفت: قرار است مذاكرات از دور دوم و پس از افتتاحيه، بدون حضور دكتر ظريف برگزار شود كه در غياب مذاكره كننده اصلي ايران، دكتر سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين‌المللي وزير امور خارجه، رياست هيات ايراني را به عهده خواهد گرفت

سیاست خارجی نباید وجه‌المصالحه اختلافات داخلی باشد

عبدالرضا مصری سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بيان اينكه سیاست خارجی نباید وسیله‌ای برای تبلیغات یا وجه‌المصالحه اختلافات داخلی باشد، اظهار داشت: تاکنون نوع گفتمان کشورمان در سیاست خارجی مقبول نبوده است اما دولت با انعطاف‌پذیری خود و حفظ ارزش‌ها و اصول اصلی انقلاب می‌تواند مشكل پرونده هسته‌ای را حل كند اما نباید غنی‌سازی متوقف شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم در گفتگو با ایلنا، با اذعان به این موضوع که دستگاه دیپلماسی باید ضمن پرهیز از تنش‌ها، از موضع قدرت حقانیت اقدامات ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را برای افکار عمومی جهان تشریح کند، گفت: ایران همچون دیگر کشورهای عضو معاهده ان‌پی‌تی بر حق مشروع خود در برخورداری از فناوری هسته‌ای مسالمت‌آمیز تاکید دارد و هیچ‌گاه آن را متوقف نخواهد كرد.

فراخوان عجیب وزارت نفت برای انتخاب سخنگو

وزارت نفت در اقدامی شگفت‌انگیز و عجیب برای انتخاب سخنگوی وزارت نفت فراخوان عمومی صادر کرد و اداره كل روابط عمومي وزارت نفت با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد، اين وزارتخانه در نظر دارد فردي را از بين همكاران صنعت نفت به عنوان سخنگوي وزارت انتخاب كند.

به گزارش فرارو، اين فرد بايد علاوه بر آشنايي مطلوب به مسائل صنعت نفت، داراي قدرت بيان متناسب براي انجام اين ماموريت و تسلط به محاوره به زبان انگليسي باشد. در شرايط مساوي خانم‌ها در اولويت هستند و انتخاب نهايي پس از مصاحبه با افراد واجد شرايط صورت خواهد گرفت، این اقدام عجیب در حالی صورت می‌پذیرد که سخنگوی وزارت نفت باید از معتمدین وزیر و متخصص در امور این وزارتخانه باشد، سخنگویی یک نهاد دولتی از حساس‌ترین و مهم‌ترین پست‌های آن نهاد محسوب می‌شود. اگر این نهاد وزارت نفت باشد این سمت از اهمیت دو چندانی برخوردار می‌‌شود.

آيا دختر شايسته ونزوئلا رئيس‌جمهور آينده خواهد بود؟

ونزوئلا سرزمین هیجانات زودگذر که در دهه‌های اخیر تحت تاثیر حاکمیت سوسیالیست‌ها به رهبری هوگو چاوز، به چالش ایالات متحده در آمریکای لاتین تبدیل شده است، هر چقدر با جشن و شادی نزدیک است با سیاست و تکنولوژی نامانوس است و این‌بار خانم اورینته کاستا "دختر شایسته" ونزوئلا در سال 2013 با اعلام تمایلش برای ورود به عرصه سیاست و احتمالا نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری دور آینده این کشور سبب شده تا دوباره این کشور و رئیس‌جمهور آتی‌اش خبرساز شوند.



به گزارش پارسينه، اين دختر خانمی 5 فوت 7 اینچ(171 سانتی‌متر) ، بور و چشم سبز ، دانشجوی علوم سیاسی و ارتباطات در کالج دولتی زولیا و جوانترین دختر در بین 26 فینالیستی که به دنبال کسب تاج دختر شایسته ونزوئلا و نماینده این کشور در مسابقات جهانی بود حالا به دنبال کسب ریاست‌جمهوری این کشور لاتینی است.

هر چند این دختر خانم 26 ساله در برنامه زنده‌ای که نزدیک به 80 درصد مردم ونزوئلا آن را مشاهده می‌کردند، تاکید کرده بود که به دنبال اتحاد مردم و یکپارچگی ملت این کشور است. اظهار نظرات و در این برنامه زنده تلویزیونی سبب شد رسانه‌های داخلی این کشور و همچنین رسانه‌های آمریکایی از احتمال کاندیداتوری خانم اورینتز در رقابت‌های ریاست‌جمهوري خبر دهند.

تعجب صدای آمریکا از روحیه عاطفی سردار سلیمانی

مهدی فلاحتی، مجری شبکه صدای آمریکا(VOA)، این هفته در برنامه خود، به زندگینامه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و سیاه‌نمایی علیه این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: "سلیمانی با کسانی که با آن‌ها کار می‌کند و به خصوص آن‌هایی که از اول انقلاب در کردستان و سرکوب کردها (سرکوب گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات) و جنگ بین ایران و عراق با او بوده‌اند، یه رابطه عاطفی دارد که از یک فرمانده نظامی، آن هم نیرویی مثل قدس، با آن شایعاتی که درباره خشونت او، نمی‌دانم خبر یا شایعه، مطرح است و خود سپاه قدس، بعید به نظر می‌آید چنین روحیه‌ای".

 وی در ادامه با نمایش فیلم گریه‌های حاج قاسم سلیمانی در فراق سردار کاظمی گفت: "ببینید این گریه‌ها حقیقی است، دروغ نیست؛ این دلدادگی‌ها به دوست حقیقت است؛ هر چند در خدمت اسلام بودن دوست، یکی از دلایل دلدادگی باشد، یعنی حتی اگر دوستی، ایدئولوژیک باشد؛ این دلدادگی و این گریه از دست دادن دوست حقیقی است. این را نشان دادیم تا یک بعد مهم از شخصیت حاج قاسم سلیمانی را ببنیم".

ديدار شمخانی و جلیلی در جلسه

قانون نوشت، علی شمخانی و سعید جلیلی دبیران فعلی و سابق شورای عالی امنیت ملی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام.



 میدان نفتی در آمریکا


رجانيوز نوشت، این عکس را "فتوگرافر" منتشر کرده و در شرح آن نوشته است: میدان نفتی - کالیفرنیای آمریکا



پول بابک زنجانی دقیقا کجاست‌؟

جمهوريت در مطلب طنزي نوشت: بیژن زنگنه، وزیر نفت، گفت: بابک زنجانی، بیش از 2 میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت واریز نکرده است و مسعود میرکاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بابک زنجانی 2.8 میلیارد دلار میعانات و فرآورده را با تبانی شرکت نیکو از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است.



- بابک زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است؛ پول بابک زنجانی: پول بابک زنجانی کجاست دقیقا؟

الف- توی چندتا تریلی در ترکیه و جاهای دیگر دنیاست.

ب- لولو برد. گویا لولو در چندسال گذشته خیلی اضافه‌کاری داشته.

پ- آمریکا خورده پس یک دلیل داریم تا بگوییم مرگ بر آمریکا.

حالا که خاوری 3 هزار میلیارد را بخور بخور کرد و رفت بغل سلین دیون، همسایه‌شان شد، بابک زنجانی می‌رود بغل کی دقیقا، همسایه‌شان می‌شود؟ بابک زنجانی که اکنون به‌گفته خودش 13.5 میلیارد دلار ثروت دارد، کار خود را در سال 1999 از رانندگی رییس‌کل بانک مرکزی ایران شروع کرد. برخی‌ها بابک زنجانی را با یک مرسدس بنز 500 اس‌ال و ساعتی 30 هزار دلاری در دست می‌بینند. (نیویورک تایم)


تفاوت‌هاي  نشست ژنو با دوره‌هاي گذشته در صفحه فيس‌بوك عابديني  

حسن عابدينی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: براي انجام تشريفات مربوط به گرفتن رواديد روز پنجشنبه به سفارت سوييس در تهران رفتم تا زمينه سفرم براي پوشش خبري مذاکرات ايران با 1+5 فراهم شود
اين نخستين نشست پس از انتقال مسووليت پرونده هسته‌اي از شوراي عالي امنيت ملي به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي است که البته تفاوت‌هاي ديگري هم با نشست‌هاي قبلي دارد، تيم مذاکره‌کننده ايراني تغيير کرده است، لحن پيش از برگزاري نشست تغيير کرده است، گزينه‌ها روي ميز تغيير کرده است؛ آماده شفاف‌سازي بيشتر براي برطرف کردن نگراني‌هاست، تعيين مکان نشست 1+5 در دورهاي پيشين که در شهرهاي استانبول‌، بغداد‌، مسکو‌ و الماتي برگزار شد،‌ محل مناقشه بود که مدتي بر سر تعيين آن گفتگو مي‌شد که در اين مرحله چنين نشد، خبرنگاران در دورهاي پيشين هر کدام از مسيري راهي محل مذاکرات مي‌شدند که بعضا سبب ناهماهنگي‌هايي مي‌شد كه دکتر ظريف در اين مرحله وعده کرده است اعضاي هيات مذاکره‌کننده و خبرنگاران با يک هواپيما اعزام خواهند شد.

پارسينه در گزارش خود نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي از حرکت ديپلماتيک نوين دولت تدبير و اميد حمايت کرده‌اند و از ديگر سو وجود اجماع داخلي هم، پشتوانه معنوي ديپلمات‌هاي ايراني بر سر ميز مذاکره محسوب شود که انتظار مي‌رود در نتيجه کار موثر باشد، مذاکرات همزمان است با روزهاي عرفه و عيد قربان که ان شاالله براي هموطنان عزيز خوش‌يمن باشد و آخرين تفاوت اينكه رييس‌جمهور ابراز اميدواري کرده است كه مسئله هسته‌اي در يک دوره نه چندان زياد حل و فصل شود.

ساخت گوشی حلال برای یهودیان

اگر چه یهودیان افراطی فرقه حریدیم استفاده از تلفن‌ همراه را ممنوع می‌دانند ولی به تازگی نوعی گوشی ویژه بین این افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است سال گذشته گروهی از این عناصر تندرو به دور یک خاخام یهودی جمع شدند تا وی را که می خواست آیفون خود را با تبر از بین ببرد، همراهی کنند! بنابر عقیده این گروه افراطی که به گروه حریدیم شهرت دارند، تلفن‌های همراه هوشمند با سرعتی شتابان در حال فتح جهان و به ویژه جوامع سکولار است و این امر می‌تواند به آسانی، تعالیم و افکار متعصبانه آن‌ها را تهدید کند.

به گزارش جام‌نیوز؛ در همین راستا شرکت اسرائیلی رامی لیو (Rami Levy) توانسته با ساخت یک گوشی کاملاً "کوشر" این مشکل را حل کند و کوشر به غذایی گفته می‌شود که بر پایه تعلیمات دین یهود تهیه می‌شود و تقریباً مشابه اصطلاح "حلال" نزد مسلمانان است بنا به گفته شرکت سازنده، این گوشي نکسوس ۴ است كه در واقع یک "گوشی گوگل بدون گوگل" است.

آمريكا با چه بسته‌اي سه‌شنبه پاي ميز مذاكره مي‌آيد؟

بسته پیشنهادی دولت آمریکا که در مذاکرات ژنو بر روی میز مذاکره قرار خواهد گرفت، همان پیشنهادی است که در تاریخ 16 و 17 فروردین ماه سال 1392 در آلماتی قزاقستان به ایران ارائه کرده بود و خانم وندی شرمن که از دیپلمات‌ها و معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا است، قبلا رهبری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در آلماتی را بر عهده داشت، در ژنو نیز رهبری تیم مذاکره‌کننده آمریکایی را خواهد داشت.

به گزارش بولتن‌نيوز، اما مهم‌ترین تغییر تیم مذاکره‌کننده آمریکایی حضور آقای آدام سوزبین است. او که مدیر دفتر کل کنترل دارائی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا و متخصص تحریم‌های  آمریکا علیه ایران است، که از سال 2006 تاکنون مدیر دفتر کنترل دارائی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بوده است. وجود او در این دور از مذاکرات نشان‌دهنده تصمیم دولت آمریکا برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران است.



در تیم مذاکره‌کننده آمریکایی همچنین جیمز تیم‌بن مشاور ارشد وزیر خارجه در کنترل سلاح و امنیت بین‌المللی نیز حضور دارد همچنین شنیده‌ها حاکی از حضور پوینت تالوار مدیر ارشد امور ایران و عراق و کشورهای خلیج فارس در تیم مشاوران امنیت ملی کاخ سفید دارد که در این سفر و مذاکرات با ایران حضور خواهد داشت. آقای «ریچارد نفیو» ‌معاون هماهنگ‌کننده برای خط مشی تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا نیز عضو دیگر تیم مذاکره‌کننده آمریکا است.
 

 آدام سوزبین زير عكس

دبیرکل جبهه پایداری در سوییس

به گزارش جمهوريت، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری از همراهان رئیس مجلس در اجلاس بین المجالس کشورهای جهان بود.


 
فراخوان رانندگی زنان عربستانی در 26 اکتبر


در گذشته رانندگی یک زن در خیابان‌های عربستان به دلیل ممنوع بودن آن مسأله‌ای بسیار نادر و استثنائی بود، ولی در سایه تمایل زنان برای زیر پا گذاشتن این محدویت، منع رانندگی زنان رو به زوال گذاشته است. گروهی از زنان عربستان در راستای برنامه "رانندگی زنان حق آن‌هاست" اخیراً در خیابان‌ها رانندگی کردند و با تصویربرداری از این اقدام خود آن را در سایت‌های ارتباط اجتماعی منتشر کردند.

به گزارش جام‌نیوز؛ این زنان به همراه گروهی از مردان از دولت عربستان خواستند که رانندگی زنان را به عنوان حق مسلّم آن‌ها به رسمیت بشناسند؛ طراحان برنامه "رانندگی زنان حق آن‌هاست" طوماری را برای تأکید بر حق رانندگی زنان آماده کرده‌اند که تاکنون بیش از 15 هزار مرد و زن این طومار را امضاء کرده‌اند‌.



زنان فعال عربستانی کمپین جدیدی برای به رسمیت شناخته شدن حق رانندگی زنان این کشور به راه‌انداخته و 26 اکتبر را به عنوان زمان به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی تعیین کرده‌اند؛ عربستان تنها کشور دنیاست که زنان در آن حق رانندگی ندارند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاسی ، اخبار ، رسانه ، غرب ، رهبری ، اوباما ، تعطیلی ، غیر ، شوخی ، ابتکار ، کیهان ، اعتدال ، آرمان ، نسیم ، دنیا ، کلینتون ، تسنیم ، لندن ، تحلیل ، خبرگزاری ، زنان ، عربستان ، رانندگی ، مفتی ، شکنجه ، عصر ، ایران ، فعال ، حقوق ، همسر ، خبر ، مسئولان ، ائتلاف ، کار ، هامون ، اعتماد ، مشاغل ، سایت ، صهیونیستی ، توئیتر ، ولایت ، فقیه ، ژنو ، مذاکرات ، خشم ، هاشمی ، رفسنجانی ، یدیعوت ، آحارنوت ، عناصر ، مسلح ، دولت ، آمریکا ، اسراییل ، روحانی ، یهودی ، عکس ، نتانیاهو ، شبستان ، ایرنا ، ایسنا ، فیس ، بوک ، فراخوان ، عجیب ، وزارت ، نفت ، استخدام ، سخنگو ، پارسینه ، جهان ، رویداد ، فارس ، مهر ، انتخاب ، خاتمی ، واشنگتن ، پست ، مذاکره ، رئیس ، جمهور ، ظریف ، دستگاه اطلاعات ، وزیر ، معطر ، صف ، دانشجو ، رهبر انقلاب ، ویژه ، پشت ، پرده ، باشگاه ، خبرنگاران ، میز ، بابک ، زنجانی ، ریچارد ، نفیو ، دختر ، شایسته ، ونزئولا ، پول ، اکتبر ، آدام ، سوزبین ، تفاوت ، هواپیما ، تهرانی ، جبهه ، پایداری ، عابدینی ، مجلس ، رویترز ، تحریم ، علیه ، شهدا ، جهاد ، rohani ، rohany ، rowhany ، rowhanyrouhani ، rouhany ، iran ، israel ، americas ، facebook ، mossad ، el aviv ، zionist regime ، palestine ، uclear ، negotiation ، newspapers ، yjc ، news ، mportant news ، iran news ، hashemi ، ahmadinejad ، middle east ، terrorists ، terrorism ، us news ، news agency ، albani
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار