گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

"خانم مرموز" در نشست ایران و 1+5 / چه کشورهایی بیشترین بدهی به ایران را دارند؟

مرد شبیه به رهبر کره‌ شمالی "خانم مرموز" در نشست ایران و 1+5 تظاهرات ضد دولتی با طعم گل دستور بازداشت کودک ۴ ساله فلسطینی همکاری کانادا برای جاسوسی از نشست گروه ۲۰ فاش شد دیدار سیدحسن خمینی با پیشکسوتان پرسپولیس بزرگترین بدهکاران ایران چه کشورهایی هستند؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

مرد شبیه به رهبر کره‌ شمالی

یک مرد هنگ‌کنگی این روزها تبدیل به سوژه جالب برای رسانه‌های هنگ‌کنگی شده است. به گزارش عصرایران، این مرد که شباهت عجیبی به "کیم جونگ اون" رهبر جوان کره شمالی دارد با لباس مشابه رهبر کره و با نشان پرچم این کشور در سینه در خیابان‌های هنگ کنگ راه رفته و توجه مردم و توریست‌ها رابه خود جلب می‌کند.

بسیاری از توریست‌های خارجی که در هنگ کنگ حضور دارند با او عکس می‌گیرند.



"خانم مرموز" در نشست ایران و 1+5


"کاترین اشتون" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مهم ترین کسانی است که هنگام صحبت از توافق ژنو میان ایران و گروه پنج به علاوه یک، نامش در تاریخ خواهد ماند، اشتون در رسانه‌های انگلیس به علت کم گفتگو کردن با رسانه‌ها به "خانم مرموز" ملقب است. شاید کم صحبت کردن وی با رسانه‌ها و تفکر بسیار وی، دو عاملی است که به وی امکان ارائه پیشنهادهای مبتکرانه را داد.

به گزارش انتخاب، از پایگاه خبری العالم، "اشتون" در خانواده‌ای از طبقه کارگر متولد شده است و اولین شخصی بود که درخانواده‌اش فرصت تحصیل در دانشگاه پیدا کرد. وی از همان جوانی فعالیت خود را در حزب کارگران آغاز کرد و در ‌تاسیس مرکز خلع سلاح هسته‌ای CND مشارکت داشت و محور اصلی فعالیت این مرکز، مطلع کردن مردم از هزینه‌های انسانی سنگین سلاح هسته‌ای و خطرهای زیست محیطی ناشی از دراختیار داشتن مواد پرتوزا است که فعالیت این مرکز موجب تشدید نظارت بر تاسیسات هسته‌ای و انتقال زباله‌های هسته‌ای شد.

به طور قطع نام اشتون را به لیست برجسته‌ترین زنانی که در قرن بیست و یکم در زمینه سیاست بین‌الملل نقش محوری ایفا کردند اضافه می‌شود و این موضوع سؤالی جدی را درباره صحت ادعای تفکر قدیمی مبنی بر شایستگی زنان در ریاست و ارائه راه کارها در سطح جهانی در اذهان ایجاد می‌کند.

تظاهرات ضد دولتی با طعم گل

عصرایران منتشر کرد، سگ پلیس در فرودگاه واشنگتن در جستجوی مواد مشکوک از مسافران همزمان با افزایش سفرهای هوایی آمریکا به دلیل تعطیلات روز شکرگذاری



ادامه تظاهرات حامیان محمد مرسی رئیس‌جمهور مخلوع مصر در قاهره



سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر سابق ایتالیا روز چهارشنبه در جمع حامیانش و پس از اخراج از سنای ایتالیا به دلیل پرونده تخلفات مالیاتی



گسترش تظاهرات ضد دولتی در بانکوک تایلند



دستور بازداشت کودک ۴ ساله فلسطینی

منابع حقوقی فلسطین اعلام کردند که مسئولان رژیم صهیونیستی دستور بازداشت یک کودک 4 ساله ساکن قدس را صادر کردند. به گزارش پایگاه خبری الشرق، مرکز اطلاعات وادی حلوه-سلوان اعلام کرد که یک گروه نظامی اسرائیلی به منزل "زین الماجد" در محله السعدبن واقع در بخش قدیمی قدس یورش بردند تا فرزند چهار ساله وی به نام محمد را بازداشت کنند.

به گزارش فارس، پدر محمد در این‌باره گفت: یک گروه از نظامیان اسرائیلی به منزل ما یورش آورده و از من اسامی فرزندانم را پرسیدند و من نیز به آنها جواب دادم و بعد گفتند که دستور دارند محمد را بازداشت کنند من که از این سخن آنها شگفت‌زده شده بودم به یکی از افسران گفتم که آیا شما مطمئنید؟ آخر محمد فقط 4 سال دارد اما آنها با حرف من متقاعد نشده و از من خواستند تا محمد را از خواب بیدار کنم و وقتی با چشمان خود محمد را دیدند از بازداشت وی منصرف شدند.

همکاری کانادا برای جاسوسی از نشست گروه ۲۰ فاش شد


اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که دولت کانادا در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ در سال۲۰۱۰ میلادی اجازه جاسوسی از این نشست را به سازمان امنیت ملی آمریکا داده است.

به گزارش تسنیم، رسانه خبری سی بی سی نیوز کانادا اواخر روز گذشته اعلام کرد، اسناد و اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهد که آمریکا در جریان نشست 6 روزه رهبران گروه 20 در کانادا که در ماه ژوئن 2010 میلادی برگزار شده سفارت خود در شهر اتاوا را به مرکز جاسوسی از این نشست تبدیل کرده است و دولت کانادا نیز در این کار با نهادهای اطلاعاتی آمریکا همکاری کرده است.

بر اساس این گزارش مقام‌های کانادایی از این عملیات آگاه بوده‌اند و سازمان امنیت ملی آمریکا این عملیات جاسوسی را با مقام‌های کانادایی هماهنگ کرده بوده است.

دیدار سیدحسن خمینی با پیشکسوتان پرسپولیس

سیدحسین خمینی در جمع پیشکسوتان تیم فوتبال پرسپولیس حضور یافت. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در ضیافت اعضای تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس شرکت و با ‌آن‌ها دیدار و گفت وگو کرد.

در این برنامه که به درخواست باشگاه پرسپولیس برگزار شد، محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به همراه جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس از جمله علی پروین، مهدی مهدوی کیا، حمید درخشان، ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی، کریم باقری، محمود خوردبین، محمد پنجعلی، علی انصاریان، پژمان جمشیدی و... حضور داشتند. همچنین مهندس علی اشراقی هم از حاضرین در برنامه بود.



بزرگترین بدهکاران ایران چه کشورهایی هستند؟

تحریم‌های شدید اعمال شده طی دو سال گذشته سبب شده است ایران نتواند بخش مهمي ‌از درآمدهای نفتی خود را وارد کشور کند‌. این ناتوانی، بحران ارزی نیمه سال 1391 و سه برابر شدن قیمت ارز در طول یک هفته را در پی داشت .حالا طبق آخرین گزارش‌ها ايران تنها از مشتریان آسیایی یعنی چین، هند، کره جنوبی و ژاپن خود 43 میلیارد دلار طلب دارد‌.

به گزارش مهر، کشور چین اما به عنوان کشوری که سهم بزرگی در واردات به ایران دارد و سود کلانی از صادر کردن اجناسش به ایران می‌برد، یکی از بدهکاران بزرگ ایران است و با اینکه حجم مطالبات نفتی ایران از چین 22 میلیارد یورو اعلام شده اما برخی دیگر از منابع از بدهی 30 میلیارد دلاری و 35 میلیارد دلاری چین به ایران سخن گفته‌اند.

برخی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و چین نیز از وجود 50 میلیارد دلار دارایی ایران در چین خبر می‌دهند که معلوم نیست کدام به واقعیت نزدیک‌تر است اما هرچه که هست نشان می‌دهد، چین مبلغ بزرگی به ایران بدهکار است، هند اما به عنوان بزرگترین  صادر کننده برنج به ایران، دومین بدهکار نفتی ایران محسوب می‌شود‌ و هندی‌ها اما  مشتریان خوش قولی برای ایران نبودند‌.

از سوی دیگر، حجم بدهی کره جنوبی به ایران در حدود 5 میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام شده است هر چند این رقم متعلق به ماه‌ها قبل است اما نه مقامات کره‌ای و نه مقامات ایرانی درباره رقم دقیق بدهی نفتی کره اظهار نظر تازه‌ای نکرده‌اند‌.

ادای احترام سفرای کشورهای خارجی به شهید انصاری


سفرای کشورهای خارجی، رهبران فرق دینی و مقامات وزارت امور خارجه آلبانی روز چهارشنبه با حضور در سفارت کشورمان در تیرانا ضمن امضای دفتر یادبود به مقام شهید حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری ادای احترام کردند.
 
به گزارش ایرنا، سفرای کشورهای خارجی، شخصیت‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی آلبانی بطور جداگانه علاوه بر امضای دفتر یادبود و ادای احترام، طی گفت و گوهای کوتاهی با سفیر کشورمان در آلبانی مراتب تأسف عمیق و همدردی خویش را ابراز کردند و این ضایعه بزرگ را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.
 
بابا موندی رهبر جهانی بکتاشیه نیز ضمن امضای دفتر یادبود و عرض تسلیت به سفیر جمهوری اسلامی ایران درتیرانا برای خانواده‌های شهدای فاجعه تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت آرزوی صبر و شکیبایی کرد.

یک پنجم کودکان نیویورک گرسنه‌اند


نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بیش از 21 درصد کودکان و 16 درصد بزرگسالان در شهر نیویورک از گرسنگی و سوءتغذیه رنج می‌برند، تحقیقاتی که سازمان "ائتلاف شهر نیویورک در برابر گرسنگی"(NYCCAH)  انجام داده نشان می‌دهد 21.85 درصد کودکان در این شهر با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
به گزارش مهر، همچنین 16 درصد بزرگسالان نیز با سوءتغذیه مواجه هستند. بر این اساس 1.2 میلیون نفر از ساکنان بزرگترین شهر آمریکای شمالی توان سیر کردن خود را ندارند و 1.7 میلیون نفر نیز زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این تحقیقات که بر اساس اسناد و گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان‌ها و نهادها معتبر انجام گرفته حاکی است اقشار فقیر نیویورک در تمام طول سال از غذاهایی مانند سوپ برای تغذیه استفاده می‌کنند.

دختر احمدشاه قاجار و فرزندانش در سال 2010

پارسینه نوشت: همایون ‌دخت قاجار دختر احمدشاه قاجار در کنار فرزندان خود قرار گرفته است.



خوردن لاشه مذبوح شیر در باغ وحش بمباران شده سوریه!

در شبکه‌های اجتماعی یک تصویری منتشر شد که چهار شهروند سوریه لاشه مذبوح شیر را در باغ‌وحش تکه‌تکه می‌کنند. این باغ‌وحش در طول بمباران تخریب شد.

به گزارش انتخاب، بر روی این عکس به طور واضح دیده می‌شود که سوری‌ها گوشت را در کیسه‌های پلاستیکی می‌پیچند و در نظرات مربوط به این عکس گفته شده که این یک تصویر واقعی است و نشان می‌دهد تا چه حدی گرسنگی در سوریه گسترش یافته است.



اولین مجری خانمی که در مقابل رئیس‌جمهور خوب ظاهر شد

حضور "ندا سپانلو" به عنوان یکی از مجریان برنامه گزارش صدمین روز دولت یازدهم یک اتفاق تازه بود، سپانلو که فعالیتش را از سال ۷۷ در معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما شروع کرده، اولین مجری خانم در چنین برنامه‌ای است و به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران تلویزیونی، به عنوان یک پرسشگر در مقابل رئیس‌جمهور خوب ظاهر شد.



به گزارش جهان، سپانلو با اشاره به اینکه واقعیت این است که وقتی برای این برنامه دعوت شدم، اصلا به این مساله فکر نکردم که از یک مجری خانم دعوت به همکاری شده است، گفت: فکر کردم به این دلیل از من دعوت شده که این سال‌ها در زمینه اقتصاد در رسانه فعال بوده‌ام و در اجرای تلویزیونی و برنامه‌های اقتصادی تجربه دارم.

وی در پاسخ به اینکه چرا در گفتگو با دکتر روحانی از چالش با ایشان پرهیز کردید، اظهار داشت: برای این‌که این برنامه کاملا گزارشی بود و آقای روحانی قرار بود در تلویزیون عملکرد صد روزه دولت یازدهم را به اطلاع مردم برساند. ضمن این‌که حجم آمار و اطلاعات و زمان محدود برنامه اجازه چالش و بحث را به ما نمی‌داد.

این مجری تلویزیون افزود: من تا به حال مصاحبه‌های زیادی با مسئولان داشتم، اما واقعیت این است که آقای روحانی از معدود کسانی بود که وقتی با ایشان صحبت می‌کردم به این نتیجه رسیدم که چیزی را از حفظ نکرده‌اند، بلکه همه مسائل را فهم و درک کرده‌اند. سپانلو در پاسخ به اینکه در طرح سوالات و شیوه بیان موفق‌تر از آقایان شهیدی‌فرد و احمدی ظاهر شدید. برای این کار تمرین کرده بودید، بیان داشت: از سال ۱۳۷۷ که در سازمان صدا وسیما فعالیت می‌کنم چه در معاونت سیاسی، چه در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، همواره به عنوان سردبیر و پژوهشگر فعالیت کرده‌ام و اگر قابلیتی بروز داده‌ام به تجربیاتم برمی‌گردد و مبتنی بر سوابق من است.

11 سال زندان برای ۱۴ دختر طرفدار مرسی

دادگاه "جنح سیدی جابر" در اسکندریه مصر ۱۴ دختر را به اتهام تجمع، مختل کردن حرکت حمل و نقل و انتساب به گروه اخوان المسلمین به ۱۱ سال زندان محکوم کرد. این دختران پیشتر در جریان تظاهرات دستگیر شده بودند.

به گزارش فارس، محیط اطراف دادگاه شاهد تدابیر شدید امنیتی بود به گونه‌ای که نفربرهای ارتش در این مکان مستقر شده بودند. همچنین تعدادی از خانواده‌های این دختران و گروهی از طرفداران اخوان المسلمین در این محل تجمع کرده بودند. پیش از برگزاری این دادگاه، اخوان المسلمین طرفداران خود را دعوت کرده بود که در محل این دادگاه تظاهرات کنند.

ظریف روی موبایل‌ها می‌رود

شنیده شده که جمعی از کاربران شبکه‌هایی چون وی‌چت، فیس‌نما و سایر چت روم‌ها عکس محمدجواد ظریف را روی پروفایل خود گذاشته‌اند.

به گزارش ایرنا، کاربران فیس‌بوک نیز به نشانه حمایت در جریان مذاکرات ژنو عکس وزیر خارجه کشورمان را به عنوان عکس پروفایل خود انتخاب کرده بودند.

نوزادی که در بالای دار به دنیا آمد
 
اهالی منطقه "كحاريسي” در ترکیه هنگام تماشای صحنه اعدام "صباح موسليباسا" (28 ساله)، مشاهده کردند که این زن یک فرزند سالم پسر هنگام اجرای حکم به دنیا آورد و روزنامه القدس‌العربی روز پنجشنبه نوشت: این حادثه موجب وحشت و هیجان حاضران در مراسم اعدام این زن ترک شد.

به گزارش فردا، نوزاد زودتر از موعد مقرر و حدود هفت ماهگی به دنیا آمد، درحالی که تا قبل از آن هیچ یک از اطرافیان زن و مسئولان زندان به دلیل چاقی زن متوجه حامله بودن او نشده بودند، صباح به جرم قتل همسر و دو کودکش با مسموم کردن آنان ، زندانی و به اعدام و آویخته شدن از چوبه دار محکوم شده بود.

زن ترکیه‌ای به مدت سه ماه منتظر اجرای حکم بود و هنگامی که طناب به گردنش آویخته و کرسی زیرپای او رها شد حاضران متوجه شدند به شدت دست و پا می‌زند و در این هنگام صحنه زایمان زن در وضعیتی غیرعادی و تکان‌دهنده و بر بالای چوبه‌ دار رقم خورد، پزشک زندان حاضر در محل ابتدا گمان کرد که نوزاد مرده به دنیا آمده؛ اما اندکی بعد با تنفس مصنوعی مشخص شد که او زنده و سالم است و بلافاصله شروع به گریه و زاری کرد.

افشاگری سفیر روسیه از طرح نجات صدام

"تیتورینکو" آخرین سفیر فدراسیون روسیه در بغداد پیش از سقوط رژیم بعث در عراق، جزئیات طرح تلاش برای نجات صدام حسین رئیس جمهوری دیکتاتور و معدوم عراق از این کشور را فاش کرد و گفت: برای نجات صدام طرحی سوری کوبایی وجود داشت که پیش از آغاز حمله آمریکا به عراق تدارک دیده شده بود.

به گزارش تسنیم، تیتورینکو در این‌باره افزود: هدف این طرح انتقال صدام رئیس‌جمهوری وقت عراق از خاک این کشور به سوریه و انتقال وی از سوریه به کوبا بود. همچنین ماجرای انتقال باقی‌مانده کارکنان سفارت روسیه از ساختمان سفارت در بغداد به مرز اردن که در کمین نیروهای آمریکایی در آن روز گرفتار شدند و به ضرب گلوله نیروهای آمریکایی بخشی از آن‌ها قتل‌عام شده بودند، اشاره می‌کند.

در جریان انتقال کارکنان سفارت سفیر روسیه هم که به همراه این هیئت بوده مورد اصابت گلوله نظامیان آمریکایی قرار می‌گیرد، ولی از آن کمین جان سالم به در برد و سفیر روسیه در این برنامه که قرار است به زودی به صورت کامل از شبکه روسیاالیوم پخش شود، بیان می‌کند که انتقال کارکنان سفارت روسیه از بغداد به اردن با هماهنگی نظامیان آمریکایی صورت گرفت اما در آن زمان ارتش آمریکا تصمیم می گیرد، برای جلوگیری از فرار صدام و پسرانش که براساس اطلاعات اولیه گفته می‌شد در این کاروان حضور دارند، این کاروان هدف قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، هنگ کنگ ، کیم جونگ اون ، کره شمالی ، توریست ، خانم مرموز ، محمد مرسی ، سفارت اردن ، روسیا الیوم ، فارس ، تسنیم ، مهر ، پارسینه ، ایسنا ، ایرنا ، فردا ، رژیم بعث ، عراق ، صدام ، سفیر روسیه ، تیتو رینکو ، القدس العربی ، کحاریسی ، صباح ، موسلیباسا ، اسکندریه ، فیس بوک ، وی چت ، فیس نما ، موبایل ، جواد ظریف ، اخوان المسلمین ، صلح خاورمیانه ، سیدی جابر ، رام الله ، خودگردان ، فلسطین ، تونی بلر ، محمود عباس ، شهیدی فرد ، احمدی ، ندا سپانلو ، سوریه ، باغ وحش ، حسن روحانی ، نیویورک ، قاجار ، همایون دخت ، nyccah ، چین ، هند ، کره جنوبی ، ژاپن ، ایران ، علی پروین ، مهدوی کیا ، حمید درخشان ، محمد خانی ، مجتبی محرمی ، کریم باقری ، محمود خوردبین ، محمد پنجعلی ، علی انصاریان ، پژمان جمشیدی ، علی اشراقی ، محمد رویانیان ، پرسپولیس ، حسن خمینی ، امنیت ملی ، آمریکا ، سی بی سی ، کانادا ، ادوارد اسنودن ، اسرائیل ، زین الماجد ، السعدبن ، قدس ، حلوه ، سلوان ، رژیم صهیونیستی ، بانکوک تایلند ، سیلویو ، برلوسکنی ، ایتالیا ، سنا ، مصر ، قاهره ، رئیس جمهور ، cnd ، روز شکرگذاری ، فرودگاه ، واشنگتن ، بین الملل ، هسته ای ، کاترین اشتون ، العالم ، خلع سلاح ، حزب کارگران ، سیاست خارجی ، اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار