گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

ژست احمدی نژاد در مراسم ختم و پاسخ‌های عجیب او به سوالات / اعدام زن امدادگر سوری به دست تروریست‌ها + فیلم

اظهار نظر نتانیاهو در خصوص فلسطینی‌ها، حضور نظامیان آمریکایی در فیلیپین، خیابان کربلا در لندن، عکس از صحنه کشته شدن معاون پارلمانی وزارت صنعت معدن و تجارت، ارزیابی خرازی از خطای تاریخی فرانسه، اخراج 24 کارمند آمریکایی از ادارات دولتی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

نتانیاهو: فلسطینی‌ها را لوس نکنید!

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سندیکای یهودی در آمریکای شمالی از نحوه تعامل جامعه بین‌الملل با فلسطینی‌ها انتقاد و اعلام کرد: نمی‌شود که جامعه بین‌المللل تا ابد به نازپرورده کردن فلسطینی‌ها ادامه دهد.
وی تصریح کرده است که اگر فلسطینی‌ها از ما انتظار دارند که کشور فلسطین برای مردم فلسطین را به رسمیت بشناسیم، باید آن‌ها نیز کشور یهود برای یهودیان را به رسمیت بشناسند و همچنین ابراز امیدواری کرد که در جریان مذاکرات کنونی "امتیازدهی‌های تاریخی" میان دو طرف صورت گیرد.

به گزارش صراط، این مقام اسرائیل افزود: "صلح سرد" از "جنگ گرم" بهتر است اما امیدوارم که صلح معتدلی محقق شود و در هر مذاکرات یک راه‌حل میانه‌ای وجود دارد. اسرائیل به صورت منطقی با حسن‌نیت با طرف فلسطینی مذاکره می‌کند اما مسائلی وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها کوتاه آمد چرا که آن‌ها تکیه‌گاهی (قدس و دره اردن) است که ما بر آن‌ها ایستاده‌ایم.

اعزام تفنگداران و ملوانان آمریکایی به فیلیپین

مقام‌های رسمی آمریکا اعلام کردند، اعزام 90 تفنگدار و ملوان به فیلیپین بخشی از کمک نظامی آمریکا به فیلیپین است که پیش از این دولت باراک اوباما متعهد به انجام آن شده است. در طوفان شدید و سهمگین اخیر در فیلیپین بیش از 10 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.



فارس
نوشت، براساس این گزارش چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اواخر هفته گذشته به نیروی دریایی این کشور دستور داد تا برای کمک به آسیب‌دیدگان طوفان هایان در فیلیپین وارد عمل شود در نتیجه تیم متشکل از تفنگداران آمریکایی روز گذشته پایگاه نظامی اوکیناوا در ژاپن را به سوی فیلیپین ترک کرده‌اند. نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین شناسایی نیز برای کمک به عملیات امداد و نجات عازم فیلیپین شده‌اند.

خیابان کربلای لندن
    
تصویر زیر مربوط به یکی از خیابان‌های لندن بوده که به نام زیبای کربلا مزین شده است.



غیرقابل قبول بودن قتل به دلیل خصومت شخصی

صفدر رحمت‌آبادی کرمانشاهی‌الاصل و اهل کنگاور بود که خبر سوءقصد به وی در یکی از خیابان‌های شهر تهران، شب گذشته در ردیف یکی از خبرهای مهم خبرگزاری‌ها قرار گرفت، در این راستا برادر مرحوم رحمت‌آبادی و مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه در گفتگو با مهر اظهار داشت: در خبرهایی که از این حادثه منتشر شده است دلیل این سوءقصد خصومت شخصی بیان شده که برای ما به شدت ناراحت کننده و غیر قابل قبول است.



مظفر رحمت آبادی با اشاره به اینکه نه خانواده ما و نه شخص ایشان هیچ مشکلی با هیچ شخص یا گروهی نداشته و نداریم و این موضوع قابل قبول نیست که مرحوم رحمت آبادی در حادثه‌ای نشأت گرفته از یک درگیری شخصی کشته شده است، گفت: هم اکنون برای پیگیری این موضوع در تهران هستیم و جلساتی را با مسئولان مربوطه خواهیم داشت.

ارزیابی خرازی از "خطای تاریخی" فرانسه / ظریف نماد دیپلماسی پر تحول ایران است

صادق خرازی از اقدام فرانسه در مذاکرات ژنو به عنوان "خطای تاریخی" یاد کرد، هم‌چنین در بخش دیگری از به روزترین پست فیسبوک خود نوشته است: ظریف نماد دیپلماسی پر تحول ایران است و او تشخیص بسیار هوشمندانه‌ای دارد. در بیان واژه از الفاظی بهره می‌گیرد که رقیبان سرسخت نتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

به گزارش ایسنا، قبل از آن ‌که بچه‌ها به ژنو بروند طی مقاله‌ای نوشتم جهاد دیپلماتیک، می‌دانستم که مذاکرات این دوره سخت و دشوار است ولی تا ابن حد رو ارزیابی نکرده بودم. به کسانی که از شکست مذاکرات دم زدند توصیه و هشدار می‌دهم، بگویم در صحنه مذاکره گه‌گاه ناچاریم مانورهایی بدهیم که آن مانور و تاکتبک برخواسته از اصول خدشه‌ناپذیری است که استراتژی و هدف ما را تعیین کرده است، در تاریخ مذاکرات مهم و سیاسی و بین‌المللی گه‌گاه شده برای یک جمله و یک واژه هیت‌ها چند ماه چانه‌زنی کرده‌اند!

این جسارت‌ تحسین‌برانگیزی است که هیئت ایرانی در برابر جنگ روانی اعراب و اسراییل مقاومت کنند و از عملیات تبلیغاتی رسانه‌های هدف‌دار، که چند روز هشدار از بیم شکست مذاکرات، با فشار سیاسی تجمیل بخواهند بکنند وا ندهند! و اتفاقا محکم بایستند و مرعوب حضور روسای دیپلماسی اقطاب قدرت جهان نشوند و مقاومت کنند و پایداری هوشمند و نرمش قهرمانانه خود با هم درآمیزند.

پایان ماه‌عسل اوباما و اردوغان

مجموعه اقدامات اخیر دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست "رجب طیب‌اردوغان" و پیامدهای منفی آن، بی‌تردید موجب سست شدن پیوندهای موجود در روابط اردوغان و "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا شده است تا جایی که روزنامه ترکی "ینی چاگ" از آن به عنوان پایان ماه عسل اردوغان و اوباما یاد می‌کند.

به گزارش فارس، این روزنامه می‌نویسد: در فهرست اقداماتی که به سردی روابط اوباما و اردوغان منجر شد می‌توان به اقدام آنکارا در امضای خرید سامانه پدافند موشکی از یک شرکت ملی چینی که مشمول تحریم‌هایی از سوی دولت آمریکا شده است، اشاره کرد. مجموع تمامی این اقدامات آنکارا موجب شد که دولت آمریکا واکنش‌هایی منفی در قبال ترکیه نشان دهد و خشم اوباما برانگیخته شود به ویژه که خود او شخصا از "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل خواسته بود تا به منظور پایان دادن به بحران به وجود آمده میان آنکارا و تل‌آویو بر سر کشتی "ماوی مرمرة" از اردوغان عذرخواهی کند. اما اردوغان همچنان از همان سیاست قبلی پیروی کرد و به اسرائیل تاخت.

در این مقاله آمده است: به عنوان مثل برخی اخبار منتشر شد که نشان می‌داد "هاکان فیدان" رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه ایران را درجریان وجود یک شبکه جاسوسی اسرائیل علیه تهران، قرار داده است. از سوی دیگر سفرهای وزرای خارجه ایران و عراق و نخست‌وزیر کردستان به ترکیه نیز دلیل دیگر نارضایتی اوباما بود. به ویژه که در سفر بارزانی به ترکیه، یک توافقنامه برای انتقال نفت و گاز کردستان از طریق ترکیه به اروپا امضا شد که در کل مورد رضایت دولت آمریکا نبود و به نوعی به ماه‌عسل اوباما و اردوغان پایان داد.

اخراج 24 کارمند آمریکایی به خاطر نماز خواندن

24 کارمند مسلمان شرکت "دی‌اچ‌ال" آمریکا به خاطر ادای نمازهای یومیه از کار اخراج شدند، این اقدام پس از آن انجام شد که سرپرست‌های جدید شرکت، کارمندان مسلمان را از وقت گذاشتن برای ادای نماز منع کردند. پیش از تغییر مسئولان این شرکت نیز، مسلمانان تنها حق داشتند دو تا سه دقیقه از وقت استراحت خود را برای خواندن نماز صرف کنند، این در حالی است که به گفته کارکنان مسلمان، دیگر کارمندان حتی دارای فرصت استراحت برای کشیدن سیگار هستند.

پارسینه نوشت،‌ کمیسیسون فرصت‌های شغلی برابر تاکنون 11 شکایت از این شرکت به خاطر نقض حقوق مذهبی دریافت کرده است، بوکر واشنگتن، دادستان گروه حقوق مدنی سازمان روابط اسلامی آمریکا در این باره گفت: ما خواستار اصلاح در قوانین این شرکت تحت ماده 1964 حقوق مدنی فدرال هستیم  و می‌خواهیم که حقوق مدنی کارکنان این شرکت بنابر قوانین فدرال آمریکا و قوانین حقوق مدنی کنتاکی برآورده شود.

اگر توافقی صورت بپذیرد چه مشکلاتی جامعه را تهدید می‌کند!؟

عصرایران در مطلبی طنز نوشت: این روزها برخی تصور می‌کنند با توافق هسته‌ای همه مشکلات حل خواهد شد. اما نمی‌دانند اگر توافقی صورت بپذیرد چه مشکلات بزرگی جامعه ما را تهدید می‌کند! من برایتان چندتا از این مشکلات را می‌نویسم:

مشکل اول: اگر توافق هسته‌ای صورت گیرد، قیمت سکه از این‌هم پایین‌تر می‌آید! آنوقت کانون‌های گرم خانواده که اکثرا گرمایشان با بالا و پایین رفتن قیمت سکه، گرم و سرد می‌شود، یخ بسته و فرت و فرت مردم می روند زنهایشان را طلاق می‌دهند! حتی شنیده‌ام که یکی از همان آقایانی که خیلی دوست دارد این توافقات صورت گیرد تنها انگیزه‌اش طلاق دادن همسرش است! آیا دوست دارید آمار طلاق بالا برود؟! آیا معنای اعتدال همین بود؟!

مشکل دوم: با شروع تحریم‌ها و ظهور "بابک.ز"ها، "امید به مایه دارشدن یکروزه" که بعد از دستگیری "شهرام.ج" به شدت در میان مردم کاهش پیدا کرده بود، یکهو افزایش یافت و همانطور که مطمئنا نمی‌دانید این شاخص ارتباط بسیار نزدیکی به شاخص "امید به زندگی" دارد! با توافق هسته‌ای، دیگر کسی نمی‌تواند از آب گل‌آلود تحریم‌ها ماهی بگیرد! آنوقت قیمت تن ماهی هم افزایش خواهد یافت!! آیا اعتدال و گران شدن تن ماهی با هم جور در می آیند؟!

مشکل سوم: با ایجاد توافق هسته‌ای، قیمت دلار دیگر نوسان نخواهد داشت و دیگر استعدادهای خفنی همچون "جمشید بسم الله" کشف نمی‌شوند! بعدش هم؛ همین بالا و پایین رفتن دلار یک عالمه شغل کاذب بوجود آورده و خیلی‌ها در این مدت کارشان شده بود خرید و فروش دلار؛ آیا دلتان می‌آید با انجام توافق‌هایتان نان اینهمه دلال را آجر کنید؟! جواب شکم گرسنه آن دلال‌ها را شما می‌دهید؟! معنای اعتدال گرسنگی زن و بچه مردم بود؟!

مشکل چهارم: اصلاً چه معنی دارد که قیمت ثبات داشته باشد؟! آیا می‌دانید در این یکی دو سال اخیر که قیمت‌ها هر ثانیه گران‌تر از ثانیه قبل بود، مردم کشورمان چه روحیه تلاش و کاری در وجودشان شکل گرفته بود؟!؛ هر کدامشان سه چهارتا کار داشتند، به طوری‌ که مقدار ساعت‌های کاریشان از 24 ساعت هم تجاوز می‌کرد! با ثبات قیمت‌ها، مردم ما تن‌پرور بار آمده و به همان روزی هفت هشت ساعت کار بسنده می‌کنند! آیا اعتدال به معنی تن‌پروری و روزی تنها هشت ساعت کار کردن است؟!

پارسینه/ ژست احمدی‌نژاد در مراسم ختم



زن امدادگر سوری به دست تروریست‌ها اعدام شد

"سمیره کیالی" پیش از ربوده شدن به دست گروه‌های تروریستی، در چندین بیمارستان صحرایی در سوریه امدادرسانی کرده بود، سایتهای وابسته به تروریست‌ها، خبر کشته شدن این امدادگر زن 20 ساله را که ماه گذشته در مسیر حلب به ترکیه و نزدیک روستای "کفر حمره" ربوده شده بود، منتشر کردند.



به گزارش بولتن‌نیوز،به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پیکر بی‌جان این زن جوان روز شنبه در یکی از باغ‌های روستای "کفرحمره" رها شده بود. این سایت‌ها اذعان کردند که همه شواهد حاکی است که تروریست‌های وابسته به گروهک "لواء التوحید" وی را اعدام کرده‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که این امدادگر جوان از مخالفان بوده و در بسیاری از بیمارستان‌های صحرایی فعالیت داشت که آخرین آن بیمارستان کفرحمزه بود.

شفاف/ وقتی احمدی‌نژاد سرش شلوغ است



انتشار شایعه مرگ رییس‌جمهور عراق

به نقل از النخیل، منابع آگاه از مرگ جلال‌طالبانی رئیس‌جمهور عراق خبر دادند، یک منبع مطلع در کردستان عراق نیز اعلام کرده که جلال‌ طالبانی پایان ماه گذشته میلادی فوت کرده بود اما اعلام خبر مرگ وی به پس از برگزاری انتخابات کردستان عراق موکول شده است.

به گزارش صراط، تاکنون هیچ مقام رسمی عراقی این خبر را تایید نکرده است، لازم به ذکر است طالبانی سال گذشته دچار سکته مغزی شده بود و از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نبود.

لوران فابیوس: فاصله‌ای تا توافق با ایرانیان نداریم

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد امیدوار است 3+3 در زمینه برنامه هسته‌ای ایران به تفاهمی دست یابند، لوران فابیوس امروز (دوشنبه) گفت: امیدوار است با وجود آنچه وی "نیاز به تلاش‌های تهران در زمینه چند نکته" نامید، درباره برنامه هسته‌ای ایران به توافقی دست یابند.

به گزارش مهر، وی در مصاحبه با رادیو Europe1 گفت: "فاصله‌ای با توافق با ایرانیان نداریم اما هنوز به آن دست نرسیده‌ایم." مواضع فرانسه در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای 3+3 در ژنو، باعث شد که بسیاری از کارشناسان پاریس را به کارشکنی متهم کنند اما فابیوس ضمن رد این مساله، این مواضع را نشانه مستقل بودنِ سیاست خارجی این کشور دانست.

پاسخ به سوالات از نوع احمدی‌نژاد

رئیس‌جمهور سابق کشور در جمع خبرنگاران درباره صحبت‌های اخیر برادرش در خصوص "ساختمان لادن"، تنها لبخند می‌زد و زمانی که خبرنگار فارس از او در خصوص مذاکرات با 5+1 سوال پرسید، دست خود را به نشانه مصافحه دراز کرد و گفت: شما فاتحه خوانده‌ای؟!
صراط در مطلبی طنز نوشت، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود، دکتر احمدی‌نژاد در اولین حضور عمومی خود در یک مراسم دیگر به مهمترین سوالات و شبهات روز اینگونه پاسخ بدهد:

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ما و اینکه نظرتان درباره پرونده سعید مرتضوی و اظهارات اخیر وی مبنی بر اینکه باید پاداش دریافت کند، چیست؟ دستش را جلو آورد و یکدفعه با صدای "پخی" گفت: یه بچه انقدی ندیدی!

او همچنین در واکنش به خبرنگاری که گفت بابک زنجانی سهامدار دانشگاه شماست، گفت: خرما خوردی؟ خوشمزه بودا ! گردوهم داشت.
وی در خصوص آلودگی هوای تهران و راهکارش برای کاهش آلودگی نیز گفت: پراید چقدر گرون شده!

رییس‌جمهور سابق کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بالاخره کی سکوت خود را می‌شکنید برگشت و ابروهایش را با حالتی خاص بالا برد و گفت: خودت چطوری؟

وی در واکنش به سوالی درباره سرنوشت دانشگاه ایرانیان نیز گفت: تنت سالم باشه.

احمدی‌نژاد  به خبرنگاری که پرسید "رحیم مشایی کجاست و این روزها چه می‌کند"، گفت: مادر چطورن؟ سلام برسون.

رییس‌جمهور دولت نهم و دهم درباره احضاریه دادگاه خودش نیز با نشان دادن گربه‌ای، گفت: چخه!

وی همچنین در واکنش به ارزان شدن سکه و طلا دو ماه بعد از دولت دهم فقط خندید.

احمدی‌نژاد در حالی که داشت لبخند می‌زد خبرنگاری پرسید درست است که شما دور بعد انتخابات برمی‌گردید، که او گفت: شیطون شدی‌ها؟

وی درباره خبر پس ندادن ماشین‌های دولتی از سوی برخی مدیران او بعد از اتمام دولت نیز سرفه کرد و گفت: هوا چقدر سرد شده.

احمدی‌نژاد در پاسخ به ارتباط دولتی‌ها با پرونده 3هزار میلیاردی نیز سرش را تکان داد و گفت: خدا پدرتو بیامرزه، آدم خوبی بود!

احمدی‌نژاد درباره شایعه دستگیری برخی نزدیکان دولت وی به علت فساد مالی نیز گفت: روضه دیر نشه!

وی همچنین درباره آمار بالای بیکاری، طلاق و صندوق خالی ذخیره ارزی گفت: التماس دعا.

رییس جمهور سابق در پاسخ خبرنگاری مبنی بر زمین خوردن طرح مسکن مهر و سهام عدالت ناگهان به سمت خبرنگار دیگری چرخید و لپ او را کشید و گفت: خدا بد نده! چی شدی شما؟

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید رقم بدهی‌های دولت به بانک‌ها، کارخانه‌ها، بازنشسته‌ها، بیمه ها، بیمارستان‌ها را قبول دارید؟ نیز گفت: صبحونه خوردی؟ تعارف می‌کنی؟

احمدی‌نژاد همچنین در واکنش به سوالی درباره ادامه روند مذاکرات 1+5 و ارتباط با آمریکا محکم پشت کمر خبرنگار زد و گفت: برو جلو بوق بزن! ترافیک کردی‌ها! هه هه هه...

تکاپوی دولت برای پس گرفتن لادن از احمدی‌نژاد

یک منبع مطلع، ضمن تایید شایعه هایی که درباره  استقرار وزارت دادگستری در ساختمان لادن وجود دارد، گفت: افرادی که خود را نمایندگان آقای پورمحمدی معرفی کردند، امروز قصد داشتند با شکستن قفل‌ها وارد این ساختمان شوند، اما با گفتگوهای انجام شده، از این کار منصرف شدند.

به گزارش نماینده، گفتنی است ساختمان لادن، در اواخر ریاست‌جمهوری احمدی نژاد، با مصوبه دولت دهم به عنوان دفتر رئیس‌جمهور سابق در نظر گرفته شد. چندی پیش نیز پورمحمدی، درباره احتمال استقرار وزارت دادگستری در ساختمان لادن گفت: مهم نیست که به کدام ساختمان می‌رویم، لادن و جای دیگر فرقی ندارد، اما هنوز رفتنمان به لادن یا ساختمانی دیگر قطعی نشده است.

واکنش صهیونیست‌ها به شبیه‌سازی حمله ایران به اسراییل

پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آهارونوت از نمایش انیمیشنی در تلویزیون ایران با محوریت شبیه سازی حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی خبر داد، این مستند یک ساعته شامل توانایی موشکی ایران و اینکه چگونه ممکن است این توانایی علیه تهدیدات خارجی به کار گرفته شود بود. از جمله اهداف منهدم شده در این شبیه سازی می توان به وزارت جنگ این رژیم و راکتور اتمی دیمونا اشاره کرد.



به گزارش مشرق، این گزارش می افزاید: این انیمیشن شامل شلیک موشکهای سجیل به طرف رژیم صهیونیستی است با این حال در این شبیه سازی تعدادی از موشکهای ایرانی توسط سیستم ضد موشک اسراییل هدف قرار گرفتند اما تعداد زیادی از آنها نیز به اهداف استراتژیک خود اصابت کردند. این گزارش با بازخوانی بیانات رهبر انقلاب مبنی بر حمله به تل‌آوبو و حیفا از سوی ایران در صورت حمله اسراییل به تهران پایان می‌یابد.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

عصرایران/ دانشجویان فلسطینی در حال کشیدن یک نقاشی دیواری از عرفات (نابلس)



حضور داوود اوغلو در نجف


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، بنیامین ، نتانیاهو ، رژیم ، صهیونیستی ، سندیکای یهودی ، فلسطین ، تل آویو ، حیفا ، عرفات ، نابلس ، نجف ، پور محمدی ، وزیر ، دادگستری ، ساختمان لادن ، فرانسه ، رادیو ، بابک زنجانی ، رحیم مشاعی ، لوران فابیوس ، جلال طالبانی ، کردستان عراق ، سوریه ، لواء التوحید ، تروریست ، عصر ایران ، فارس ، تسنیم ، مهر ، نماینده ، ایرنا ، سایت الف ، محمد خاتمی ، سمیره کیالی ، احمدی نژاد ، دی اچ ال ، هاکان فیدان ، اوباما ، اردوغان ، جهاد دیپلماتیک ، فیسبوک ، جواد ظریف ، وزیر خارجه ، روزنامه ترکی ، ینی چاگ ، مذاکرات ژنو ، صادق خرازی ، رحمت آبادی ، خطای تاریخی ، دانشگاه فردوسی ، مهندسی ، کامپیوتر ، کمیسیون آموزش ، وزارت علوم ، مهدی زاهدی ، دکتر توفیقی ، تحقیقات مجلس ، نیروی دریایی ، پایگاه نظامی ، اوکیناوا ژاپن ، وزیر دفاع ، چاک هیگل ، اسرائیل ، قدس ، تفنگداران ، ملوانان آمریکا ، فیلیپین ، دره اردن ، یدیعوت آهارونوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار