تقوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

گسترش فضاي رقابتي بين بنگاه‌ها براي حمايت از "حقوق مصرف کننده"

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه هر ساله در اسفندماه همايش حمايت از حقوق مصرف کننده را برگزار مي‌کنيم، گفت: استقبال از این همایش از سال 80 تاکنون بیش از ده برابر شده است و ما به دنبال گسترش فضاي رقابتي بين بنگاه‌ها در جهت حمايت از حقوق مصرف کننده هستيم.

جواد تقوی رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص برگزاری همایش حمایت از مصرف کننده در اسفند ماه، اظهار داشت: سازمان حمايت از سال 1380 بحث برنامه‌ریزی برای ایجاد انگیزه و توسعه‌ی فضای رقابتی بین بنگاه‌ها برای حمایت از حقوق مصرف کننده را طراحی کرد.
 
وی افزود: هر ساله در اسفندماه این مراسم را در حضور مدیران ارشد کشور برگزار می‌کنیم که امسال سیزدهمین مراسم حمایت از حقوق مصرف کننده را خواهیم داشت.
 
تقوی با بیان اینکه برگزاری این مراسم حوزه‌های کارشناسی را چند ماه درگیر می‌کند تصریح کرد: بر اساس فراخوانی که از بنگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد شرکت‌ها اقدام به ارائه مستندات خود می‌کنند.
 
رییس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده افزود: در واقع فرآیند عملکرد بنگاه‌ها در کمیته فنی شورای سیاست گذاری مورد ارزیابی دقیق کارشناسی قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: شرکت‌هایی که کسب امتیاز لازم را داشته باشند موفق به اخذ گواهینامه  و اگر این روند 2 یا 3 سال متوالی ادامه یابد این بنگاه‌ها داوطلب دریافت تندیس می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: استقبال از این همایش از سال 80 تاکنون بیش از ده برابر شده است که این موضوع نشان‌دهنده موفقیت این طرح است.
 
تقوی در ادامه تصریح کرد: بنای ما این است که با هر چه بهتر برگزار کردن این مراسم بتوانیم فضای رقابتی بین بنگاه‌ها را در جهت حمایت از حقوق مصرف کننده گسترده کنیم.
 
به گفته‌ی وی قانون حمایت از مصرف کننده امسال مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار