بیان منطقی و به دور از سیاه نمایی آسیب های اجتماعی مقابله با آن را تسهیل می کند

بیان منطقی و به دور از سیاه نمایی آسیب های اجتماعی مقابله با آن را تسهیل می کند و این موضوعی بود که دست اندکاران تولید " آوای باران " به آن توجه کردند و باعث اقبال عمومی مجموعه شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست تخصصی " مدیریت محله در تهران؛ بیم ها و امیدها "که با حضور حجت الاسلام و المسلمین " ناصحی " رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در حرکت به سمت افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور و تصمیم گیری های شهری  حوزه اجتماعی و فرهنگی مناسب ترین و کارآمدترین بخش برای تحقق این مهم ارزیابی شد و اولین گام ها برای فراهم کردن زمینه های مشارکت و حضور اجتماعی مردم در حیطه مسایل اجتماعی و فرهنگی برداشته شد.

وی گفت: ایجاد هیات امنا و پارلمان های محلی، تعیین کارگروه های تخصصی، انتخاب مدیر محله و راه اندازی سراهای محله و ساماندهی 14 فعالیت مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی اقداماتی بودندکه با بهره گیری از توان اجرایی و مشورتی شورایاران در سطح محله های 374 گانه تهران انجام شد.

ایازی تصریح کرد: شناسایی مشکلات موجود و رفع آنها مقدمه توفیق در جلب مشارکت شهروندان است و شهرداری تهران با دغدغه رفع معضلات اجتماعی نظیر ارتقا هویت دینی، ملی و شهری همچنین تعامل سازنده بین نسل ها نسبت به اجرای طرح مدیریت محله اقدام کرد.

وی افزود: آسیب شناسی طرح مدیریت محله و واکاوی نقاط ضعف این طرح توجه به مواردی نظیر ضرورت تدوین برنامه  و قانون گذاری در پارلمان های محلی، نقش آفرینی موثر کارگروه های تخصصی سراهای محله در تصمیم گیری ها و انجام پروژه های محلی با تاکید بر خواست

شهروندان و اجرای نظرسنجی محلی را به مدیران گوشزد می کند.

ایازی با اشاره به تدوین و اجرای برنامه 5 ساله شهرداری تهران با محوریت مدیریت محله گفت: مدیریت شهری با عنایت به رویکردهای جدید شهرداری تهران و موفقیت طرح مدیریت محله با محوریت بخشیدن به این طرح در برنامه 5 ساله شهرداری تهران سعی در نهادینه کردن آن دارند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از گسترش ماموریت های مدیریت محله در حیطه اداره بوستان ها، زیباسازی، نورپردازی و سیما و منظر شهری خبر داد و گفت: این ساختار در نخستین گام  که فراهم کردن مشارکت شهروندان در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی بود بسیار موفق عمل کرد و ظرفیت های بسیاری برای توسعه دامنه وظایف و ماموریت ها دارد.

این نشست با همکاری و مشارکت دبیرخانه ساماندهی مشارکت های مردمی ( مدیریت محله) و مرکز برنامه ریزی و مطالعات شهرداری تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایازی ، آسیب ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار