لحظه به لحظه با اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر؛/4

"مجید مجیدی": "ویتوریو" یک فیلسوف است/ "ویتوریو استورارو": من به پروژه محمد(ص) دعوت شدم

"مجید مجیدی" گفت: "ویتوریو" فیلمبردار فیلم محمد (ص) مردی فیلسوف، شاعر و نقاش است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر؛ "مجید مجیدی" کارگردان فیلم "محمد(ص)" در مراسم تقدیر از "ویتوریو استورارو" فیلمبردار این فیلم در مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر گفت: خوشحالم در این جمع حضور دارم و صحبت درباره ویتوریو به جهت بزرگ بودنش و دریافت جایزه های رنگارنگ از جمله اسکار بسیار سخت است. او سینماتوگراف نیست بلکه یک فیلسوف، شاعر و نقاش است.
 
وی ادامه داد: به دنبال حسی که نسبت به پروژه محمد(ص) داشتم کارهای او را دنبال کردم تا برای این کار با او همکاری کنم، اما اینکه چگونه بر سر این پروژه با او یگانه شوم دسترسی به او بسیار سخت بود چراکه نگاه و فرهنگ او با نگاه ما بسیار متفاوت بود.
 
"مجیدی در خصوص نحوه آشنایی با "ویتوریو" عنوان کرد: از طریق آژانس با او تماس گرفتم که بعد از یک هفته او رزومه خودش را برای ما فرستاد و این اتفاق جای تعجب داشت و بعد متوجه شدیم که فردای آن روز ایمیلی با عنوان نام مقدس "الله" برای "ویتوریو" فرستاده شده که  تصمیم او را برای حضور در این پروژه قطعی کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما ملاقاتی را در ایتالیا با او داشتیم و راجع به نقطه نظراتمان صحبت کردیم و زمانی که از او پرسیدیم چرا این دعوت را قبول کرد گفت که "من دعوت شدم" و من گفتم همه ما به نوعی دعوت شدیم.
 
در ادامه "ویتوریو استورارو" نیز اینچنین گفت: سه سال پیش که در الجزایر بودم برای اینکه فرهنگ محمد(ص) را بشناسم کتاب های بسیاری خواندم، زمانی که این کتاب به پایان رسید ایمیلی را دریافت کردم که مرا برای حضور در این پروژه دعوت کرد، چیزی که قبل از آن آرزوی من برای حضور در این پروژه بود.
 
گفتنی است؛ بعد از صحبت های "ویتوریو" "حجت الله ایوبی" و "مجید مجیدی" تابلویی خطاطی اثر استاد "ملک زاده" را به او اهدا کردند.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.