تلاش آمریکا برای کاهش تنش با هند

یک مشاور ارشد کاخ سفید در تلاش برای حل مشکلی که در مناسبات آمریکا و هند ایجاد شده است اعلام کرد دو کشور نباید اجازه دهند جنجال‌های مربوط به یک دیپلمات هندی به آینده‌ای که دو کشور قصد ساختن آن را دارند لطمه بزند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، این دیپلمات که نامش "دیوانی خبراگاده" اعلام شده است دوازدهم دسامبر به اتهام جعل ویزا و دروغ گفتن به مسئولان آمریکایی درباره دستمزد خدمتکارش بازداشت شده است.

بازجویان آمریکایی در یک مرکز بازجویی در منهتن وی را به گونه‌ای توهین‌آمیز بازرسی بدنی کرده‌اند و لباس‌هایش را درآوردند، حادثه‌ای که منجر به اختلاف شدید میان هند و آمریکا شده‌است. 

سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما در سخنانی در موسسه تحقیقاتی اسپن گفت رویدادهای اخیر موجب توجه بیشتر به اختلافات شده است تا همکاری. 

با این حال این مشکل در مقایسه با عمق مناسبات  دو کشور و اهداف مشترکی که دنبال می‌کنند بسیار کوچک است. ما باید مشکلات خود را به طور سازنده حل و فصل کنیم و به مناسباتی با این سطح اهمیت با مسایل کوچک لطمه نزنیم. 

گفتنی است دو کشور درباره طیف گسترده‌ای از مسایل از جمله مبارزه با تروریسم، امنیت منطقه و مسایل دفاعی همکاری دارند. هند همچنین یکی از بازارهای اصلی تسلیحات آمریکا است. 

رایس گفت ما نباید اجازه دهیم این چالش‌ها آینده‌ای که قصد ساختن آن را داریم نابود کند، آینده‌ای برای موفقیت بیشتر، امنیت بیشتر و پایبندی دایمی به ارزش‌های مشترک. 

 رایس همچنین گفت آمریکا اطمینان دارد نتیجه انتخابات آتی هند هر چه باشد همکاری و شراکت استراتژیک دو کشور ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار