تصاویر جدید زمین از مریخ

مریخ نورد کنجکاوی این عکس خاطره انگیز را در آسمان گرگ و میش مریخ ،تنها چند روز پیش در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۴ درست ۸۰ دقیقه پس از غروب خورشید و در ۵۲۹ روز مریخی خود از زمین و ماه گرفت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، کاوشگر کنجکاوی ۱۸ ماه منتظر ماند تا توانست اولین عکس دیدنی از زادگاهش زمین را به ثبت برساند. یک عکس ماندگار، با تمام ۷ میلیارد ساکن زمین، بله، من، شما و همه ساکنان زمین در این عکس هستیم. فقط لبخند به کنجکاوی فراموش شد .
 

شما اینجایید! زمین بعنوان نورانی ترین چراغ شب نما در آسمان گرگ و میش مریخ می درخشد .
 
مریخ نورد کنجکاوی این عکس خاطره انگیز را در آسمان گرگ و میش مریخ ،تنها چند روز پیش در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۴ درست ۸۰ دقیقه پس از غروب خورشید و در ۵۲۹ روز مریخی خود از زمین و ماه گرفت. لازم بذکر است، این تصویر برای زدودن اثر پرتوهای کیهانی، مورد پردازش قرار گرفته است .
 


اگر یک انسان با دید معمولی، روی سطح سیاره ی مریخ ایستاده باشد می تواند، زمین و ماه را به آسانی همچون دو نقطه ی روشن و دوردست و به عنوان "ستارگان شامگاهی” ببیند .

این مریخ نورد در لبه یک تپه ی شن و ماسه ای DINGO ،این عکس را به ثبت رساند .
 


البته کنجکاوی تنها کاوشگری نیست که از روی مریخ از زمین عکس گرفته است. در سال ۲۰۰۴ ، مریخ نورد روح ناسا هم عکس حماسی "شما اینجایید ” (You Are Here) را از زمین گرفته است .
 
 
حتی از این دورتر هم ، چندین کاوشگر دیگر نیز از اعماق فضا، از زمین عکس گرفته اند. خاطره انگیز ترین عکس فضایی، عکسی است معروف که به نام "نقطه ی آبی کمرنگ ” (Pale Blue Dot) شناخته می شود و توسط فضاپیمای ویجر ۱ ناسا در ۱۴ فوریه ۱۹۹۰ گرفته شده است .

این تصویر کره زمین از فاصله نزدیک به ۶.۴ میلیارد کیلومتری را فضاپیمای ویجر ۱ گرفته است .
 
آخرین عکس ، پیش از عکس کاوشگر کنجکاوی، عکس زمین و ماه را فضاپیمای کاسینی ناسا در ژوییه ۲۰۱۳ گرفته بود. البته فضاپیمای مسنجر ناسا هم که اکنون به در حال چرخش به دور سیاره عطارد است یک عکس خانوادگی سامانه ی خورشیدی ثبت کرده است .
برچسب ها: مریخ ، زمین ، ماه ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۳۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
خیلی ناچیزیم. عظمت انسان به تن خاکیش اگه بود با این عکس حقیر میشد اما عظمت ما از روح خداست که در ما دمیده شده. پس بهتره هیچ وقت به داشته های دنیایی و مادیمون مغرور نشیم. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حامد معینی
۰۰:۱۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چقدر مبهوت کنندس،واقعا آدم هنگ می‌کنه به این دنیا
آخرین اخبار