برگزاری اولین دوره بین المللی آموزش عملهای جراحی زیبایی بینی در خاورمیانه

اولین دوره بین المللی آموزشی عملهای جراحی زیبایی بینی در خاورمیانه با حضور ۲۰ کشور دنیا در شیراز آغاز بکار کرد.

دکتر سید علیرضا مصباحی عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اولین دوره بین المللی آموزش عملهای جراحی زیبایی بینی در خاورمیانه طی سه روز ۲۳ تا ۲۵ بهمن در تالار وصال هتل همای شیراز برگزار می‌شود گفت: این دوره به همت انجمن علمی راینولوژی استان فارس و گروه گوش گلو و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه رئیس جامعه جراحان پلاستیک صورت اروپا، دبیر جامعه جراحان پلاستیک صورت اروپا، نائب رئیس جامعه جراحان پلاستیک صورت کشورهای آسیایی و رئیس جامعه جراحان پلاستیک صورت آلمان حضور دارند افزود: از ۲۰ کشور دنیا شامل آلمان، هلند، ترکیه، کره، سوئد، نروژ، یونان، عراق،، مقدونیه، کراواسی، دبیر، مالزی، تاجیکستان، قطر، رومانی، لبنان، سودان، بحرین، انگلستان و... در این کنگره شرکت کننده داریم. 

وی با بیان اینکه پایه گذاری کارهای جدید و در کنار هم قرار دادن کشورهای خاورمیانه از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است تصریح کرد: این کنگره مورد تائید جامعه جراحان پلاستیک صورت و بینی اروپایی و اسیایی قرار گرفته است. 

دکتر مصباحی اظهار کرد: با توجه به اینکه درنظر گرفتن فاکتورهای قومی نژادی و منطقه‌ای در موفقیت اعمال جراحی زیبایی بسیار مهم است که دراین راستا لزوم تبادل نظر و لزوم ارائه روشهای مناسب جهت درمان بیماران در این منطقه قطعا پیشنهاد می‌شود که امیدواریم در این همایش بتوانیم کتابهای مشترکی را در این حوزه چاپ کرده و عنوان کنیم که ما قطعا نیازمند روشهای متفاوت داریم. 

وی با بیان اینکه دو روز از روزهای برگزاری کنگره، به صورت A تا Z و قدم به قدم از مسائل بسیار ساده تا پیچیده اعمال جراحی بینی آموزش داده می‌شود ادامه داد: حدود ۴۰ سخنرانی کلیدی، میزگرد و بخشی نیز به صورت ویدئو کلیپ‌هایی که توسط جراحان که تکنیک خاص خود را دارند ارائه می‌شود. 

دبیر انجمن علمی راینولوژی استان فارس تصریح کرد: روز سوم این دوره آموزشی، برای اولین بار چهار عمل جراحی به صورت زنده در اتاق عمل انجام و در سالن همایش به تصویر کشیده می‌شود که شرکت کنندگان می‌توانند سوالات خود را به طور مستقیم از جراحان بپرسند. 

وی با اشاره به اینکه رزیدنت‌ها و دستاران امروز، متخصصین آینده کشور هستند که در حال حاضر باید آموزشهای لازم به این گروه ارائه شود گفت: در این همایش برای رزیدنت‌ها و دستیاران تخصصی امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شده و خوشبختانه موفق شدیم حمایتهای خوبی از این گروه داشته باشیم و شاهد حضور گروه انبوهی از رزیدنتهای کشورمان و نیز کشورهای خاورمیانه باشیم. 

دکتر مصباحی امتیاز باز آموزی این دوره آموزشی را ۱۱ امتیاز خواند و خاطرنشان کرد: کارگاه عملی تزریق ژل و بوتاکس از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار این دوره آموزشی برگزار و گواهی معتبر به شرکت کنندگان ارائه می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار