طی بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم؛

ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند/ ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم بیانیه‌ای خطاب به تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای در آستانه مذاکرات وین صادر کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم بیانیه‌ای خطاب به تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای در آستانه مذاکرات وین صادر کردند.

بسم رب الشهدا و الصدیقین

« ولاتَهِنوا ولاتَحزِنوا و انتُمُ اَلاَعلونَ اِن کُنتُم مُومِنین » (آل عمران، ۱۳۹)

"هرگز سست نشوید و غمگین نگردید؛ و شما برترید اگر ایمان داشته باشید."
 
سلام خداوند بر ملت غیور و بصیر ايران كه در سي‌وپنجمین سال‌گرد  یوم‌الله 22 بهمن یک باردیگر مراتب وفاداري خود را با حضوري حماسي نسبت به انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي سترگ پيشواي بزرگ انقلاب حضرت امام خميني(ره) و نائب خلف ایشان حضرت امام خامنه‌ای(دام‌ظله)و شهيدان سرافراز اعلام کردند.

اینک که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و در  راس آن وزیر امور خارجه کشور خود را برای حضور در مذاکرات هسته‌ای که قرار است تا چند روز دیگر در وین اتریش آغاز شود آماده می‌کند؛ ما دانشجویان وظیفه خود می‌دانیم چند  نکته را پیرامون مذاکرات پیش‌ رو که ذکر آن ضروری و لازم بنظر می‌رسد خدمت جناب دکتر ظریف مسئول تیم مذاکره‌کننده و وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کنیم.
 
1- جناب اقای ظریف متاسفانه در توافقی که سه ماه قبل در ژنو مورد تفاهم قرار گرفت، شاهد آن بودیم که در ازای عدول از بسیاری حقوق قانونی و منطقی ملت ایران نظیر کاهش غنای اورانیوم ۲۰ درصد به ۵ درصد، عدم غنی‌سازی بالاتر از ۵ درصد، توقف تأسیسات اراک، نطنز و … آن هم در گام اول و نه نهایی؛ ما به ازای کمی عاید کشورمان چون بازپس‌گیری بخشی از اموال بلوکه شده ایران آن هم به صورت قسطی هستیم با در تحریم‌های پتروشیمی، فلزات گران‌بها، قطعات هواپیما مشاهده می‌کنیم که رفع ابن تحریم‌ها فاقد اهمیت راهبردی کلان بوده و از قضا این تحریم‌ها به نسبت تحریم‌های اصلی مانند فروش نفت و تبادلات مالی کشور را کمتر آزار داده است.

2- جناب اقای ظریف ما دانشجویان این را می‌دانیم که شما و تیم مذاکره‌کننده نه متعلق به جریان سازش و نه دارای سوء‌نیت به آرمان‌های انقلاب هستید بلکه از فرزندان انقلاب و دل‌سوز آن بوده و می‌باشید و خواهید بود إن‌شاءالله. اما این را نیز خوب می‌دانیم که طرف مقایل شما در مذاکرات کشورهایی چون آمریکا فریب‌کار و انگلیس خبیث قرار گرفته که فهرست جنایت‌هایشان بر علیه جامعه بشری تمامی ندارد و در دورویی، دروغگویی شهره عام و خاص هستند. بنابراین انتظار داریم فریفته خنده‌های آنان نشوید و در طول مذاکرات با جدیت و کیاست تمام پیش بروید.

3- جناب اقای ظریف ما دانشجویان خوب می‌دانیم که حضرت‌عالی برای خاتمه بخشی به پرونده هسته‌ای به خاطر وعده‌هایی که از سوی رئیس جمهور محترم در ایام انتخابات ریاست جمهوری به مردم داده شده است، شدیدا تحت فشار افکار عمومی هستید و از طرفی تمام همت و توان‌تان را برای حل آن در سریع‌ترین زمان ممکن به‌کار گرفته‌اید اما لازم به یادآوری است که تعجیل در این امر نباید منجر به این شود که ایران در توافقات ملزم به برداشتن گام بلند اما طرف غربی ملزم به  تعهدات جزئی شود.

4- جناب اقای ظریف حضرت‌عالی در مذاکرات بارها ازپای‌بندی طرفین تحت عنوان"mutual respect" یا همان احترام متقابل سخن به میان آوردید.حال سوال ما از جناب‌عالی این است که این کدام احترام متقابل است که طرف غربی و به‌خصوص آمریکایی ما را بارها و بارها تهدید به تشدید تحریم‌ها (بعضا تحریم‌های جدید وضع می‌کنند) و با کمال پررویی  تهدید به حمله نظامی می‌کند؟
 
5- جناب اقای ظریف بی‌تردید حضور خیره ‌ننده امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی امسال نشان داد که خون این مردم  با گذشت نزدیک به چهار دهه از آغاز شکل‌گیری آن هم‌چنان  برای حفظ عزت و استقلال خود می‌جوشد لذا امید است همان‌گونه که انتظار می‌رود در مذاکرات آتی برای حفظ این سرمایه گران لحظه‌ای درنگ و غفلت به خود راه ندهید.

جناب اقای ظریف در پایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با آرزوی موفقیت برای جناب‌عالی و همکاران محترم‌تان در پرونده هسته‌ای؛حضرت‌عالی را رجوع می‌دهد به این کلام امام راحل:

" ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم"
 
وعلی الاسلام السلام

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار