مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

آثار ارزشمند موسیقی می‌تواند یکپارچگی ملی را افزایش دهد

متولیان فرهنگی و هنرمندان عرصه موسیقی مي توانند با ارایه پیام مثبت به شنوندگان و علاقمندان همدلی و یکپارچگی ملی را در کشور افزایش دهند.

به گزارشحوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، احمد همتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس معتقد است آهنگسازان و تولیدکنندگان موسیقی فاخر و سنتی باید مورد حمایت مسوولان قرار گیرند.

همتی در این باره گفت: با حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و هنرمندان موسیقیایی کشور در زمینه موسیقی مطابق با فرهنگ، آداب و رسوم و سنن ایرانی و اسلامی در کشور خواهیم توانست از گرایش جوانان به موسیقی‌های غربی که سبک و سیاق غرب در آنها جاری است جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: استان فارس همواره در حوزه فرهنگ و هنر در کشور پیشتاز بوده و به همین دلیل امسال نیز به عنوان یکی از شش استان میزبان بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر انتخاب شده است.

همتی با ذکر این نکته برگزاری جشنواره بین المللی فجر در تمامی حوزه‌های فرهنگ و هنر کار بسیار ارزشمندی است، گفت: ضروری است آثار و تولیداتی که در این جشنواره ارایه می‌شود مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و به خصوص مطابق با فرهنگ و مذهب ایرانی اسلامی باشد.

وی اظهار کرد: بایستی آثاری در کشور تولید و ارایه شود که در راستای حال و هوای اجتماعی و فضای دینی حاکم بر جامعه و بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم مردم و همچنین در جهت ایجاد وحدت ملی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه موسیقی بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی و هنرمندان عرصه موسیقی با نوآوری در شعر و آهنگ خواهند توانست با ارایه پیام مثبت به شنوندگان و علاقمندان همدلی و یکپارچگی ملی را در کشور افزایش داده و شاهد رشد موسیقی و نشاط اجتماعی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه موسیقی در استان فارس به گستردگی وسعت جغرافیایی این استان است، اضافه کرد: فارس از جمله استانهایی است که بخش موسیقی در آن بسیار فعال بوده و 18 موسسه و شرکت موسیقیایی در آن به ثبت رسیده است که از این تعداد 14 موسسه فعال بوده و سالانه هنرمندان این استان تولیدات خود را به صورت سی دی به بازار ارایه می دهند.

همتی افزود: بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر در بخش استانی به مدت 10 شب با اجرای گروه‌های مختلف به میزبانی شیراز در سالن حافظ برگزار می‌شود و گروه هاي موسيقي در ژانرهاي مختلف به روي صحنه می‌روند.

وی ادامه داد: در این جشنواره موسیقی‌های مناطق و محلی این استان و دیگر شهرها همچون بوشهر اجرا می شود و براساس طیف گسترده مخاطبان، برخی شبها به صورت رایگان یا با نازلترین قیمت پذیرای علاقمندان و مخاطبان موسیقی است.

جشنواره بين المللي موسيقي فجر طي سالهای گذشته به واسطه تمركززدايي همزمان با تهران در برخي استانهاي كشورمان برگزار مي شود که در اين دوره از جشنواره استان‌های گلستان، فارس،‌ کهکیلویه و بویراحمر، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان میزبان برگزاری جشنواره هستند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن در تهران آغاز شد و تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.