کره شمالی در ساخت موشک‌های خود از قطعات آمريکایی استفاده کرده است!

کره شمالی در یکی از موشک‌های خود از قطعات ساخت آمریکا و اروپا استفاده کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اِن اِچ کی،کره شمالی در یکی از موشک های دروبرد پرتاب شده خود از قطعات ساخت آمریکا و اروپا استفاده کرده است. 

 کره شمالی در ماه دسامبر سال 2012 میلادی راکت «یونها- 3» را که با ادعای قرار دادن ماهواره در مدار زمین به آسمان پرتاب کرد، اما گفته می شود که این راکت در واقع موشک دوربرد بوده است. ارتش کره جنوبی، برخی از اجزای متلاشی شده موشک را که روی دریا سقوط کرده بود، جمع آوری و سپس با کمک دانشمندان از سایر کشورها، آن را بررسی و تحلیل کرده است. 

چندین منابع دیپلماتیک به شبکه تلویزیونی اِن اِچ کی ژاپن گفتند اجزاء باقی مانده از موشک کره شمالی نه تنها حاوی قطعات تولید شده در چین، هم پیمان کره شمالی و همچنین شوروی سابق بوده است، بلکه داخل آن‌ها همچنین از مدارهای برقی ساخت آمریکا، فرستنده تولید انگلیس و همچنین دستگاه مبدل ساخت سوئیس استفاده شده بود. 

گفته می شود این قطعات که در سال‌های اخیر تولید و برای مصرف عمومی به بازار عرضه شده اند، جزء تجهیزاتی نبوده اند که مشمول تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی قرار بگیرند. این خبر نشان می دهد کره شمالی چگونه تحریم های سازمان ملل را ارزیابی و برای تولید موشک، کالاهایی را که مشمول تحریم ها نمی شوند، وارد کشور کرده است. 

ناظران می گویند این مسئله احتمالاً به درخواست اعضای سازمان ملل برای گسترش دامنه تحریم صادرات کالا به کره شمالی منجر خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار