رازمیک اوحانیان داور بخش رقابتی گروه کر:

گروه‌هاي کر نسبت به سال گذشته رشد داشتند

داور بخش رقابتي کروه کر در بيست و نهمين جشنواره بين​المللي موسيقي فجر معتقد است گروه‌هاي کر نسبت به سال گذشته رشد داشتند اما داشتن یک مشاور برای انتخاب قطعات گروه​ها الزامی است

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، رازمیک اوحانیان، يکي از داوران بخش بخش رقابتی گروه کر است.
 
وي درباره اجراهاي اين بخش از جشنواره گفت: امسال برای گروه کر شش گروه انتخاب شده​اند که این گروه​ها از نظر کیفیت و تکنیک خوانندگی در مقایسه با گروه‌های سال گذشته روند رو به رشدی را طی کرده‌اند.
 
 
 
وی افزود: تقریبا  اغلب گروه​های شرکت‌کننده در بخش رقابتی تجربه اجرای صحنه‌ای ندارند، در همین راستا اگر مسئولان جشنواره برای گروه‌ها مشاورانی تعیین کنند تا گروه‌ها از سردرگمی برای انتخاب قطعات و رپرتوار بیرون بیایند، بسیاری  از مشکلات گروه‌های جوان حل می‌شود.
 
اوحانیان که چهارمین دوره داور بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر بوده است،کیفیت گروه‌های شرکت کننده امسال را در مقایسه با سال گذشته بهتر دانست و اظهار کرد: بسیاری از گروه‌ها با حضور در جشنواره موسیقی فجر به تجربه اندوزی در حوزه اجرایی می‌پردازند که این روند در آینده کاری و حرفه‌ای گروه‌ها نقس بسزایی دارد.
 
این هنرمند جشنواره موسیقی فجر را مهمترین رویداد موسیقی دانست و خاطرنشان کرد: شرکت در این جشنواره برای همه گروه‌های جوان، مهم است و برنده شدن در بخش رقابتی مهمتر اما آنچه اهمیت دارد این است که این جوانان که اغلب استعدادهای خوبی دارند، پس از اتمام جشنواره به حال خود رها نشوند و گروه‌هایشان از هم نپاشید؛ چرا که این مسئله به ضرر موسيقي کشورمان است.   
 
رازمیک اوحانیان خواستار برگزاری جشنواره موسیقی فجر در شرایط بین المللی شد و گفت: به دکتر حسن ریاحی به عنوان دبیر جشنواره پیشنهاد می​کنم که به گروه‌های کر قطعات و رپرتوار پیشنهاد دهند؛ به فرض مثل به همه گروه‌های پیشنهاد بدهند یک قطعه واحد و یک قطعه آزاد اجرا کنند تا داوران بتوانند بر اساس مولفه‌های یکسانی تصمیم بگیرد و حق کسی ضایع نشود.
 
 
 
اوحانیان ادامه داد: قطعات دست گروه را برای اجراهای دیگر باز مي کند اما قطعه همسان شانس گروه‌های را برای داوری دقیق تر بالاتر می برد و کیفیت اجراها هم بیشتر میرشود.
 
این موسیقیدان و مدرس موسیقی با اشاره به اینکه بسیاری از گروه‌های شرکت کننده با استفاده از موسیقی بومی منطقه خود می‌توانند اجرایی خوبی را برنامه‌ریزی کنند، افزود: اغلب گروه‌ها به این فکر می‌کنند که قطعات سخت از آهنگسازان بزرگ انتخاب کنند تا برجسته‌بودن گروهشان بیشتر به چشم آید؛ اما اگر در  راستای بومی سازی فرهنگی و موسیقایی به آنها آگاهی داده شود شاهد کنسرترهای بهتر خواهیم بود.
 
رازمیک اوهانیان در پایان گفت:کاش رسانه صدا و سیما با موسیقی برخورد قهری نمیرکرد و فعالیت نسل جوان که آینده کشور به دست آنهاست را منعکس می‌کرد؛ این جوانان باید آینده فرهنگی کشور را بسازند  ولی در مقطعی که هیچ انعکاسی از فعالیت خود نمی‌بینند و  دلگرم نمی‌شوند .
 
 بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار