رئیس مجلس ترکیه در اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی:

مسلمانان باید به مشترکات خود بر پایه اسلام اقتدا کنند

رئیس مجلس ترکیه گفت:‌ ما امروز با پدیده‌ اسلام‌هراسی مواجهیم و با توجه به منازعات مسلمانان باید به این مسئله توجه کنند که دست در دست یکدیگر داده و نباید به مسائل فرقه‌ای و مذهبی دامن زنند، بلکه باید به مشترکات خود اقتدا کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه در نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: روسای محترم پارلمان‌ها این اتحادیه از زمانی که تاسیس شد تلاش کرده صدای کشورهای اسلامی را به جهان برساند و به ارتقاء گفتگو میان کشورهای عضو کمک کرد. 
 
وی افزود: ما هر زمان که مسئولیت خود غفلت کردیم دچار رنج شدیم و به همین دلیل تجارب تلخ سده‌های اخیر باعث شده که با احترام به دنبال راه حل باشیم، راه‌حل‌هایی که مبتنی بر قانون و کرامت اسلامی است و هیچ وقت نباید خارج از استانداردها و ارزش‌های مشترک اقدام کنیم، ارزش‌های مشترکی که ریشه در اسلام دارد. 
 
رئیس مجلس ترکیه تصریح کرد: ما همواره از راه‌حل‌های دوستانه و مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم اما تا زمانی که دولت‌ها به خواست ملت‌شان احترام نگذارند، درگیری‌ها ادامه خواهد یافت. 
 
جمیل چیچک با بیان این مطلب که توجه شما را به یک مسئله مهم جلب می‌کنم، اظهار داشت: مشکلات سیاسی، فرقه و ... که امروز در بین ملت‌های ما قرار دارد مسائلی است که ما وظیفه داریم از آن پیشگیری کنیم و باید از خود روحیه بردباری و خویشتن‌داری نشان دهیم. 
 
وی تاکید کرد: ما امروز با پدیده‌ اسلام‌هراسی مواجهیم و با توجه به منازعات مسلمانان باید به این مسئله توجه کنند که دست در دست یکدیگر داده و نباید به مسائل فرقه‌ای و مذهبی دامن زنند، بلکه باید به مشترکات خود اقتدا کنند. 
 
رئیس مجلس ترکیه خطاب به روسای مجلس حاضر در کنفرانس گفت: مبارزه با فقر یکی از مسائلی است که در دستور کار ما قرار دارد و ما نیاز داریم از این مسئله حمایت کنیم. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس آتی در آفریقا می‌تواند در حل برخی مسائل به این کشور کمک کند اما اگر شرایط برای این مسئله فراهم نبود کشور ترکیه می‌تواند میزبان شما باشد. امیدوارم این کنفرانس به اهداف خود دست یابد. 
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: چیچک ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار