به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس؛

اختتامیه ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس برگزار شد

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در آئین اختتامیه ششمین دوره جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس که با حضور مقامات لشکری و کشوری و نویسندگان و محققین این عرصه برگزار شد، گفت: بیش از ۱۸۰۰ اثر برای این جشنواره ارسال شده است و جایزه‌هایی به ۵۰ درصد بیش از فراخوان اولیه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، آئین اختتامیه ششمین دوره جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای مقدس در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.  
 
در این مراسم، مقامات لشکری و کشوری، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سردار استاد رئیس حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، سردار گل علی آقابابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، امیر سرتیپ گلفام مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ارتش، پدر شهید احمدی روشن، حسن رحیم‌پور اذغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاد سرشار از نویسندگان مشهور و نویسندگان و محققین، اصحاب رسانه‌های جمعی و برگزیدگان و نفرات بر‌تر این جشنواره حضور داشتند.  
 
این جشنواره همه ساله به یاد شهید یوسف ملک شامران از نویسندگان داستانهای کوتاه برای کودکان و نوجوانان که در سال ۶۱ در جاده اهواز_ خرمشهر به شهادت رسید، برگزار می‌شود.  
 
در این مراسم، سردار گل علی آقابابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: امروز که سال‌ها از دوران پرافتخار دفاع مقدس می‌گذرد، می‌توانید بهتر آن دوران منحصر به فرد و ویژگی‌های بارز آن دهه را بررسی کنید.  
 
وی افزود: در آن دوران حضور نسل جوانی که متاثر از فضای جنگ بودند و الگوهای اسلامی را نشان دادند، دارای ویژگی‌هایی همچون تعبد، شناخت، مردم داری، ترجیح دیگران بر خود، ایثار و شهادت بود.  
 
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: شناخت این موضوعات ضروری است و مطالعه تاریخ الهام بخش و آموزنده می‌باشد و از تکرار رویدادهای ناخوشایند جلوگیری می‌کند.  
 
سردار آقابابایی گفت: شناخت ما از تاریخ دور و نزدیک کشورمان به شناخت مسائل روز سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک می‌کند و ما باید در راهی که شهیدانی مانند سید مرتضی آوینی گام گذاشتنند، گام بگذاریم.  
 
وی افزود: برگزاری جایزه ادبی یوسف بهانه‌ای برای بزرگداشت یاد شهدا است و این جشنواره در سال ۸۵ توسط عده‌ای از دلسوختگان ادبیات پایداری و زنده یاد مرحوم امیرحسین فردی امیر ادبیات پایداری کشورمان راه اندازی شد.  
 
سردار آقابابایی اظهار داشت: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در راستای تدابیر سردار کارگر تشکیل شده و علاوه بر این جشنواره مراسم کتاب سال و کنگره‌های سراسری شعر دفاع مقدس زمینه حضور هنرمندان این عرصه را فراهم می‌آورد، لذا ششمین جشنواره داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس برگزار شد و همچنین اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس نیز به زودی برگزار خواهد شد.  
 
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸۰۰ اثر برای ششمین جشنواره داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس فرستاده شده و جایزه‌هایی ۵۰ درصد بیش از فراخوان اولیه در نظر گرفته شده و استاد سرشار هم همه آثار را مورد مطالعه و نقد قرار داده است.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، سازمان ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار