وقتی سالاد "سرما خوردگی" را درمان می‌کند

رعایت توصیه‌های غذایی به کوتاه شدن دوره سرما خوردگی کمک می کند.

منصور ریسمانچی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رعایت توصیه‌های غذایی به کوتاه شدن دوره سرما خوردگی کمک می کند. از جمله مواد غذایی موثر در درمان سریع سرما خوردگی‌، میتوان به زنجبیل، آب سبزیجات، گوشت بوقلمون، سوپ مرغ، چای گرم، سیر، نان تست و موز اشاره کرد.
 
وی افزود: خوردن انواع سالاد به کوتاه شدن دوره نقاهت بعد از یک آنفلوآنزای سخت کمک خواهد کرد. همچنین می‌توان آب سبزیجات تازه را برای "تقویت سیستم ایمنی بدن" نوشید. آب سبزیجات مثل: هویج، گوجه فرنگی و حتی کرفس از بهترین‌ها است.
 
ریسمانچی، تصریح کرد: خوردن مواد غذایی آبکی در دوران سرما خوردگی آب و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. در این میان سوپ مرغ یکی از بهترین‌ها است. زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند توانایی بدن را افزایش می‌دهد و از گرفتگی راه‌های بویایی و ابتلا به "عفونت‌های باکتریایی" و ویروسی جلوگیری می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: چای سبز، چای سفید و چای سیاه به دلیل داشتن ترکیب‌هایی با خاصیت آنتی اکسیدانی، به کاهش علائم تنفس سرما خوردگی و آنفلوآنزا کمک می‌کند. اگر این نوشیدنی‌ها را با عسل‌ و کمی آب لیموی تازه میل کنید، این خاصیت چند برابر خواهد شد.
 
ریسمانچی اذعان داشت: در دوره سرما خوردگی تامین انرژی مورد نیاز بدن مهم است و نان تست می‌تواند یکی از منابع تامین کننده‌ی انرژی باشد.
 
 
وی تصریح کرد: اگر سرماخوردگی علائمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد، خوردن موز می‌تواند به کاهش شدت این علائم کمک کند. موز، میوه‌ای آسان هضم است و غذایی مناسب برای مبتلایان به این بیماری محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سالاد ، سرماخوردگی ، سوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.