این دندانهای دندانه دار

با افزایش سن و ساییدگی لبه دندانهای بالایی و پایینی بر روی یکدیگر عمق این دندانه‌ها که در قسمت مینای دندان وجود دارند، کمتر شده و دندان‌ها صاف‌تر به نظر می‌رسند.

مهیار شهبازی مقدم دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص دندانه‌هایی که بر روی لبه دندان‌های جلویی وجود دارند، گفت: در آغاز رشد آن قسمت از جوانه دندانی دندان‌های پیش که موجب رویش مینای دندان است، از سه مرکز جدا از هم تشکیل شده که این سه مرکز در طول فرآیند رشد دندان به هم می‌پیوندند و دندانه‌هایی که بر روی لبه دندان‌های جلویی وجود دارند در واقع به علت به هم پیوستن این بخش‌ها ایجاد می‌شوند. 

وی در ادامه بیان کرد: با افزایش سن و ساییدگی لبه دندان‌های بالایی و پایینی بر روی یکدیگر عمق این دندانه‌ها که در قسمت مینای دندان‌ها وجود دارند، کمتر شده و دندان‌ها صاف‌تر به نظر می‌رسند. 

وی یادآور شد: وجود این حالت بر روی دندان‌های پیشین کاملا طبیعی بوده و هیچ ضرری برای فرد نخواهد داشت. هرچند که در حالاتی چون جلو‌تر بودن فک بالا و یا عقب‌تر بودن فک پایین شاهد ساییدگی و صاف شدن لبه دندان‌ها نخواهیم بود. 

دکتر شهبازی مقدم در رابطه با دندانه‌هایی که بر روی لبه دندان‌های جلویی وجود دارند و با گذشت زمان عمق بیشتری پیدا می‌کنند، افزود: بعضی عادات در افراد ممکن است موجب رخ دادن این حالت شود مثلا در افرادی که عادت به زیاد شکستن تخمه دارند. 

وی اضافه کرد: در صورت زیاد بودن عمق این لبه‌ها هرچند مشکل خاصی برای افراد ایجاد نمی‌شود، اما دندانپزشکان می‌توانند در صورت تقاضای فرد با کامپوزیت‌های دندانپزشکی لبه دندان‌ها را صاف نشان دهند، اما لازم به ذکر است که برخی افرادی که اقدام به ساخت دندان‌هایشان می‌کنند، علاقه مندند که دندان‌هایشان به شکل دندانه دار باشند تا جوان‌تر به نظر برسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار