ترک خوردگی‌هایی که برای" دندان" بی‌ضرر هستند

سیستم بدن قابلیت ترمیم کردن ترک‌های ریزی که در قسمت "عاج دندان" تشکیل می‌شوند را دارد، اما قابلیت تأثیری بر ترک‌های ریز مینای دندان ندارد.

مهیار شهبازی مقدم دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بر روی دندان‌های پیشین حدود 90 درصد افراد ترک‌های بسیار ریزی وجود دارد که این  ترک‌ها به دلیل تنش و فشارهایی که بر دندان‌ها وارد می‌شود و همچنین حدود 60  درجه تغییر دمایی که دندان‌ها در طول روز با خوردن غذاهای سرد و گرم تجربه می‌کنند به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه ترک‌های موجود در "مینای دندان" برخلاف ترک‌های ریز ایجاد شده در "عاج دندان‌ها" قابلیت ترمیم شدن توسط بدن را ندارندخاطرنشان کرد: وجود این ترک‌های ریز در مینای دندان‌های پیشین، هیچ‌گونه  مشکلی را در حدود 90 درصد افراد حتی تا پایان عمر شخص نیز ایجاد نخواهد کرد.

این دندانپزشک یادآور شد: در دندان‌های عقبی (و نه پیشین) وجود این‌گونه ترک‌ها مشکل‌زا بوده و باید با مراجعه به دندانپزشک درمان شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، ترک خوردگی ، عاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
سلام دستتون دردنکنه...من پارسال دندونم شش چپ پایینم روپرکردم الان توایینه به دندونم نگاه میکنم ترک کوچیکی میبینم به نظرتون بایدچیکارکنم؟
آخرین اخبار