مراقب باشید این بیماری‌ها در سفر مهمان شما نشوند

با آغاز سال نو اکثر افراد ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در سفر بگذرانند، اما پزشکان توصیه‌هایی برای داشتن سفری بهتر و شیرین‌تر برای ما دارند.

هوشنگ ساغری، متخصص عفونی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در زمان مسافرت، بیماری‌های عفونی مجاری تنفسی فوقانی و مجاری تنفسی تحتانی، بیماری‌هایی که در اکثر مصرف غذای ناسالم در سفر به وجود می‌آیند، شیوع بیشتری دارند.
 
وی گفت: در مسافرت باید از سلامت مواد غذایی و بهداشت محیط مطمئن شویم دستشویی‌های بین راهی از آلوده‌ترین مکان‌ها هستند و باید سعی شود حدالمقدور از این مکان‌ها استفاده نکرد.
 
ساغری ادامه داد: بیماری‌های انگلی زیادی در اثر مواد غذایی آلوده و رستوران‌های غیربهداشتی در مسافرت شیوع می‌یابند و باید در این زمینه دقت کافی را داشته باشیم و حتی از سلامت غذایی که خودمان نیز درست کرده‌ایم باید مطمئن باشیم.
 
وی بیشترین غذایی که در مسافرت مصرف می‌شود را انواع کنسروها دانست و گفت: کنسروها باید قبل از مصرف حتما 20 دقیقه جوشانده شوند تا بتوانیم از سلامت آن‌ها مطمئن شویم و هم چنین از سالاد و سبزی استفاده نکنیم زیرا بیماری های گوارشی از طریق سبزی و سالاد نشسته ایجاد می شود.
 
ساغری افزود: حتما باید از سلامت آبی که مصرف می‌کنیم حتی برای شستن ظروف و دست و صورت مطمئن شویم و روزی چندین بار و هر بار به مدت یک دقیقه دست‌ها را بشوریم.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، سفر ، رستوران ، کنسرو ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار