دهها کشته و زخمی انفجار مقر اطلاعات دير الزور

پایگاه اینترنتی المختصر در گزارشی از کشته شدن سرهنگ یعرب سلمان و هشت تن از نیروهایش در انفجار مقر اطلاعات و امنیت دیرالزور سوریه و تسلط جبهه النصره و جبهه اسلامی بر منطقه جنوبی مرکدا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، در این انفجار همچنین 40 تن از نیروهای نظامی سوریه کشته شده اند و شماری از خودروهای هلال احمر حامل مواد ضروری و امدادی به منطقه دیرالزور در بخش ورودی جنوب این شهر هدف تیر اندازی های شدید نیروهای نظامی قرار گرفت.

گفتنی است دیرالزور دیروز برای سومین روز متوالی شاهد درگیری های شدید میان مخالفان مسلح و نیروهای نظامی سوریه نزدیک فرودگاه نظامی این منطقه و روستای الجفره بود.

مخالفان تاکید کردند در این درگیری ها مخالفان ساختمان محل استقرار نیروهای نظامی را در اطراف منطقه صنعتی با بمب منفجر و بیشتر افرادی که در این ساختمان بودند کشته شدند.

به گفته خالد الحماد دبیر کل جبهه اصالت و رشد و توسعه یکی از گروه های مهم مخالف ، طی سه روز اخیر حدود 106 نیروی نظامی سوریه در اطراف این فرودگاه کشته شده اند.

همچنین جبهه النصره و جبهه اسلامی توانسته اند بخش های جنوبی شهرک مرکدا واقع در منطقه دیر الزور شرقی را به کنترل خود در آورند.

این دو گروه پس از درگیری های شدید با اعضای داعش نیروگاه ابی شهرک مرکدا را نیز به کنترل خود در اوردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار