اصفهان/

اجرای طرح بزرگ مانیتورینگ 14 هزار ایستگاه گاز در هفت منطقه کشور

معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گاز رسانی کشور از اجرای طرح بزرگ مانیتورینگ 14 هزار ایستگاه گاز در هفت منطقه کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ˈشیخ بهاییˈ در همایش هم اندیشی روسا و کارشناسان واحدهای اندازه گیری شرکت های گاز استانی کشور در اصفهان دقت در اندازه گیری را در واقع رعایت حقوق مصرف کنندگان وحفاظت از منابع ملی و سرمایه های انسانی دانست و تاکید کرد: گاز باید با حداقل هدر رفت و خطای اندازه گیری در شبکه های مصرف توزیع شود.

وی افزود: لازم است با استفاده از آخرین فناوری ها و بومی سازی دانش های نوین همواره به سویی حرکت کنیم که خطای اندازه گیری به حداقل ممکن برسد.
معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گاز رسانی کشور استفاده از کنتورهای آلتراسونیک را یکی از دستاوردهای نوین در جهت کاهش بسیار زیاد خطاهای اندازه گیری در ایستگاههای C.G.S عنوان کرد و گفت: با استفاده از این تجهیزات پیش بینی شده 14 هزار ایستگاه موجود در کشور مانیتورینگ شود.
شیخ بهایی با تاکید بر گسترش تعامل و همکاری های شرکت های گاز استانی با شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: با توجه به اینکه در نظر است طرح بزرگ مانیتورینگ 14هزار S.C.G در هفت منطقه کشور اجرا شود، شرکت های گاز استانی باید در عملیات اجرایی و برون سپاری این امر دقت نظر زیاد داشته باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: دقت در اندازه گیری فشار و جریان توزیع گاز همواره یکی از دغدغه های مهم شرکتهای گاز استانی بوده و به نظر می رسد برگزاری این نشست های تخصصی برای استفاده از دستگاههای پیشرفته التراسونیک بتواند راهگشا باشد.
ˈ
سعید مومنیˈ گزارش مختصری از عملکرد شرکت گاز استان اصفهان ارائه داد و گفت: سابقه بهره برداری از گاز طبیعی در این استان به 1348 برمی گردد و تاکنون بیش از 99.5 درصد از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش گاز قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه 6.5 درصد از مساحت و جمعیت کشور در استان واقع شده، اضافه کرد: هم اکنون بیش از10 درصد از فروش گاز کشور، 8.8درصد مشترکین، 8.3درصد انشعابات، 8.1 درصد شبکه های گازرسانی، 10.6 درصد شهرها و هشت درصد روستاهای گازرسانی شده کل کشور مربوط به این استان پهناور است.
به گفته وی عملکرد شرکت گاز استان اصفهان در 11 ماه گذشته روندی مطلوب داشته و با نصب 24هزار انشعاب جدید،930 کیلومتر شبکه گذاری،75هزار اشتراک پذیری و72 هزار مصرف کننده جدید شمار مشترکین به بیش از یک میلیون و 485 هزار رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: هم اکنون هفت واحد صنعتی ابرمصرف، بیش از شش هزار و 300 واحد صنعتی و 148 جایگاه CNG در سطح استان اصفهان از گاز طبیعی برخوردار هستند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.