زندگی 26 میلیون بیکار در کشورهای اروپایی

آمارهای رسمی نشان می‌دهد میزان بیکاری در اتحادیه‌ی اروپا در دوره‌ 12 ماهه منتهی به ژانویه 2014 افزایش یافته است و حدود 26 میلیون اروپایی در اتحادیه‌ اروپا و حوزه‌ی یورو بیکار هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران بـه نقل از شبکه پرس تی وی ؛ یورواِستَت در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تعداد بیکاران در اتحادیه‌ی اروپا در یک محدوده‌ی زمانی یک ساله 17 هزار نفر افزایش یافته است.

یورواستت افزود بیش از 26 میلیون نفر از افرادی که در سن کار قرار دارند بیکار هستند که از این تعداد بیش از 19 میلیون نفر شهروند 18 کشور حوزه‌ یورو هستند.

یک شهروند بلژیکی در این باره به خبرنگار پرس تی ‌وی گفت: «شما بدون شغل آینده‌ای ندارید.»آمارهای یورواستت نشان می‌دهد 5 میلیون و 500 هزار فرد بالغ زیر 25 سال در اتحادیه‌ی اروپا بیکار هستند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که از هر 10 جوان در یونان 6 نفر مشمول بیمه‌ بیکاری هستند. وضع  اسپانیا و کرواسی نیز تقریبا به اندازه‌‌ی یونان وخیم است. نرخ بیکاری در 13 کشور عضو اتحادیه‌ اروپا در این دوره‌‌ 12 ماهه افزایش یافت و بیش‌ترین افزایش با 28 و 25.8 درصد به ترتیب به یونان و اسپانیا تعلق داشت.

کم‌ترین میزان بیکاری در میان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا با 4.9 درصد به اتریش تعلق دارد. آلمان و لوکزامبورگ نیز با 5 و 6.1 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نرخ بیکاری منطقه‌ی یورو در حال حاضر 12 درصد است. به گفته‌ منتقدان، آمارهای کنونی نشان دهنده‌ آن است که سیاستمداران اروپایی در مقابله با مساله بیکاری در این منطقه ناکام بوده‌اند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار