خبرگزاری فرانسه:

بانک مرکزی "روسیه" از افزایش ناگهانی نرخ بهره خبر داد

در حالي که بازارهاي مالي در روسيه نگران بالا گرفتن تنش‌ها در اوکراين هستند، بانک مرکزي روسيه در جهت تلاش براي آرام کردن اوضاع و اطمينان دادن در مورد ثبات مالي، از افزايش غير منتظره نرخ بهره از 5.5 درصد به هفت درصد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو شاخص بازار بورس مسکو ، "ميسِکس" و "آر.تي.اس"، به ترتيب 7.81 درصد و 9.5 درصد کاهش يافت؛ ارزش روبل روسيه نيز به پايين‌ترين سطح خود سقوط کرد.

ارزش يورو در برابر روبل روسيه که طي چند هفته گذشته رو به افزايش بود براي نخستين بار از آستانه نمادين 50 روبل گذشت و به 51 روبل و 20 کوپک رسيد.

ارزش دلار نيز تا 37.0005 روبل افزايش يافت و براي نخستين بار از بالاترين سطح خود در تاريخ بحران سال 2009 عبور کرد.

در برابر اين طوفان مالي در روسيه، بانک مرکزي اين کشور به طور غير منتظره از افزايش "موقت" نرخ بهره خود از 5.5 درصد به هفت درصد خبر داد.

بانک مرکزي روسيه که ابتدا قرار نبود پيش از 14 مارس نشست سياست پولي داشته باشد، اعلام کرد اين تصميم در راستاي مقابله با خطرات مربوط به تورم و ثبات مالي ناشي از افزايش نوسانات هفته‌هاي اخير در بازارهاي مالي گرفته شده است.

به گفته "کريس ويفر"، اقتصاددان موسسه "ماکرو ادويسري"، اين خطر به طور قابل توجهي بالا است و واکنش اوليه در مورد روبل و بازار اوراق قرضه و سهام اجتناب‌ناپذير است.

بحران اوکراين پيش از اين، بازارهاي روسيه و به ويژه واحد پول اين کشور را تحت تاثير قرار داده بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، روسیه ، افزایش ، بهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار