حاجی‌بابایی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

برگزاری همایش "بیداری دانشجویی و تحقق دانشگاه اسلامی" در دانشگاه بوعلی سینا

دبیر همایش بیداری دانشجویی و تحقق دانشگاه اسلامی از برگزاری اولین همایش آموزشی منطقه‌ای " بیداری دانشجویی و تحقق دانشگاه اسلامی" به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان و با همکاری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر خبر داد.

"امیررضا حاجی‌بابایی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، از برگزاری اولین همایش آموزشی منطقه‌ای " بیداری دانشجویی و تحقق دانشگاه اسلامی" به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان و با همکاری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر خبر داد.

وی با بیان اینکه این همایش ویژه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان غرب کشور است، تصریح کرد: این همایش 3 روزه از دو بخش تبیین مولفه‌های بیداری دانشجویی و تبیین مولفه‌ها و وظایف تشکلیلات اسلامی در تحقق دانشگاه اسلامی با توجه به پیام اخیر 5 ماده‌ای مقام معظم رهبری خطاب به تشکل‌های انقلابی، تشکیل شده است.

دبیر همایش بیداری دانشجویی و تحقق دانشگاه اسلامی گفت: این همایش شامل سخنرانی، کارگاه تخصصی و یک‌سری کارگاه‌های مهارتی انسجام تشکیلاتی است که با حضور 150 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های غرب کشور همچون بوعلی سینا، ملایر، آزاد همدان، لرستان، کردستان، علوم پزشکی اراک، ایلام و رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

حاجی‌بابایی درباره اهداف این همایش گفت:  این همایش به منظور انسجام بیش از پیش دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های غرب کشور و آموزش اعضای این دفاتر جهت پذیرش مسئولیت در شورای مرکزی دفاتر در سال آینده منطقه غرب کشور صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه تشکیلات اسلامی، گفتمان‌سازی در کشور و تبدیل مولفه خام و بدون کاربرد به یک ساختار کاربردی درون سطوح مختلف اجرایی است.

دبیر همایش بیداری دانشجویی و تحقق دانشگاه اسلامی ابراز داشت: تاکنون در رابطه با تحقق دانشگاه اسلامی، جلسات و برنامه‌های بسیاری برگزار شده است که متاسفانه به الگوی قابل اجرا و علمی در این زمینه دست نیافته‌ایم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه امیدوار هستیم این همایش گامی در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و گفتمان‌سازی بر دارد، تصریح کرد: مباحث و موضوعات مطروحه در همایش به شرح زیر است:

1- نسبت دانشگاه اسلامی با تشکیلات اسلامی

2- پای نهادن در مسیر علمی و رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی در انقلاب اسلامی
 
3- تاریخچه و چرایی تاسیس جاد/ وجوه تمایز جاد با سایر تشکل‌ها و کانون‌ها (چرا جامعه اسلامی دانشجویان؟)

4- سازمان‌دهی تشکیلاتی (معرفی و تببین وظایف واحدهای اجرایی جاد)

5- تشکل معبدی برای ارتقای معنویت

6- میزگرد هویت فرهنگی، سیاسی و تشکیلاتی بیداری دانشجویی

7- مدیریت اختلافات درون‌تشکیلاتی
 
8- جریان‌شناسی بیداری دانشجویی و گفتمان‌سازی جاد در دهه 80 

9- خودسازی مرحله اصلی گام نهادن در تشکیلات
 
دبیر همایش بیداری دانشجویی و تحقق دانشگاه اسلامی گفت: این همایش با حضور اساتیدی هم‌چون حضرت "آیت‌الله موسوی اصفهانی"، "پروفسور زلفی‌گل"، "حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی"، "شهاب اسفندیاری"، "میثم نیلی"، "سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی"، "هادی بیگی‌نژاد"، "مصطفی قاسمی‌پور" ، "مجتبی ابراهیمی" و "محسن منصوری" برگزار خواهد شد.  

حاجی‌بابایی خاطر نشان کرد: این همایش از تاریخ 14 اسفندماه آغاز و تا 16  در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار