گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت

از تائید صدور قرار مجرمیت"م.ر" تا ضرورت اجرایی شدن طرح دادگاه‌های علنی

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، آخرین جزئیات پرونده "فاطمه هاشمی" از زبان علیزاده‌ طباطبایی، ارسال لایحه آیین دادرسی الکترونیکی به شورای نگهبان، آخرین وضعیت پرونده‌های "خاوری"، "مه آفرید"، "حادثه خیابان جمهوری" و "اتوبوس‌های اسکانیا"، ضرورت اجرایی شدن طرح دادگاه‌های علنی، موکول شدن رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی به سال آینده، صدور قرار مجرمیت"م.ر"/ آخرین جزئیات پرونده "ب.ز"/ نرخ دیه سال 93 ، صدور حکم توقیف"روزنامه بهار" از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، آخرین جزئیات پرونده "فاطمه هاشمی" از زبان علیزاده‌ طباطبایی، ارسال لایحه آیین دادرسی الکترونیکی به شورای نگهبان، آخرین وضعیت پرونده‌های "خاوری"، "مه آفرید"، "حادثه خیابان جمهوری" و "اتوبوس‌های اسکانیا"، ضرورت اجرایی شدن طرح دادگاه‌های علنی، موکول شدن رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی به سال آینده، صدور قرار مجرمیت"م.ر"/ آخرین جزئیات پرونده "ب.ز"/ نرخ دیه سال 93 ، صدور حکم توقیف"روزنامه بهار" از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

** فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال جاری به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی روز چهارشنبه (18دی ماه) در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد.






آخرین جزئیات پرونده "فاطمه هاشمی" از زبان علیزاده‌ طباطبایی

وکیل خانواده هاشمی گفت: ما اعتراض مستقیم خود نسبت به رای دادگاه را به دادگاه تجدید نظر ارسال کرده‌ایم و این در حالیست که دادگاه تجدید برای بررسی‌های بیشتر پرونده را از دادگاه انقلاب خواستار شده است.

** به زودی پست الکترونیکی ملی قضایی از سوی قوه قضاییه ایجاد می‌شود و از طریق این پست الکترونیکی تمام اقدامات قضایی صورت می‌گیرد. 




ارسال لایحه آیین دادرسی الکترونیکی به شورای نگهبان

رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه آیین دادرسی الکترونیکی در مجلس به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد.

** "ناصر سراج" رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه‌ای که صبح  یکشنبه(11اسفندماه) در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، به بررسی  "اقتصاد مقاومتی" پرداخت که در ادامه می‌خوانید.





عدم پرداخت گمرک کالاها در یک استان/ برخی با فتوشاپ فیش‌های بانکی قاچاق می‌کردند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گمرک ۷۰میلیارد تومان حقوق و عوارض دولت در یک استان پرداخت نشده که به طور کل حدود ۱۰۰ میلیارد است که این مبلغ منهای قاچاق بوده و این کار را از طریق فتوشاپ فیش‌های بانکی انجام می‌دادند که تمامی این مسائل پیگیری خواهد شد.

** حجت‌الاسلام والسملمین محسنی اژه‌ای صبح یکشنبه(11 اسفند) با حضور در سازمان بازرسی کل کشور به بررسی  "اقتصاد مقاومتی" پرداخت که در ادامه می‌خوانید.





افرادی که در دستگاه حکومتی مرتکب فساد اقتصادی شده‌اند باید محاکمه علنی شوند

دادستان کل کشور گفت: افرادی که در دستگاه حکومتی مرتکب فساد اقتصادی شده‌اند باید مهر خیانت به پیشانی آن‌ها زده شود و در دادگاه‌های علنی محکوم شوند، ما باید از دادگاه‌های علنی برای بازدارندگی استفاده کنیم.

** "ناصر سراج" در حاشیه مراسمی که در سازمان بازرسی برگزار شد، در جمع خبرنگاران  به تشریح پرونده‌های خاوری، مه‌آفرید، خیابان جمهوری و اتوبوس‌های اسکانیا پرداخت که در ادامه می‌خوانید.





آخرین وضعیت پرونده‌های "خاوری"، "مه آفرید"، "حادثه خیابان جمهوری" و "اتوبوس‌های اسکانیا"

سراج گفت: رسیدگی به پرونده "خاوری" ادامه دارد، مسایلی به خاطر جابجایی‌ها به وجود آمده که در حال بررسی آن هستیم که طی سال جدید اطلاع رسانی می‌شود.

** حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" دادستان کل کشور که در برنامه سازمان بازرسی کل کشور حضور یافته بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.





دیوان عدالت اداری آیین‌نامه‌های خلاف قانون را باطل می‌کند/ ضرورت اجرایی شدن طرح دادگاه‌های علنی

دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه با کمک دیوان عدالت اداری آیین‌نامه‌های خلاف قانون را باطل می‌کند تا مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه یافته و تکیه بر توان داخلی هموار شود.

** "علی‌اکبر کسائیان" سخنگوی هیات منصفه، به تشریح روند برگزاری دادگاه مطبوعات پرداخت.





رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی به سال بعد موکول شد

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات گفت: تا پایان امسال پرونده‌ای از سوی دادگاه مطبوعات به منظور اعلام رای به هیات منصفه ابلاغ نشده و احتمالا رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در سال جدید ادامه پیدا خواهد کرد.

** حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" دادستان کل کشور در پنجاه‌ونهمین نشست خبری قوه قضاییه که دوشنبه(12 اسفندماه) برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.





صدور قرار مجرمیت"م.ر"/ آخرین جزئیات پرونده "ب.ز"/ نرخ دیه سال 93

دادستان کل کشور گفت: لیست عفوی به مناسبت 12 فروردین 93 و براساس قانون اساسی به مقام معظم رهبری داده‌ایم تا کسانی که واجد شرایط‌ هستند از عفو برخوردار شوند.

** حجت‌الاسلام "محمدجعفر منتظری" در جلسه  هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را تنها راه نجات و عزت کشور دانست.





عملیاتی کردن "اقتصاد مقاومتی" وظیفه همه آحاد ملت است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اقدام امروز قدرت‌های استکباری در این میدان بی‌شباهت به حادثه تاریخی نفوذ دشمن در کشور اسلامی اندلس نیست، در اندلس آن روز نیز عامل شکست مسلمانان، شبیخون فرهنگی دشمن بود. کاری که امروز نیز با ابزارهای نوین و تکنولوژی جدید در حال انجام است.

** "محمدجواد لاریجانی" در آخرین نشست عالی هماهنگی این ستاد در سال جاری که صبح سه شنبه(13اسفندماه) در محل ستاد حقوق بشر و با حضور وزیرکشور و جمعی از مدیران قضایی، امنیتی، انتظامی و سیاست خارجی تشکیل شد مواد مخدر را از زاویه حقوق بشری مورد ارزیابی قرار داد.





لاریجانی: ضرورت نوآوری و کارآمدتر کردن تکنیک‌های مبارزه با مواد مخدر/ رحمانی فضلی: رکورد قابل توجه ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر

دبیر ستاد حقوق بشر در آخرین نشست عالی هماهنگی این ستاد در سال جاری با بیان اینکه امروز مواد مخدر به محور مجموعه وسیعی از اقدامات غیرانسانی در جهان و منطقه تبدیل شده است بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت استراتژی و کارآمدتر کردن تکنیک‌های مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد.

** حکم فعلا صادر شده و مدیر مسئول روزنامه مذکور فرصت دارد تا اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کند.







حکم توقیف"روزنامه بهار" صادر شد

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: پس ازبررسی پرونده روزنامه بهار از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری حکم توقیف این روزنامه صادر شده است که در صورت اعتراض به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار