در چهارمین همایش جایزه تعالی پتروشیمی مطرح شد:

صنعت پتروشیمی در مسیر تعالی گام برمی دارد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنایع پتروشیمی بعنوان یکی از پیشگامان استقرار سیستم ها ومدل های نوین مدیریتی با استفاده از تجارب ارزنده دیگران و ابزارها وامکانات جدید، برای تحولی جدید، این موضوع را مد نظر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس شعری مقدم معامون وزیر نفت در امور پتروشیمی در چهارمین همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: در دوران پرفراز و نشیب جهان امروز که تحولات و بحران های نوظهور در ابعاد مختلف، همگان را غافلگیر ساخته است، کشور عزیز ما  با توجه به شرایط ویژه و خاص خود در مسیر  پیشرفت و توسعه پایدار و همه جانبه که در سند توسعه و افق چشم انداز 1404 منعکس شده است گام برمی دارد.
 
وی تصریح کرد:دستیابی به اهداف متعالی و تحقق ایرانی  توسعه یافته جز با همدلی، همراهی و  مشارکت سرمایه های انسانی و متخصص و متعهد امکان پذیر نیست ودر این میان استفاده و بهره گیری از علوم و فنون جدید،  و زیر ساخت های مدیریتی، مغز افزاری، نرم افزاری و سخت افزاری که بر پایه تجارب و عملکرد سازمانهای موفق و برتر ، پایه ریزی شده باشد  اجتناب ناپذیر می گردد.
 
 مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تغییر وتحولات و فضا های متلاطم محیطی از قبیل تحریم ، روند خصوصی سازی در کشور ، تغییر فضای کسب و کار در داخل و خارج ، بحران های مالی، اقتصادی وامثالهم ، عرصه رقابت را به گونه ای رقم می زند که فصل نوینی را برای صنایع و سازمان ها متجلی می سازد. در این میان صنایع مهم و مادر که در رشد و توسعه اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای دارند باید خود پیشگام بوده و فراتر از دیگران بیندیشند و عالی تر از آنان عمل نمایند و بعبارتی  الگوی تعالی باشند.

شعری مقدم تاکید کرد: از اینرو صنایع پتروشیمی بعنوان یکی از پیشگامان استقرار سیستم ها ومدل های نوین مدیریتی با استفاده از تجارب ارزنده دیگران و ابزارها وامکانات جدید، برای تحولی جدید،  این موضوع را مد نظر قرار داده که نتیجه ی آن، 4 ساله شدن جایزه تعالی صنعت پتروشیمی است که امروز شاهد برگزاری هر چه پر بارتر  چهارمین جشنواره  می باشیم و امید داریم این جشنواره سال به سال پربارتر برگزار گردد .

وی افزود: خوشبختانه  امسال که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نام گرفته، دامنه حضور شرکت ها گسترده تر گردیده است.  بطوریکه علاوه بر شرکت های پتروشیمی ، شاهد حضور سازمانهای با ارزشی از مجموعه وزارت نفت  و همچنین پیمانکاران، سازندگان، تامین کنندگان و صنایع تکمیلی صنعت پتروشیمی هستیم  که آمار آن توسط دبیر محترم جشنواره ارائه گردید.

 شعری مقدم با اشاره به اینکه تفکر و سیاست  ما در صنعت این است که: همه باید با هم حرکت کنیم و با هم ارتقا یابیم اظهار کرد: اگر قرار است  صنعت پتروشیمی  متعالی گردد باید کلیه شرکتهای همکار و حاضر در پیکره آن در هر نقش و جایگاهی که باشند متعالی شوند. لذا  امسال در فرآیند ارزیابی حتی برای آندسته از شرکت هایی که آشنایی کامل با مدل تعالی نداشتند  اطلاعاتی توسط ارزیابان در اختیارشان  قرارگرفت که بتوانند در سال آینده همسو و هم جهت با سایر شرکت های پتروشیمی در این مسیر حرکت کنند. 
 
معاون وزیر نفت، نخستین گام رسیدن به تعالی سازمانی را خودباوری دانست گفت: باید همدل و هم صدا  به راه حل‌های مناسب اندیشید و فرهنگ بهبود مستمر را در سازمان جاری و ساری ساخت. همچنین تفکرات ما باید در عمل تجلی پیدا کند و لذا با اعتقاد  قلبی به سمت عملی نمودن تفکراتمان قدم بر داریم.

وی صداقت و شهامت، تجزیه و تحلیل علت و معلولی را از جمله مدل های تعالی سازمانی یاد کرد و افزود: تا بررسی این عوامل می توان نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم. قطعاً نتایج به دست آمده همچون یک آینه شفاف، نشانگر نقاط قوت سازمانشان بوده و به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند مسیر سیاست‌گذاریهای آینده را برایشان روشن خواهد نمود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، پتروشیمی ، همایش ، تعالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار