مديرعامل شرکت مهندسي اب وفاضلاب کشور:

حداکثر افزایش "تعرفه آب" به طور میانگین 750 تومان است

مديرعامل شرکت مهندسي اب وفاضلاب کشور ميانگين افزايش قيمت آب در تعرفه جديد را براي مصرف کنندگان تا 20 مترمکعب در هر ماه ، به طور ميانگين 750 تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛حميد جانباز با بيان اينکه قدر مطلق افزايش تعرفه اب از اول بهمن ماه خيلي ناچيز است ، گفت :ايران کشوري کم آب است که در منطقه  خشک و گرم با اقليم عمدتاَ بياباني قرار دارد و زهينه تامين اب شرب هم بالاست.

وي افزود: اين افزايش به استناد تبصره هاي قانون بودجه سال جاري بوده است که تا 35 درصد هم اجازه  افزايش تعرفه هاي اب را مي داد.

جانباز اعلام کرد از اول ماه يازدهم اين  تعرفه ها در سامانه هاي مشترکين قابل اجراست و اين افزايش را در قبض فروردين (قبض دوماهه) خواهيم داشت.

وي گفت: ميزان افزايش تعرفه به شيوه اي است که مشترکين  کم مصرف افزايش اندکي داشته باشند.

مديرعامل شرکت مهندسي اب وفاضلاب کشور با بيان اينکه 72 و نيم درصد مشترکين اب تا 20 مترمکعب در ماه  آب مصرف مي کنند که به حدود 12 ميليون  خانوار و مشترک مي رسد. 

وي افزود: کساني که  تا 5 متر مکعب در ماه اب مصرف مي کنند قبض آنها  به طور ميانگين  100 تومان بيشتر مي شود  و مشترکاني که تا 10 متر مکعب مصرف مي کنند  269 تومان بيشتر پرداخت خواهند کرد.

جانباز گفت : کساني که  در ماه تا 15 مترمکعب مصرف اب دارند  482 تومان بيشتر پول آب مي دهند و مشترکيني که تا 20 متر مکعب آب مصرف مي کنند  به طور متوسط 750 تومان به قبض آنها اضافه مي شود.

جانباز تاکيد کرد : اين رقم ها  بسيار اندک است هر چند عبارت " افزايش20 درصدي به آب بها" فريبنده  و شايد براي برخي ها آزار دهنده است اما رقم اندکي را  شامل مي شود و ميانگين مصرف آب در کشور حدود 17 و نيم مترمکعب است.

وي هشدار داد به صورت کلي کمبود  بارش داريم و ميانگين  بارش در کشور کمتر از ميانگين جهاني است و اين بارش هم به صورت  موزون نيست و حجم زيادي از بارش ها  در نوار ساحلي است.
جانباز گفت : در بيشتر مناطق کشور و فلات  مرکزي کمبود بارش داريم که موجب کاهش منابع  آب قابل استحصال شده  و اين منابع محدود هم با رشد فزاينده جمعيت و تقاضا  و به ويژه در کلانشهرها همراه است.

وي تاکيد کرد : افزايش تقاضا و کاهش منابع  ما را مجبور مي کند آب را از فاصله هاي زياد منتقل کنيم که هزينه ها را بالاتر مي برد واجراي طرح هاي انتقال آب زياد است و هر روز طول اين طرح ها بيشتر مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار