فرد شماره دوی کره شمالی در تلویزیون ظاهر شد+ تصاویر

یک مقام بلندپایه کره شمالی - که گفته می شود پس از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نفر شمار دو این کشور محسوب می شود - در تصاویر تلویزیونی بار دیگر ظاهر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، تصویر چو ریونگ هائه در کنار رهبر کره شمالی در ماه های ژانویه و فوریه در حالی که لبخند بر لب داشت، به نمایش درآمد. در این تصویر او مشتاقانه از سخنان کیم جونگ اون - که در حال بازدید از چندین مکان بود - نکته برداری می‌کرد.

این در حالی است که گفته می شد این مقام هم قربانی پاکسازی های جدید در این کشور منزوی شده است.

چو رئیس شاخه سیاسی ارتش کره شمالی است و به نظر می رسد پس از اعدام جانگ سونگ تائک - شوهر عمه رهبر کره شمالی - در سال گذشته دومین مقام قدرتمند این کشور محسوب می شود.

در هفته های اخیر گفته می شد چو نیز از مقام خود برکنار شده است و این گونه برآورد می شد که کیم در حال برداشتن نخبگان از سر راه خود است، نخبگانی که در حال رقابت با رهبر 31 ساله کره شمالی هستند.



پدر چو میهن پرستی بود که در کنار کیم ایل سونگ پدر بزرگ رهبر فعلی کره شمالی - بنیانگذار کره شمالی - جنگید.

چو علاوه بر داشتن عنوان رئیس سیاسی ارتش یک میلیون و 200 هزار نفری ارتش ، عضو ثابت کمیته حزب کارگر حاکم است.

کمیسیون مرکزی نظامی این حزب شامل دو نهاد قدرتند یعنی حزب و ارتش است.

در ماه ژوئن، چو نماینده ویژه رهبر کره شمالی به منظور دیدار با شی جینپینگ رئیس جمهور چین - تنها هم پیمان مهم کره شمالی - بود.

رسانه های کره جنوبی اغلب گزارش هایی درباره برکناری مقامات بلندپایه کره شمالی منتشر می کنند.

چئونگ سئونگ- چانگ کارشناس موسسه مطالعاتی سجونگ در نزدیکی سئول اعلام کرد:« انتشار خبرهایی درباره زندانی شدن چو از این موضوع حکایت دارد که درک دقیق رویدادهای داخلی کره شمالی دشوار است. و گزارش اطلاعاتی بر اساس شایعات غیر موثق از منبعی دور از پیونگ یانگ اقدامی دشوار است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار