ایلام/

ورود 30میلیون مترمکعب آب به دریاچه سد ایلام

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام از ورود 30 میلیون متر مکعب آب از آغاز سال آبی جاری تاکنون به دریاچه سد ایلام خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ بختیار نوروزی با اعلام این خبر گفت: این مقدار آب به دنبال بارندگی های مناسب و کم سابقه سال زراعی جاری، تاکنون وارد سد شده است.
وی ادامه داد: میزان آب ورودی به سد ایلام در مقایسه با پارسال از رشد 26 درصدی برخوردار شده است.
 بگفته نوروزی 36 تا 40 هزار متر مکعب آب آشامیدنی در هر شبانه روز از سد ایلام برداشت می شود که در مجموع از آغاز سال زراعی جاری تاکنون 5/6 میلیون متر مکعب از آب آن مصرف شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: ذخیره کنونی آب پشت سد ایلام افزون بر 58 میلیون مترمکعب است.
نوروزی افزود: این سد ظرفیت 63 میلیون مترمکعب آب دارد.
وی با اعلام اینکه آب ورودی به پشت سد ایلام در مقایسه با گذشته رشد چشمگیری داشته و برابر 92 درصد حجم سد بوده با وجود این از مردم خواست در مصرف آب همچنان صرفه جویی کنند.
نقشه های هواشناسی نشان می دهد که روند بارندگی در ماه های بهار 93 نیز مانند زمستان جاری در استان ایلام همچنان ادامه دارد که این وضع منجر به افزایش آب دریاچه سد ایلام خواهد شد.
شهر ایلام مرکز استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نزدیک به 530 میلی متر بارندگی داشته که در مقایسه با پارسال نزدیک به 60 درصد افزایش نشان می دهد.
دریاچه سد ایلام در 25 کیلومتری شرق این شهر و چشمه های ˈگل گلˈ ملکشاهی دو منبع اصلی تامین آب آشامیدنی شهر 220 هزار نفری ایلام محسوب می شوند./س
 
 
 
 
برچسب ها: ورود آب ، دریاچه ، سد ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.