رای‌گیری 3 قانون محوری در کنست رژيم صهيونيستی

نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی سه قانون مهم و محوری را به رای می گذارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ قرار است نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی سه قانون مهم و محوری را به رای بگذارند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، "بنیامین نتانیاهو "نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر 3 قانون را با هم مرتبط دانسته و از  شرکای ائتلافی خود خواسته است به هر سه قانون رای مثبت دهند. این حرکت بی سابقه نیست اما بیانگر اهمیتی است که نتانیاهو برای تصویب هر کدام از این قوانین و محافظت از ائتلاف خود قائل است.

اعضای حزب مخالف در اعتراض به این حرکت خواستار تحریم جلسات بحث و رای گیری شده اند. صندلی های کنست اسرائیل روز دوشنبه اکثراً خالی بودند.

نمایندگان قرار است روز سه شنبه به قانونی رای دهند که بر اساس آن آستانه انتخاباتی (حد نصاب کسب آراء برای ورود به پارلمان) از دو درصد کنونی به سه و بیست و پنج صدم درصد آرای عمومی می رسد. 

روز چهارشنبه نیز نمایندگان به یک پیش نویس نظامی رای می دهند که مطابق آن هزاران مرد فوق ارتدوکس بعد از سالها معافیت به خدمت سربازی فراخوانده می شوند. در همان روز نیز قانون سوم به رای گذاشته می شود که بر اساس آن واگذاری بیت المقدس یا بلندی های جولان  باید به همه پرسی گذاشته شود.

به گفته یک کارشناس سیاسی ، بعید است مخالفت چندانی داخل ائتلاف نتانیاهو با این سه قانون وجود داشته باشد و انتظار می رود هر سه تصویب شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار