عزم "خالد مشعل" برای اقامت در ایران تکذیب شد

یک منبع آگاه در جنبش جهاد اسلامی عزم رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای اقامت در ایران را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛یک منبع آگاه در جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با روزنامه الحیات چاپ لندن فاش کرد:میانجی‌گری اخیر مصر برای برقراری آتش بس بین جهاد اسلامی و اسرائیل بر اساس درخواست طرف اسرائیلی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها به برقراری ارتباط با مصر در مورد برقراری آتش بس با جنبش جهاد اسلامی دست زدند گفت:مقامات اسرائیلی از مصر خواستند با ورود به این موضوع برای برقراری آتش بس و جلوگیری از پرتاب موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی جلوگیری کنند.

این مقام عالی‌رتبه جنبش جهاد اسلامی در ادامه توقف موشک‌پراکنی به سمت سرزمین‌های اشغالی را منوط به توقف ترورهای فرماندهان فلسطینی از سوی اسرائیل دانست و تاکید کرد:اسرائیل طرفی است که آتش بس را نقض کرده است.

این منبع همچنین افزود:موشک‌پراکنی های اخیر به سمت سرزمین‌های اشغالی ارسال پیامی که دربردارنده بازدارندگی است،بودو طرف اسرائیلی این پیان را دریافت کرده اما با این حال از آن برگشتند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به تلاش‌هایی که جنبش جهاد اسلامی برای نزدیک کردن حماس و ایران انجام داده است،عزم "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای اقامت در ایران را بعید دانست.

وی گفت:سخن گفتن از این موضوع زود است و من ایده اقامت "خالد مشعل" در ایران را به چندین دلیل از جمله بُعد جغرافیایی بعید می دانم.

پایگاه خبری الیوم السابع روز شنبه به نقل از برخی منابع ادعا کرد : خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس قرار است محل اقامتش را از دوحه قطر به پایتخت جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار