باید‌ها و نبایدهای "سلامت کودکان" در سفر

کودکان خصوصا در برابر باکتری‌ها و میکروبهایی که می‌توانند سبب مسمومیت غذایی شوند آسیب پذیر‌تر هستند پس باید به سلامت و بهداشت تغذیه‌ای کودک در سفر اهمیت زیادی بدهیم.

پارسا یوسفی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان خصوصا در برابر باکتری‌هایی که می‌توانند موجب مسمومیت غذایی شوند، بسیار آسیب‌پذیر هستند که باید یکسری نکات که به حفاظت از کودکان در برابر میکروب‌ها کمک می‌کنند آگاهی داشته باشیم. 

این متخصص در مورد بایدهای سلامت و تغذیه کودک گفت: همیشه دست‌هایمان را به خوبی قبل از آماده‌ کردن غذای کودک بشویید خصوصا در طول سفر که ممکن است مواد آلاینده بیشتر باشند. 

چک کنید که دست‌های کودکتان قبل از غذا تمیز باشد حتی اگر هنوز راه نمی‌رود ولی ممکن است دست‌هایش با لوازم دم دستی و یا وسایل اسباب بازی خودش آلوده کرده باشد. همیشه سطوحی را که می‌خواهید غذای کودک را در آن تهیه کنید تمیز نگه دارید. سعی کنید ظروفی که کودک در آن غذا می‌خورد تمیز و استریل شده باشد خصوصاً در سفر بعد از هربار مصرف ظروف غذاخوری کودک را با آب گرم و کف بشویید. 

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی غذای کودک را دوباره گرم می‌کنید مطمئن شوید که تمامی آن داغ شده است و از آن بخار خارج شود و قبل از دادن به کودک بگذارید تا کاملا خنک شود. غذای پخته را بیش از یک بار برای کودک گرم نکنید و از دادن غذاهای مانده به کودک خودداری کنید خصوصا در سفر که غذا‌ها زود‌تر از هر وقت دیگری فاسد می‌شوند. هرگز به کودکانتان تخم مرغ نیم پز ندهید همیشه تخم مرغ‌ها را بپزید تا وقتی که زرده و سفیدهٔ آن سفت شود. از فرآورده‌هایی که ممکن است از تخم مرغ خام استفاده شود مثل دسرهایی که حاوی تخم مرغ است یا بستنی‌هایی که در منزل درست می‌شود به کودک ندهید همچنین اگر به کودک خود میوه می‌دهید و یا از سبزیجاتی مثل خیار وهویج استفاده می‌کنید خوب بشویید و پوست بکنید تا هم هضم آن برای کودک بهتر شود و هم از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، کودک ، سفر ، نوروز ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار