دستور ویژه معاون تحقیقات و فناوری برای بررسی کیفیت داروهای تولید داخل

مشاوره دارویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با توجه به جوسازی بر علیه کیفیت پایین داروهای تولید داخل، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دستور بررسی کیفیت داروهای تولید داخل را داده است.

دکتر مهدی صابری مشاوره دارویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبق دستور دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت کمیته‌ای برای بررسی کیفیت داروهای تولید داخل تشکیل شده است. 

وی افزود: بالاخره ما نمی‌توانیم بگوییم که تمام داروهای تولید داخل بی‌عیب بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند بلکه قبول داریم که کیفیت برخی از داروهای تولید داخل پایین است اما آن را نمی‌توانیم به تمام دارو‌ها اختصاص بدهیم. 

صابری با بیان اینکه بخشی از دلیل بررسی کیفیت دارو‌ها مربوط به عقاید برخی از پزشکان در مورد مصرف داروهای خارجی است، تصریح کرد: این اطمینان را می‌توانیم بدهیم که کیفیت داروهای تولید داخل ما از چین به مراتب بهتر است تا به حال موردی از مرگ در اثر مصرف داروهای چینی داشتیم ولی در مورد داروهای تولید داخل نداشتیم. 

وی خاطر نشان کرد: در راستای این دستور از سازمان غذا و دارو لیست ۲۰ داروی پر مصرف را درخواست کردیم تا کار را از روی بررسی این ۲۰ عدد بازرسین ما شروع کنند و نتایج را به معاون تحقیقات و فناوری اعلام کنند تا پس از شناسایی با تولید کنندگان برای افرایش کیفیت یا از رده‌ خارج کردن آن دارو مذاکره شود. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.