هاآرتص به نقل از دمپسی: اسرائيل و آمريکا اکنون درمورد ايران توافق دارند

روزنامه هاآرتص نوشت: اسرائيل و آمريکا به تفاهم بيشتری در مورد ايران دست يافته اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این روزنامه صهیونیستی و به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هنگام بازگشت به کشورش در هواپیما گفت: اکنون هم اسرائیل و هم آمریکا درمورد خطر بالقوه ای که منطقه را تهدید می کند و این که برای مقابله با آن چه کاری باید انجام داد، توافق نظر دارند.

تنش هایی که پس از اتهامات موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل برضد دولت اوباما بین اسرائیل و آمریکا ایجاد شد، به دنبال عذرخواهی وی فروکش کرد. روز یکشنبه هم دمپسی با بنی گانتز، همتای اسرائیلی خود دیدار کرد و روز سه شنبه با این پیام که دو طرف درمورد برنامه هسته ای ایران به تفاهم بیشتری دست یافته اند، عازم کشورش شد. 

دمپسی برخلاف اختلاف های گذشته اکنون معتقد است که مقامات اسرائیلی درمورد توانایی آمریکا برای به کار گیری گزینه نظامی در صورت خروج ایران از مسیر دیپلماتیک، متقاعد شده اند. 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت اکنون اسرائیل اطمینان بیشتری دارد که درصورت لزوم آمریکاییان گزینه نظامی را مد نظر قرار خواهند داد. 

ناامیدی در مورد ایران یکی از دلایلی بود که یعلون از واشنگتن انتقاد کرد و مسئله اقدام یک جانبه اسرائیل برضد برنامه هسته ای ایران را مطرح کرد. البته وی بعدا به خاطر صحبت هایش عذرخواهی کرد. 
دمپسی در سفر دو روزه خود به سرزمین‌های اشغالی با تعدادی از مقامات نظامی و سران سیاسی دیدار و درمورد احتمال همکاری امنیتی اسرائیل با برخی کشورهای منطقه خلیج فارس گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار