شریعتمداری در نخستین گردهمایی فرمانداران و استانداران در سال 93:

نرخ حامل‌های انرژی 30 فروردین یا اول اردیبهشت اعلام می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از اعلام نرخ حامل‌های انرژی از سوی دولت 30 فروردین یا اول اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نشست خبری در نخستین گردهمایی فرمانداران و استانداران در سال  93 اظهار داشت: ما با تبلیغات درست از ثبت نام افراد متمکن برای دریافت یارانه جلوگیری کرده و این موضوع را نیز کتمان نمی‌کنیم.  
 
وی با بیان اینکه 30 فروردین یا اول اردیبهشت نرخ حامل‌های انرژی از سوی دولت اعلام شده و دولت در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد، افزود: نگرانی ما این است که مبادا نیازمندان از قلم بیفتند از این رو با تبلیغات درست از ثبت نام افراد متمکن جلوگیری می‌کنیم.
 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: استانداران همچون گذشته روسای ستاد هدفمندی یارانه‌ها در استان‌ها هستند از این رو شما می‌توانید با اختیاراتی که در استانهایتان دارید مشکلات احتمالی را برطرف کنید تا نظام آماری صحیح خوداظهاری را داشته باشیم.
 
شریعتمداری خطاب به استانداران دولت یازدهم گفت: تقاضای ما از شما این است جلسات ستادها تشکیل شود البته این جلسات در برخی از استان‌ها نیزتاکنون تشکیل شده است ما امیدواریم جلسات ستادهای استانی هدفمندی یارانه‌ها تا پایان عملیات به صورت منظم تشکیل شود.
 
وی ادامه داد: امسال نظام کنترلی و وضعیت بازار نسبت به گذشته آرام بوده که البته 30 هزار تخلف گزارش شده است.
 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیرامون افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: شیب افزایش قیمت این محصولات بسیار ملایم خواهد بود ضمن این که تا پایان شهریور این افزایش قیمت قطعی می‌شود.  
 
شریعتمداری با بیان اینکه بایستی به شدت مواظبت کرد تا قیمت کالاهای مربوط به این محصولات افزایش پیدا نکند، افزود: استانداران باید پایش و دقت بیشتری را در این باره اعمال کنند، همچنین قیمت نرخ حامل‌های انرژی تا پایان اردیبهشت اعلام می‌شود و دولت آن را اطلاع خواهد داد به همین دلیل قیمت بنزین، گازوئیل و CNG تا پایان اردیبهشت ماه تعیین می‌شود.
 
وی ضمن انتقاد از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها خاطر نشان کرد: در مرحله اول علی رغم وجود قانون قطعی و روشن پرداخت نقدی غیرهدفمند یارانه‌ها به عموم مردم انجام شد به این معنا که ما جزیی از بندهای قانون هدفمندی را اجرایی کردیم و در مجموع 138 هزار میلیارد تومان بابت هدفمندی پرداخت شد که در واقع هر ماه 11 میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: حامل ، انرژی ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار