مصرف خودسرانه دارو‌ها عامل یک سوم "مشکلات کلیوی"

آمار‌ها نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق کشور مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌ها به ویژه مسکن‌ها، عامل نزدیک به یک سوم مشکلات و بیماری‌های کلیوی است.

رحمان صداقت پیشه فوق تخصص اورولوژی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری کلیوی در اغلب موارد در مراحل ابتدایی هیچ علامتی ندارد و تنها با انجام معاینات و آزمایشات دقیق می‌توان به وجود آن پی برد. 

وی با اشاره به اینکه دیابت یک عامل مهم و عمده در افزایش خطر بیماری‌های کلیوی است، اظهار داشت: فشار خون بالا نیز تاثیر زیادی در بروز بیماری‌های کلیه دارد و در واقع می‌توان گفت که دیابت و پرفشاری خون علت اصلی ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات کلیوی هستند. 

صداقت پیشه با بیان مصرف برخی از دارو‌ها نیز به شدت بر روی عملکرد کلیه‌ها تاثیر منفی می‌گذارد، تاکید کرد: آمار‌ها نشان می‌دهند که در بسیاری از مناطق کشور مصرف خودسرانه و غیر منطقی دارو‌ها به ویژه مسکن‌ها، عامل نزدیک به یک سوم مشکلات و بیماری‌های کلیوی است. 

وی گفت: در واقع داروهای مسکن و ضد درد که به وفور توسط افراد جامعه مورد مصرف قرار می‌گیرند، یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری‌های کلیه بوده و به عنوان یک قاتل بزرگ کلیه‌ها شناخته می‌شوند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، کلیه ، دیابت ، بیماری ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار