شریعتمداری در مصاحبه با اشپیگل:

نباید هيچ قراردادی با امریکا درباره "غنی‌سازی اورانيوم" منعقد كرد

عصر روز سه شنبه 8 آوريل 2014 "سوزانه كولبل" (Susanne Koelbl) خبرنگار روزنامه آلمانی اشپيگل در تهران، در دفتر حسين شريعتمداری حضور يافت و با وی مصاحبه‌ای داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، حسين شريعتمداری مدير مسئول روزنامه كيهان در این مصاحبه که همزمان با مذاکرات هسته‌ای وین صورت گرفت، گفت: نبايد هيچ قراردادی با ايالات متحده درباره غني‌سازی اورانيوم منعقد كرد.
 


وی افزود: "چنين قراردادی به رفع تحريم‌ها يا برقراری صلح منجر نخواهد شد."
 
اشپيگل از قول شريعتمداري اضافه كرد: 
شيطان در واشنگتن لانه دارد و من اين عقيده را بر پايه تاريخ ايران و تجربيات شخصی‌ام بنا كرده‌ام. در سال 1953 "سازمان اطلاعاتی سيا" خشمگين از ملي‌سازی صنعت نفت ايران، به شهادت دكتر محمد مصدق نخست‌وزير ايران دست زد. يا همان سفارت آمريكا در تهران كه تبديل به لانه جاسوسی شده بود. حمايت تام از صدام حسين در جنگ عليه ايران نمونه ديگری است... تا همين امروز كه آمريكا ما را گرفتار تحريم‌های استبدادی‌اش كرده است.



خبرنگار اشپيگل با اشاره به از سرگيری مرحله جديد مذاكرات هسته‌ای 5+1 با ايران در وين اتريش، دكتر روحانی رئيس جمهور ايران را مردی سنجيده و عقل‌گرا دانست.

"اشپيگل" شریعتمداری را اين طور تعريف می‌کند:

شريعتمداري 61 سال سن دارد، دارای قد متوسط و ريش خاكستری است. پيراهن طوسی به تن دارد. محل كار وی در طبقه دوم ساختمانی اداری در تهران است. تابلوهای ديوار اتاقش پر از آيات قرآن و عكس‌های بزرگي از آيت‌الله خمينی و آيت الله خامنه‌ای است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار