فرمانده مركز بسيج كاركنان وزارت علوم،دانشگاهها و مراكز آموزش عالي:

فعالیت ایثارگران و بسیجیان در عرصه‌هاي فرهنگی دانشگاه‌ها تقويت مي‌شود

فرمانده مركز بسيج كاركنان وزارت علوم،دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشوردر اولين همايش سراسري فرماندهان بسيج كاركنان دانشگاهها اعلام کرد: فعالیت ایثارگران و بسیجیان در عرصه هاي فرهنگی دانشگاه ها تقويت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست فرماندهان و اعضاء شوراي فرماندهي بسیج كاركنان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي با محوريت برنامه‌هاي سال 93 و موضوعات فرهنگي دانشگاهها با توجه به تاكيد رهبر معظم انقلاب در سالن همايش دانشگاه آزاد اسلامي واحد دندانپزشكي برگزار شد.

در اين نشست سرهنگ حسين نصيرزاده، فرمانده مركز بسيج كاركنان وزارت علوم دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور با اشاره به نامگذاري سال 93 توسط مقام معظم رهبري به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" خطاب به حاضرين جلسه گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و شعار سال، حركت جهادي در حوزه فرهنگي در اين سال بايد به طور جدي پيگيري شود و رسالت اصلی بسيج كاركنان به عنوان بطن دانشگاه توانمند كردن و ياري رساندن به دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در حوزه فرهنگي است كه حوزه تاثيرگذاري آن مي تواند شامل مديران،كاركنان،دانشجويان و اساتيد باشد.

مشاور رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي با طرح اين سوال كه در سال جديد با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب چگونه حركت كنيم، تصريح كرد: اگر در حوزه فرهنگي ضرورت ها و مسائل، شناسايي نشود نمي توانيم فعاليت مفيدي در اين عرصه داشته باشيم و لازم است كه فرماندهان و اعضاء شوراي فرماندهي نسبت به مسائل فرهنگي و شاخص هايي كه رهبرانقلاب فرموده اند آگاهي و تخصص لازم را كسب كنند تا در مسير نيل به اهداف عالي بسيج كاركنان در سال 93 موفق باشند.

وي با بيان اينكه طبق فرموده ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه اي بسيج در هر زمان و مكان حضور دارد، اظهارداشت: بايد با يك مديريت جهادي در حوزه فرهنگي در سال جاري حركت كنيم و در اين راستا لازم است كه همه فرماندهان و اعضاء شوراي فرماندهي بسيج كاركنان در دانشگاه ها و در رده هاي مختلف نسبت به تبيين برنامه ها و اهداف فرهنگي مد نظر مقام معظم رهبري اقدام كنند و در اين راستا برنامه ريزي لازم را داشته باشند.
 
نصيرزاده در ادامه با اشاره به نزديك بودن سوم خرداد سالروز آزاد سازي خرمشهر، تاكيد كرد: همه فرماندهان و مسوولان در رده هاي بسيج كاركنان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي بايد با برنامه ريزي و مديريت جهادي طوري بر فضاي فرهنگي دانشگاه ها تاثير بگذارند كه استاد،دانشجو و كارمند ما تغيير فضاي موجود را به خوبي حس كند.

مديركل امور ايثارگران دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري جلسه اي با معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي اذعان داشت: در آن جلسه فرآيند حركتي مان را توضيح داديم كه جناب آقاي دكتر طه هاشمي از پيشنهادات ما در حوزه فرهنگي استقبال نمودند و با ديدگاه مثبت و اشرافيتي كه به حوزه هاي فرهنگي دارند خاطر نشان كردند بسيج كاركنان مي تواند به اين معاونت در حوزه فرهنگي ياري رساند.

فرمانده مركز بسيج كاركنان وزارت علوم،دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور در اين خصوص خطاب به حاضرين جلسه خاطرنشان كرد: ما براي فعاليت فرهنگي در دانشگاههاي آزاد اسلامي و دولتي هيچ ممانعتي نمي بينيم و اگر کم و كاستي وجود داشته باشد از طرف خود ما خواهد بود.

وي به هماهنگي هاي صورت گرفته جهت ديدار آتي فرماندهان بسيج كاركنان دانشگاهها با وزير علوم تحقيقات و فناوري و رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي و رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها اشاره نمود و اذعان داشت مجموعه اين اقدامات به جهت وحدت بيشتر و ايجاد  هماهنگي لازم براي حركت عظيم فرهنگي در سطح دانشگاهها مي باشد.

نصيرزاده با بيان اين موضوع كه براي تاثيرگذاري فرهنگي نيازاست كه اشرافيت كامل به عرصه فرهنگي داشته باشيم، گفت: راه توانمند شدن يادگيري است و راه يادگيري اين است كه ما با برگزاري جلسات هم انديشي و استفاده از اساتيد متخصص در مباحث فرهنگی و علي الخصوص اقتصاد مقاومتي زمینه ارتقاء فرماندهان را به گونه ای ایجاد کنیم که در عرصه میدانی هم موفق عمل کنند.

مشاور رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد سال گذشته این نهاد تصریح کرد: در سال جدید باید با کار جهادی و گسترش فعالیت در حوزه فرهنگی، کمبودها و کاستی های گذشته را رفع کنیم و حضور تاثیرگذاری در عرصه فرهنگی دانشگاهها با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

نصيرزاده با اشاره به تدوين برنامه جامع  فرهنگي بسیج كاركنان دانشگاهها در سال جدید اظهارداشت : تقویت و جذب نیروی انسانی در دانشگاه ها یکی از اهدافی است که باید تحقق پیدا کند و جذب نیروهای بیشتر در دانشگاه ها می تواند زمینه فعال تر شدن اقدامات در حوزه فرهنگی و سایر حوزه هاي مد نظر بسیج كاركنان در دانشگاه ها را فراهم کند.

مدیرکل امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ایجاد زمینه مناسب جهت ادامه تحصیل جامعه ایثارگران و اعضاي فعال بسيج  در دوره رياست جديد دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقاي دكتر ميرزاده تصریح کرد: جلسه خوبی با آقاي دکتر کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی داشته ایم که بر اساس آن بناست آیین نامه جديد نقل و انتقال ایثارگران تدوین شود، که پس از این اقدام خانواده معزز ایثارگران با دریافت معرفي نامه از این اداره کل می توانند امتیاز لازم را جهت نقل و انتقالات دانشجویی كسب كنند.

وی در پايان گفت: خبر خوشي را حضور هم سنگران بسيجي ام اعلام ميكنم و آن جذب دانشجوی بدون کنکور  در مرتبه کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامي براي جامعه ايثارگران و اعضاي بسيج فعال است كه زمینه خوبی را جهت خدمت رساني به اين عزيزان ايجاد ميكند كه جا دارد از برادر عزيزم جناب آقاي دكتر ميرزاده رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي به خاطر توجهات وي‍ژه اي كه به اين حوزه دارند سپاسگزاري كنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار