نولاند :انتظار زيادی از مذاکرات با روسيه درباره اوکراين نمی‌رود

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت انتظار زیادی از مذاکرات با روسیه درباره اوکراین نمی رود و اقدامات بیشتری را در رابطه با ادامه فشارهای این کشور بر اوکراین بررسی خواهیم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "ویکتوریا نولاند"معاون وزیر خارجه آمریکا ،در اظهارات خود در برابر یکی از کمیته های کنگره آمریکا در واشنگتن گفت:این تحریم‌ها با هماهنگی اروپا و شرکای جهانی و به دقت ایجاد شده بودند و ما امروز اقدامات بیشتری را در رابطه با ادامه فشارهای روسیه بر اوکراین بررسی خواهیم کرد. اگر روسیه از روش خود دست برندارد آنگاه این هزینه ها بیشتر خواهد شد. در این حال رئیس‌جمهور بر روی باز ماندن درهای دیپلماسی به روی این موضوع تاکید کرده است و ما می خواهیم که تلاش کنیم این بحران را تا حد ممکن به روشی صلح آمیز حل و فصل و بر طرف نماییم.

وی افزود:همانطور که می دانید در هفته های اخیر "جان کری" وزیر خارجه آمریکا  در راستای حمایت کامل از دولت اوکراین سه بار با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه دیدار کرده است و این در حالی بود که دولت روسیه هیچ تمایلی به دیدار با مقامات اوکراین نداشت.اوایل این هفته روسیه موافقت کرد که سرانجام در ده روز آینده نشستی را با حضور آمریکا،اتحادیه اروپا و اوکراین برای کاهش تنش ،آْرام کردن اوضاع،حمایت از انتخابات و همه پرسی قانون اساسی برگزار کند.من انتظار زیادی از این مذاکرات ندارم  اما معتقدم مهم است که در دیپلماتیک باز بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار